X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גדעון לוי טוען: גזילת אדמה באיו"ש ע"י ישראל הינה "פעולה אלימה" אשר "חמורה הרבה יותר" מאשר זריקת בקבוקי תבערה העלולה לגרום לחבלה קשה ולמוות מוסר תמוה של "אביר זכויות האדם" וראוי שיחזור בו מדבריו
▪  ▪  ▪
גדעון לוי מתעמת עם יפעת ארליך [ערוץ 10]
דוב קלמנוביץ' - סבל כוויות ברוב חלקי גופו מפגיעת בקבוק תבערה

   יהונתן דחוח-הלוי
גדעון לוי - "לשקר יולד"

   יהונתן דחוח-הלוי
גדעון לוי "מתגעגע" לקסאמים?

   יהונתן דחוח-הלוי
גדעון לוי המתחסד השכונתי

   יהונתן דחוח-הלוי
הבליו של גדעון לוי

   יהונתן דחוח-הלוי
המוסר הכפול של גדעון לוי

   יהונתן דחוח-הלוי
גדעון לוי ופושעי המלחמה

   יהונתן דחוח-הלוי
גדעון לוי מעדיף את הטליבאן

   יהונתן דחוח-הלוי
גדעון לוי עיתונאי או תועמלן?

   יהונתן דחוח-הלוי
מליץ היושר של החמאס

גדעון לוי, מבכירי העיתונאים של עיתון הארץ ומשתתף קבוע בחבר-הדיון של "מועצת החכמים" (ערוץ 10), הציג בתוכנית האחרונה ששודרה ב-4.7.09 את תפישתו הערכית באשר לזכות המחאה הפלשתינית האלימה נגד ישראל. המנחה, דן מרגלית, ציין בהמשך לדבריה של חברת חבר-הדיון, יפעת ארליך (מקור ראשון), את החומרה של זריקת בקבוקי התבערה בבילעין בידי פלשתינים לעבר חיילי צה"ל, ועל כך הגיב גדעון לוי באומרו את הדברים הבאים:
"למה אנו מקבלים את זה? [מתייחס לדבריה של יפעת ארליך בנוגע לזריקת בקבוקי תבערה על-ידי מפירי סדר פלשתינים בבילעין] אחרי שאת [יפעת ארליך כמייצגת מגזר המתנחלים] גונבת להם את השטחים, בונה גדר, והם מפגינים. את לא מקבלת שהם ימחו נגד זה? יש לי חדשות בשבילך, זכותם למחות! זכותם למחות! והם [הפלשתינים הנאבקים נגד הגדר] אנשים הרבה יותר יפים מאשר המתנחלים והרבה יותר צודקים מהמתנחלים. אני בעד למחות, ובעיניי לבנות חומה על אדמה פרטית זו אלימות יותר גדולה מבקבוקי תבערה, הרבה יותר גדולה".
ראוי לקרוא פעם נוספת ובעיון רב את הדברים. גדעון לוי, המתיימר לשאת את דגל זכויות האדם, מציג את סולם האלימות על-פי ערכיו המוסריים. בסולם זה גזילת נכס דלא ניידי הינה "פעולה אלימה" אשר "חמורה הרבה יותר" מאשר זריקת בקבוקי תבערה.
קביעה זו מעלה תמיהה רבתי על אמות המידה המוסריות של גדעון לוי, שהרי גזילת אדמה אין בה משום פגיעה בנפש וקיימת אפשרות לפנות לערכאות משפטיות כדי לתקן את העוול ואף לזכות בפיצוי. לראיה, בית המשפט העליון קיבל את עתירתם של תושבים פלשתינים, ופסק (30.6.04) נגד המדינה בקובעו כי 30 מתוך 40 ק"מ של תוואי מכשול ההפרדה שנידונו במסגרת העתירה (בין גבעת זאב למכבים) אינם חוקיים, ועל כן על המדינה להציג תוואי חלופי. תוואי גדר הביטחון שונה במקומות נוספים באיו"ש בעקבות התערבות בג"צ לאחר עתירות של תושבים פלשתינים.
לעומת זאת, בהשלכת בקבוק תבערה (בקת"ב) קיים פוטנציאל של ממש לחבלה גופנית חמורה ובלתי הפיכה ואף למוות. בקבוק תבערה מורכב מבקבוק זכוכית ממולא בנוזל דליק, על-פי רוב דלק וסמרטוט התחוב בפיית הבקבוק. הנשק מופעל על-ידי הצתת הסמרטוט וזריקת הבקבוק על המטרה. עם הפגיעה מתנפץ הבקבוק, והנוזל הבוער נשפך על המטרה, וגורם לבעירה. לעתים מוסיפים לבקבוק זפת, חתיכות פלסטיק או חומרים בעירים אחרים כדי לגרום לנוזל הבוער להידבק למטרה, ובכך להעצים את הפגיעה והשריפה.
הפצוע הראשון מבקבוק תבערה באינתיפאדה הינו דוב קלמנוביץ' כיום בן 53. נער פלשתיני השליך לעבר הרכב בו נסע קלמנוביץ' בקבוק תבערה שהכיל נוזל דליק ודבק. הפגיעה הייתה מדויקת והאש אחזה בו. קלמנוביץ' סבל כוויות חמורות בדרגה 3 ב-75% מגופו, והוא אושפז במצב קריטי במחלקה לטיפול נמרץ במשך שנה כשהוא נמצא בבידוד מוחלט ועל גופו מסיכות לחץ לטיפול בכוויות. פניו השרופים נותרו מצולקים. וכך תיאר קלמנוביץ' את פגיעת הבקת"ב בראיון ל-Ynet:
"ראיתי את הנער בבירור. צעיר, בשנות הנערות שלו, בפנים חשופות, התרומם מעבר לגדר אחד הבתים, רץ לשולי הכביש והשליך לעברי את הבקבוק, שניפץ את חלון המושב ליד הנהג והחל לבעור... הייתי טנקיסט בצבא, ולימדו אותנו איך לברוח מטנק בוער. ניסיתי ליישם את מה שלמדתי, אבל בגלל החגורה איבדתי זמן קריטי. האצבעות נשרפו כליל כשחילצתי עצמי מהחגורה, קפצתי מהמכונית וחיפשתי חול להתגלגל אליו. בצד הכביש ראיתי פיגומי בניין, שם הייתה ערימה של חצץ וחול. זינקתי על האדמה והתגלגלתי עד שהאש כבתה".
על-פי אמות המוסר של גדעון לוי, מחאה פלשתינית נגד ההתנחלויות הכוללת זריקת בקבוקי תבערה הינה חמורה הרבה פחות מגזילת הקרקע לשם הקמת ההתנחלויות. ניתן להסיק מכך, שהפגיעה בקלמנוביץ' שהיה בעת הפגיעה ועודנו כיום "מתנחל" המתגורר בהתנחלות בית אל הינה "הרבה פחות חמורה" מאשר עצם קיומה של התנחלות בית אל על "שטח פלשתיני כבוש".
זריקת בקבוקי תבערה אינה מעצם טבעה יכולה להיחשב ביטוי לגיטימי של מחאה, שכן היא כוללת כאמור פוטנציאל לגרימת חבלה חמורה ולמוות. הוא הדין ביידוי אבנים ובפרט ממקום גבוה, בקלע או לעבר כלי רכב נוסעים. אפילו ארגון בצלם מגדיר את זריקת הבקת"ב כפעולה המבטאת השתתפות בלחימה. על בסיס זה עולה ומתעצמת התמיהה על דבריו של גדעון לוי בסוגיית בקבוקי התבערה. ראוי שגדעון לוי ינצל את הבמה העומדת לרשותו במועצת החכמים על-מנת לחזור בו מדבריו בתוכנית הבאה.

