X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נכון עשה רה"מ כאשר במסיבת עיתונאים שקיים עם שר החוץ הגרמני בתחילת השבוע בירושלים הסביר לאורח דווקא במונח הגרמני המוכר לאורח - יודנריין - את משמעות דרישת הפלשתינים ותומכיהם בישראל ובעולם כולו לאסור על מגורי יהודים בלב ארץ ישראל
▪  ▪  ▪
פרס ושטיינמאייר השבוע [צילום: אמיל סלמן/ג´יני]
שטיינמאייר, גרמני גאה, דיבר בשפתו. לעומת זאת, שמעון פרס, מי שחולל את "שלום" אוסלו ודירדר את ישראל למלחמת אוסלו ולתביעה הבינלאומית להקים מדינה לאויב בלב ארץ ישראל, לא דיבר עברית אלא אנגלית

הגולן - "לא על מגש כסף"
מחלקה ראשונה
פרס נפגש היום עם שר החוץ הגרמני * "אסד לא יקבל את רמת הגולן על מגש של כסף כל עוד ימשיך להיות בקשר עם אירן"
לרשימה המלאה

דרישתו הפרעונית של ברק חוסיין אובמה לאסור על יהודים לבנות בתים בארצם ולהוליד ילדים - בבחינת "כל הבן היילוד היאורה תשליכוהו" - ותגובתה העלובה של ממשלת נתניהו-ברק, אשר מוכנה לדון בכך ואף לשגר את שר הביטחון להידבר עם פקיד אמריקני בוושינגטון ובלונדון - כל אלה גוררים את רמיסתה של ישראל גם על-ידי אחרים.
כך, למשל, נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, מנסה להתערב בהרכב ממשלת ישראל ולגרום להשבתה של מי שנכשלה כשרת חוץ דווקא לאותו תפקיד שבו גרמה נזקים כה חמורים למדיניות החוץ של ישראל. כך, שר החוץ של בריטניה, כובשת צפון אירלנד שאינה מפנה את האנגלים מן האי השכן ואינה משיבה את אירלנד לאירים, כועס על הפתרון המוצע לסוגיית מיגרון, העברת המתיישבים ליישוב אדם.
אבל, לשיא החוצפה הגיע שר החוץ הגרמני (!), פרנק-ולטר שטיינמאייר, שבמהלך ביקורו בירושלים הצטרף למקהלת התובעים מישראל להפסיק את הבנייה היהודית בארץ ישראל. ככל הנראה שכח האיש את הטבח שטבחו בני ארצו ביהודים לפני שני דורות בלבד.
נכון עשה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כאשר במסיבת עיתונאים שקיים עם שר החוץ הגרמני בתחילת השבוע בירושלים הסביר לאורח דווקא במונח הגרמני המוכר לאורח - יודנריין - את משמעות דרישת הפלשתינים ותומכיהם בישראל ובעולם כולו לאסור על מגורי יהודים בלב ארץ ישראל.
"יהודה ושומרון לא יהיו יודנריין (Judea and Samaria cannot be Judenrein)", הבהיר ראש הממשלה לשר החוץ הגרמני. כפי שנמסר בתקשורת, מקורב של שטיינמאייר טען ש"כללי הנימוס הדיפלומטיים קובעים שכשפונים לנציג של מדינה שביצעה רצח-עם במהלך מלחמת העולם השנייה ומאז עשתה מאמצים כבירים כדי לזכות לכפרה - עדיף להימנע מביטויים כאלה". חשוב לומר לאותו מקורב, ולממונים עליו, שכללי הנימוס הדיפלומטיים, כמו גם עקרונות הצדק והמוסר, קובעים שנציג של מדינה שביצעה רצח-עם לא יסייע לאחרים - ובהם מכחיש השואה אבו-מאזן - לבצע עוד רצח-עם, באותו העם.
חוצפתו של המקורב התייחסה גם ללחץ האמריקני על ישראל להקים מדינה פלשתינית בגדה המערבית, "אזורים שישראלים רבים קוראים להם יהודה ושומרון ומתייחסים אליהם כארץ מולדתם הנצחית". חבל שנתניהו, בנוסף על שלילת היודנריין, לא הבהיר לאורח ולאחרים שאין מדובר ב"שטחים" או ב"גדה מערבית" אלא באמת בלב מולדתו הנצחית של עם ישראל ובאזורים הקרויים מזה אלפי שנים בשמותיהם הגיאוגרפיים-ההיסטוריים, יהודה ושומרון.
הרפיסות הישראלית בהתייחסות לרעיון המדינה הפלשתינית בלב ארץ ישראל, והשימוש של ישראלים רבים מדי במונחים חסרי המשמעות "שטחים" או "גדה מערבית", קיבלו ביטוי נוסף במסיבת עיתונאים של שטיינמאייר עם שמעון פרס. שטיינמאייר, גרמני גאה, דיבר בשפתו. לעומת זאת, שמעון פרס, מי שחולל את "שלום" אוסלו ודירדר את ישראל למלחמת אוסלו ולתביעה הבינלאומית להקים מדינה לאויב בלב ארץ ישראל, לא דיבר עברית אלא אנגלית.
התופעה חוזרת על עצמה גם בהתייחסותם של מנהיגי ישראל לנשיא מצרים. בזה אחר זה הם יורדים לרגל מצרימה, אינם תובעים הדדיות בביקורים, נותנים לתיווך המצרי משקל יתר בסוגיות שונות, ונואמים באנגלית, כאשר המארח שמקפיד על כבודו ושפתו מדבר בערבית.
ראוי היה שמנהיגי ישראל ילמדו ממנהיגים אחרים כיצד להקפיד על כבוד ארצם ושפתם.

