X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
סיכום של האירועים החשובים והדרמטיים בשנים האחרונות מוכיח, כי אף אחד מכל המומחים והפרשנים, לא חזו את אשר קרה באמת פתי מאמין לכל פרשן
▪  ▪  ▪
פרשנויות שגויות

כל אמצעי התקשורת מרבים לפרסם ראיונות, תגובות ומאמרים של כל אלה הקרויים מומחים, פרשנים, עיתונאים ופוליטיקאים, המזינים את ההמונים בתחזיות, בהערכות ובנבואות, על אשר עומד לקרות בארץ, באזור ובעולם, בתחומים מדיניים, ביטחוניים ואחרים. סיכום של האירועים החשובים והדרמטיים בשנים האחרונות מוכיח, כי אף אחד מכל המומחים והפרשנים הללו, לא חזו את אשר קרה באמת. ההיסטוריון האמריקני המפורסם פוקויאמה כתב בזמנו במחקרו כי הגיע "קץ ההיסטוריה", הנשיא האמריקני לשעבר ג'ורג' בוש קבע כי החלה תקופת "סדר עולמי חדש", ואילו שמעון פרס, אמר בזמנו: הגענו ל"מזרח תיכון חדש". כל הנבואות האלה התבדו לחלוטין.
ההיסטוריה חוזרת על עצמה, אל סדר עולמי ישן של איבות היסטוריות, שנאות גזעיות, מלחמות עדתיות ולאומניות. האנטישמיות, הניאו-פשיזם, שנאת הזרים, הפשיזם האדום, כל אלה צוברים עוצמה וחוזרים למרכז הבמה. האיסלאם הקיצוני הולך וגובר ברוב ארצות ערב, שעדיין מקימות שלטון חילוני עם אוריינטציה מערבית. במקום תהליכי איחוד ופיוס, מתגברים תהליכי פירוד ושנאה.
מה המסקנה? המסקנה היא כי אין לייחס חשיבות קובעת לכל אותם מומחים אמיתיים או מדומים. כי אין לקבל החלטות לאומיות אך ורק על-פי תחזיות ונבואות של אותם מומחים ופרשנים שכמעט תמיד טעו. כי אין להתרשם מכותרות העיתונים ומסקנות של מומחים אלה אשר פנקס הקבלות שלהם גדוש בכשלונות.
גם במציאות שלנו, ביחסים עם הפלשתינים והערבים מתקיים אותו מצב חמור. ככל שתהליך השלום, מצד אחד "מתקדם" ומצד שני מסתבך, מתרבים והולכים המומחים והפרשנים, המנבאים את התהליכים והאירועים הצפויים. אם לא נמהר להסכם עם סוריה והפלשתינים, תפרוץ מלחמה. באם תפרוץ מלחמה, אין ערך לשטחים. אם כן נחתום על הסכם ונסיגה מהשטחים ומהגולן, צפויים ימים ורודים של עושר ואושר של אחרית הימים. מומחים אלה יודעים לספר על הטקטיקה והאסטרטגיה העוברת במוחם של המנהיגים הערבים. מומחים אלה מזינים את התקשורת שמשלה ומטעה את הציבור. כולם חיים באשליות שבכל פעם הופכות לאכזבות קשות. הם מסתמכים על רמזים, סימנים, אמירות, לחישות, היכרויות ושיחות חשאיות. הם מפרשים, מתנבאים ומשטים בכולנו. עיסוקם קשור לנבואות, ללא שום קשר לעובדות ולתוצאות. העבר וההווה הוכיחו זאת.
מהלך השלום של הממשלה מבוסס על הערכות תקוות והימור על התוצאות הצפויות. הימור זה מתבסס על תחזיות ונבואות של המומחים, החזאים והמתנבאים למיניהם, האמורים להיות הביטחונות לחוסר הוודאות. מאז אוסלו ועד ההינתקות נכשלו כל המומחים וכל המנהיגים, לאור התוצאות.
גם הציבור וגם הממשלה, נתונים במצב של חוסר ודאות, למרות המדיניות אותה הממשלה מנסה לממש כלפי הערבים, בהפגינה כביכול החלטיות וודאות לגבי צדקת דרכה. כדי לנסות להבטיח אמון במדיניותה, נעזרת היא במומחים - אנשי ביטחון, דיפלומטים ועיתונאים - על-מנת ליצור תחושה שיודעים הם את אשר יקרה במהלך ההיסטוריה של השנים הקרובות.
כשם שבעולם נכשלו כל המומחים, כך גם צריך להתייחס ולהסתייג מהתאוריות, מהנבואות ומההערכות של הפרשנים המומחים בקרבנו. אמר כבר בזמנו בן-גוריון: "כל המומחים הם מומחים למה שהיה ולא למה שיהיה". המומחים והפרשנים נערצים לפני האירועים, אך נשכחים לאחריהם.

תאריך:  09/07/2009   |   עודכן:  09/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פולחן המומחים - האל שהכזיב
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כמה נכון
בני בנקר  |  9/07/09 17:54
2
המומחים יודעים להסביר מה קרה
גדעון אמיר  |  9/07/09 19:45
3
המומחים מטעם
גדעון אמיר  |  9/07/09 19:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
הזיגזג של ראש הממשלה: דיבר על צעדים להורדת מחירים, אבל ממשלתו מאשרת מע"מ, אגרה על עובדים זרים והיטל על ברזל    הדירות יתייקרו ב-40 אלף שקל ויותר
ענבל בר-און
'חוק הזכות לגשת לשירותים' הציל עובדים מגחמות מעבידיהם    למרות התדמית האיומה של בית המשפט העליון, ניתן להניח שלו עובדים מנועי גישה לשירותים היו פונים אליו, הם היו מקבלים את אותה תוצאה, וזאת מכוח עיקרון 'כבוד האדם' שב'חוק יסוד כבוד האדם וחירותו'    זהו אותו חוק מגונה שנאמר עליו שנחקק במחטף
ראובן לייב
לפרשת "מדבקת המיליארד" יש תקדימים מסמרי-שיער של אחיזת-עיניים, בוואריאציות שונות ומשונות: מהילולת גילוי הנפט "בכמויות מסחריות", דרך הנורה שתאיר את "כל רמת-גן", ועד ל"הצמחת שיער לקירחים"
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
מהו הגורם הקובע ביחס לבחינת הניכויים במס שבח - האם הניכוי בפועל במס הכנסה או שמא מה שניתן היה לנכות גם אם לא נוכה? הגיעה העת לפרשנות סימטרית בסוגיה זו
עו"ד משה גולבלט
מערכת המשפט סבורה כי לו רק הציבור היה קורא פסקי דין, הוא היה "מבין אותה"? אומנם דומה כי במקרה הזה, 'יפה בורות (הציבור) לדימוי (הציבור של ביהמ"ש העליון)'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il