X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מי שיקבל את ההחלטה על עסקת שליט, כפי שמוצעת, יחרוץ בכך את דינם של מאות ואת החטופים הבאים. הפכנו לחברה המוכנה להקריב מאות אנשים מחר כדי לקבל אדם אחד היום להסכים או לא להסכים לעסקה?
▪  ▪  ▪
אחד תמורת מאות רוצחים ואולי גם נרצחים? [צילום: פלאש 90]
האם 30 נרצחי סדר הפסח בשנת 2002, במלון פארק, ובני משפחותיהם, היו יושבים בשקט כששוחרר המחבל האחראי לטבח, עבאס מוסטפא אלסיד, ב-1996? הטינופת הזו נתפס שוב. האם כעת שוב ישוחרר כחלק ממשחק מטורף?

מכבש המניפולציה הרגשית שמפעילה התקשורת הישראלית בנושא השבויים עושה שמות ברצון העמידה של העם ומנהיגיו ומוביל לכניעות ההולכות והופכות ליותר מופקרות מפעם לפעם. השלהבת הזו נפלה גם בארזים דוגמת גלעד כץ, הכתב והפרשן המעולה של "מקור ראשון" שקרא בגיליון 620 לשחרר את גלעד שליט, בהתאם לתנאי הכניעה שמכתיבה התשלובת של החמאס והתקשורת הישראלית.
כץ מתריס כלפי תגובת הנגד האוטומטית של הימין ובעד "מצוות פדיון שבויים". ובאמת, מה עובר על הימין? צרות מוחין? אטימות? או אולי אחריות לאומית? אולי הגיון פשוט האומר כי שחרור אלף מחבלים תמורת אחד הוא בלתי קביל? אולי אריתמטיקה בסיסית של ספירת מאות הרוגים שיירצחו בידי צמרת הטרור של החמאס שחלילה תשוחרר? האם המהר"ם מרוטנברג מהמאה ה-13, שמת בשבי לאחר שהתעקש שלא ישולם תמורתו מחיר סחטני, היה גם הוא בעל תגובה אוטומטית לאומנית? או שמא מנהיג נבון וקר רוח שהבין שסבלו שלו יחסוך סבל גדול עשרת מונים כי מספיקה כניעה אחת לסחטנות כדי לחולל מסע חטיפות בלתי פוסק?
מי שיקבל את ההחלטה על עסקת שליט, כפי שמוצעת, יחרוץ בכך את דינם של מאות ואת החטופים הבאים כמו הממשלה שהחליטה בשנת 1985 על עסקת ג'יבריל שבה שוחררו 3 חיילים תמורת 1,150 מחבלים, ש-600 מהם הוחזרו לראשונה לשטחי יש"ע. בכך דנה למוות הממשלה ביודעין מאות מאזרחיה, שכיום שמותיהם ידועים. האם הם ובני משפחותיהם היו מאפשרים לבצע את העסקה לו ידעו מראש? אז מה אם אי-אפשר לשאול את הנידונים למוות העתידיים מעסקת שליט, ניתן להתעלם מהם?
הפכנו לחברה המוכנה להקריב מאות אנשים מחר כדי לקבל אדם אחד היום, המקריבה את עתידה תמורת "שבוי עכשיו", תוך הסתתרות עלובה מאחורי אי-ידיעת השמות של הנרצחים העתידיים וניצול העובדה שהנדונים למוות, המהלכים עדיין בינינו, ובני משפחותיהם, שותקים, כי הם עדיין אינם יודעים מה מצפה להם. האם 30 נרצחי סדר הפסח בשנת 2002, במלון פארק, ובני משפחותיהם, היו יושבים בשקט כששוחרר המחבל האחראי לטבח, עבאס מוסטפא אלסיד, ב-1996? הטינופת הזו נתפס שוב. האם כעת שוב ישוחרר כחלק ממשחק מטורף?
אלא שלא מדובר רק בהשוואת מספרי הרוגים וחטופים. לכל עסקה כזו ישנה משמעות מדינית אסטרטגית מרחיקת לכת. הכניעה לדרישות האויב הינה תמרור המעיד על אובדן רצון הלחימה והקיום שלנו והנזק של העידוד שמקבל האויב כתוצאה מהמפלה הנפשית שלנו גדול אפילו ממאות ההרוגים. הידיעה שישראל מתקפלת תחת לחץ הופכת את עוצמת הנשק שבידנו לאפס, לערימת גרוטאות מתכת. האינתיפאדה הראשונה נוהלה על-ידי משוחררי עסקת ג'יבריל והובילה לאוסלו שהפך את ישראל לצל של עצמה. רגב וגולדווסר ז"ל, עוד 8 חיילים הרוגים מאותה תקרית ולמעשה כל מלחמת לבנון הם תוצאת כניעת שרון בעסקת טננבאום כשנתיים קודם.