תאריך:  06/07/2009   |   עודכן:  06/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תורת המוסר והבקת"ב של גדעון לוי
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
מסקנא שגויה. ראוי יסולק "ממועצ
כנניהו המיסר  |  6/07/09 10:57
2
בבדאי
המלך עופר המשיח  |  6/07/09 11:10
3
תרגעו: ואם יתנצל, אז מה?
יפת נפש  |  6/07/09 14:31
 
- התרופה לגדעון לוי. תעברו ערוץ
ירון זכאי  |  6/07/09 16:35
 
- לירון
על גדעון  |  6/07/09 17:27
 
- אתה טועה
צופה בערוצי חו"ל  |  7/07/09 13:55
4
תיקון טעות...
אקי  |  10/07/09 05:49
5
בשם המוסר ההוטנטוטי
213  |  10/07/09 10:50
6
הטרוף של גדעון,כטרוף של טופז.
הסתכלו על עיניו   |  11/07/09 08:13
7
הנוול גדעון לוי...רושף אש שנאה
ראו בתמונה...  |  11/07/09 08:21
8
בבילעין לא זורקים בקתבים
יוסף665  |  22/12/09 23:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד טל קדש
מתכנני משחקים או הגרלות עומדים בדילמה    הם אינם יודעים אם ההגרלה או המשחק שתכננו יחשבו על-ידי החוק כ"הימור אסור" או כ"משחק כשר"    יש והם יגייסו מומחים לסטטיסטיקה שיעידו בהן צדק כי ההגרלה/משחק שיצרו - דורשים יכולת שכלית, ואינם נסמכים אך ורק על-ידי מזל
ד"ר צ'לו רוזנברג
סיפור ההתנחלויות איננו קל כלל ועיקר. ישראל חייבת להבהיר לאמריקנים מה הם הקווים האדומים שלה בנושא
ענבל בר-און
יש הגורסים כי קפיטליזם קיצוני והיעדר מוחלט של רגולציה ממשלתית ימקסם את החופש של הפרטים בחברה    למעשה, היעדר רגולציה מאפשרת למעסיקים ולתאגידים ליצור ארכיפלגים גולגים קפיטליסטים שבהם העובד מפוקח כאחרון האסירים בכלא
ד"ר אורנה מרקוס בן-צבי
דברי הרב הראשי לצה"ל נאמרו כשהיה בתפקיד ממלכתי, במדים, כמייצג את צה"ל ובכנס רשמי של הצבא. אך לא פחות מכך, מקוממת היא תגובתו הרפה משהו, הלא נחרצת של דובר צה"ל - זה הסתפק באמירה לקונית    צדק בצה"ל נרדוף!
יוסי ריבלין
פרשת פרס ספיר כנראה לא טופלה נכון מהרגע הראשון, והיום מפעל הפיס מצוי במשבר תדמיתי לא קל סביב הפרס הספרותי החשוב הזה. הצלקת הזו עלולה להיוותר על מפעל הפיס עצמו    עצה חינמית למפעל הפיס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il