הכותב הוא יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי בשנים 2001-2005.
תאריך:  10/07/2009   |   עודכן:  10/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוצפה גרמנית
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
רשימה מעולה רון. כל הכבוד !!!! ל"ת
בזיל  |  10/07/09 14:13
2
חותמת על כל מילה-יישר כוח! ל"ת
קורן נאוה טבריה  |  10/07/09 16:45
3
הגיון מופרע
ע.ג1  |  10/07/09 17:46
4
רוה"מ וממשלתו עבדים נרצעים
ירון זכאי  |  10/07/09 17:57
5
צודק. גם נתניהו אשם בכך שכבודו
אברהם מכפר סבא  |  10/07/09 19:27
6
צודק
אביגיל  |  10/07/09 21:54
7
מעולה
בתיה  |  11/07/09 00:11
8
הגיע הזמן להזכיר לכול החוצפנים
רעם2000  |  12/07/09 10:11
9
מאמר מצויין תודה ל"ת
שרון הראל  |  12/07/09 10:47
10
מצוין!! אמת לאמיתה!! ל"ת
הניה  |  12/07/09 23:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טובה ספרא
בניגוד ל"סיכומי" 100 ימי החסד של הממשלה, תמשיך הממשלה להתנהל ביציבות ותזכה לתמיכה רחבה. בכל סיטואציה בה הממשלה תטעה ותתעה, היא תיחשף מיד ותידרש לנהוג לפי כללי המוסר הכתובים בספרים    תמונת כוכבים לשבוע שבין 16.7.09-10.7.09
אלעזר לוין
ב.ס.ר., חברתו של היזם הוותיק, תכננה מגדל בן 70 קומות בורשה    זהאה חדיד תתכנן, אך הבנייה תחכה לימים טובים יותר    "מתי יסתיים המשבר? במזרח אירופה בעוד שנתיים, אצלנו בעוד שנה פלוס"
נסים ישעיהו
די להקשיב לדבריהם של מנהיגי העולם המערבי המבטאים את שאיפתם לשלום בכל הזדמנות - כולל ההסכם שהושג לאחרונה בין האמריקנים לרוסים על צמצום מאגרי הנשק הגרעיני - כדי לראות שהעולם אכן מוכן ומייחל לגאולה האמיתית והשלמה, בה ישכון שלום אמת בכל העולם
ד"ר צ'לו רוזנברג
מתפקידם של מערכת אכיפת החוק, ובכלל זה בתי המשפט, להרתיע שמא לא תפשוט את החברה את כל ערכיה. המציאות - שונה. במבחן התוצאה, אליבא דמרבית הציבור, מערכת אכיפת החוק ובתי המשפט נכשלו    מכתב גלוי לנשיאת בית המשפט העליון
ראובן לייב
אף שהיא מסעדת דגים לשמה, אפשר בהחלט ליהנות בה גם מבשר טעים ולא פחות מן הסלטים הטריים ומשובבי הנפש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il