ממשלה או ועד קהילה?
אם אנו בכלל מעוניינים להמשיך לחיות במזרח התיכון, יש ללכת לכיוון הפוך ולהשתמש בפרשת שליט כאמצעי אסטרטגי לשיקום. יש להוכיח לאויב כי עבור חייל אחד ישראל מוכנה "להשתגע". יש לעצור, לאחר אולטימטום, את כל האספקה לעזה, כולל חשמל, מים, אנרגיה ומזון, לאיים על עצם שלטון החמאס ועל חיי מנהיגיו, תוך מוכנות לספוג מלחמה וקורבנות, כפי שהיינו מוכנים באנטבה. כך נשיג אפקט הפוך לתוצאת המפלות שהיו עד כה. ההכרה הערבית שהפסקנו להיות סמרטוטים והחזרנו לעצמנו את החוסן הנפשי תוביל לתקופה ארוכה של שקט והחשק לחטוף חייל ירד פלאים. איך יודעים? נסראללה הוא שהודה אחרי המלחמה כי אילו ידע מראש את תגובת ישראל לחטיפה, אפילו בסיכוי של אחד למאה (!) - לא היה עושה זאת!
סוגיית החייל החטוף הפכה למבחן קיומי, קו פרשת המים שיקבע אם אנחנו מדינה או קהילה גלותית, האם יש לנו, כהגדרתו של מפקד חיל האוויר לשעבר האלוף בני פלד ז"ל, ממשלה או ועד קהילה.

תאריך:  06/07/2009   |   עודכן:  06/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עסקת שליט היא מבחן קיומי
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר מעולה! ישר כח! ל"ת
אמיר ש  |  6/07/09 14:21
2
כל ישראל ערבים זה לזה
ספינר  |  6/07/09 21:39
3
כל הכבוד.  ל"ת
גרשון ה  |  7/07/09 03:06
4
כך היה צריך לנהוג מזמן
דניאל נכון  |  7/07/09 11:13
5
מאמר מעולה
שרון הראל  |  7/07/09 11:37
6
לא נגמרו האפשרויות - אחריות
רנה קושלנד  |  7/07/09 16:07
7
עסקת שליט
שושנה רוזה+פירחה   |  7/07/09 18:30
8
התקשורת ומחלת הנפש הקולקטיבית
בעז ש  |  7/07/09 21:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס שריג
אם זוהר ארגוב היה יכול לקום לתחייה לשניות ספורות בלבד, הוא היה אומר לכל אלו שהשתרכו אחרי האלונקה שעליה הונחה גופתו את המלים הבאות: "תודה לכם חברים, אבל זה לא אני, זה הוא, ג'ו עמר. הוא זה שפרץ את השער שהיה נעול במנעול"
צפורה בראבי
שלושה שותפים בחינוך: ההורה, המורה וגם הילד - לכל אחד מהם תפקיד מפתח בדרך החינוך הישר
זאב גלילי
הנסיבות המוזרות שבהן בוטל פרס ספיר - בגלל רבב בגודל פיל לכאורה - שנמצא על בגדיהם של שניים מהשופטים מעורר הרבה שאלות    שאלה בלשית ופתרון ספרותי בצידה
עמי דור-און
מה יכולה ישראל ללמוד מתפיסת עולמו של ברק חוסיין אובמה? האם עליה להיכנע לתדמית הברק הנחוש או להבין כי רק אם תדבוק בעמדותיה ותעמוד איתן נוכח כל הלחצים הבאים מן המערב, היא תוכל גם לשמור על עקרונותיה וגם לא לאבד מכבודה    ברק אובמה מול חוסיין אובמה
עמוס אריכא
כל-כך מופלגת כסילותם המצערת של בעלי ההחלטה הזאת שהתקבלה בקלות-ראש מעוררת השתאות של ממש. לנו נשאר רק לסמן את גבול הצביעות הבוטה ולקבוע את האמת הפשוטה כי מה שהיה הוא שיהיה. גם מחר...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il