X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כדאי שדוד גרוסמן ומחנה "זכויות האדם" שלו ישאלו את עצמם באיזו מידה קשור אובדן האמינות שלהם לעובדה שכל מרצם מוקדש לתמיכה בהקמת מדינה פלשתינית, גם אם זו תהיה מדינה לאומנית שתפגע קשות בזכויות אזרחיה
▪  ▪  ▪
גרוסמן. מסכין עם הפרת זכויות ערבים - כל עוד ערבים מבצעים אותה [צילום: פלאש 90]
מה מונע מגרוסמן ומחבריו לדעה, המצטיינים בכושר ביטוי וביד רבה בתקשורת, לחבר נוסח מעודכן ומשופר של יוזמת ז'נבה, כדי שהישראלים יידעו בדיוק על מה עליהם לוותר ותמורת איזה שלום?

עמי איילון: 2009 זה לא 1939
ענבל בר-און
הדברים נאמרו במסגרת כנס הסובב סביב יוזמת ג'נבה במציאות פוליטית שבה ממשלה ישראלית מצויה בעמדה לעומתית לממשלה אמריקנית * האם יש עוד תקווה לפתרון שתי המדינות?
לרשימה המלאה

"בעזה יש שאט נפש מן החמאס"
ענבל בר-און
"וזאת בגלל התנהלות החמאס שם. לעומת זאת, בגדה עולה התמיכה בחמאס כיוון שאין לתושבי הגדה אופק פיתרון של שתי המדינות" * אלעד דוניבסקי, מנהל פרויקטים ביוזמת ז'נבה מסביר מדוע תרבות השוהאדה אינה צריכה להרתיע את הצד הישראלי או לשתק אותו
לרשימה המלאה

דוד גרוסמן כועס. הישראלים, הוא טוען במאמרו מן ה-17.06.09, מקבלים באדישות את "חיינו התקועים, נטולי התקווה... מתכרבלים... בחרדות, רפיון וצדקנות", מתמסרים ל"חידלון", ו"מתבצרים... בעילפון מתוק שנוסכות (בנו) פעימות הלאומנות, הצבאיות, והקורבניות". הם מתכחשים "לצרכים הלגיטימיים והתביעות הצודקות של הפלשתינים" ומסרבים להיענות למציאות "הדורשת גמישות ותעוזה וחזון". הם מסרבים לעשות כל "צעד ממשי לקראת שינוי אמיתי של התודעה", כדי להשיג שלום עכשיו.
אפשר היה לצפות מסופר כגרוסמן, מאב שכול וכואב, שאת תסכולו על היעדר שלום יביע לא רק בהטלת האשמות גורפות על "רוב הציבור הישראלי", אלא יציע גם כמה תובנות שיסבירו למה אין לנו, כדבריו, "היכולת להגיע אל השלום", מה עלינו לעשות, כיחידים וכציבור, כדי להביא ל"שינוי אמיתי של התודעה", ולאיזה שינוי בדיוק הוא מצפה.
אפשר היה לצפות שגרוסמן לא יסתפק בתלונות על הישראלים ועל הפלשתינים, על כך שאינם "מבינים באמת, באופן עמוק, מה פירושו של שלום", אלא שיסביר מהי בדיוק "האופציה הזאת של שלום אמיתי" שהוא חוזה, והאם גם מרבית הפלשתינים שותפים לה, או שיש להם "חזון" אחר לחלוטין - אולי במקרה ה"חזון" של חמאס.
אם אכן, כטענתו, "רוב הציבור" הישראלי אינו מסוגל "להתעלות אל הרוח החדשה שמחולל בעולם הנשיא אובמה", למה לא יתארו אנשי רוח כמוהו מהי בדיוק הרוח הזו וכיצד "מתעלים" אליה. מה, למשל, מונע ממנו ומחבריו לדעה - שולמית אלוני, יוסי ביילין, יוסי שריד, גדעון לוי, יולי תמיר ואחרים המצטיינים בכושר ביטוי וביד רבה בתקשורת - לחבר נוסח מעודכן ומשופר של יוזמת ז'נבה (הזוכה לדבריהם אפילו בתמיכת הנשיא אובמה!), כדי שהישראלים יידעו בדיוק על מה עליהם לוותר ותמורת איזה שלום - האם שלום כמו זה עם מצרים, שאינה מחמיצה הזדמנות לחתור תחת קיומה של מדינת ישראל?
ואז, לאחר שיפרסמו גרוסמן וחבריו את הצעתם הנדיבה, נראה נא כמה מנהיגים פלשתינים או ערבים מוכנים לקבלה - האם כמספרם הזעום של אלה שקיבלו את יוזמת ז'נבה? ואם יתברר כי אפילו הצעה נדיבה זו אינה זוכה בתמיכה ערבית גורפת - נראה נא האם יודו סוף סוף גרוסמן וחבריו, כי הם דורשים מן הישראלים לשחק שח עם עצמם וטופלים עליהם האשמות בדבר סרבנות שלום, רק מפני שאינם מוכנים להשתתף במשחק האשליות שלהם.
אם רוב הציבור אינו מסוגל "להתעלות", כרצון גרוסמן, אולי זה מפני שאנשי הרוח והוגי הדעות "רודפי השלום" אינם מציגים בפניו חזון מתקבל על הדעת של שלום אמת. הם רק חוזרים שוב ושוב על המנטרה "שלום עכשיו", המתעלמת מן המציאות של היעדר פרטנר אמין לשלום. אולי הציבור למד, בצדק, להיות ספקני, אחרי שכל ניסיונותיהם של אנשי שלום האינסטנט הכזיבו, מאוסלו דרך ההסכמות של עמי איילון וסרי נוסייבה, הוויתורים המפליגים של אהוד ברק בקמפ דיויד ובטאבה ועד הוויתורים של ביילין וחבריו ביוזמת ז'נבה. כל הניסיונות האלה לא זכו בהסכמה רבתי אצל מנהיגי הפלשתינים, ולא רק שלא קירבו את השלום, אלא דווקא הרחיקו אותו וגרמו לשפיכות דמים גוברת.
אולי כדאי גם שגרוסמן ועמיתיו, הטוענים כי זכויות אנוש הם בראש מעייניהם והבזים ללאומיות הישראלית, ישאלו את עצמם באיזו מידה קשור אובדן האמינות של "מחנה השלום" לעובדה שהם מקדישים את כל מרצם ולהטם המוסרי לתמיכה בהקמתה של מדינה פלשתינית, גם אם זו תהיה מדינת חמאס נוסח אירן - מדינה לאומנית, פשיסטית וגזענית, שתסכן לא רק את שלום ישראל, אלא תפגע קשות בזכויות אזרחיה. נראה כי זכויות האדם הערבי אינם מעסיקות במיוחד את גרוסמן וחבריו, למעט הזכות הפוליטית להגדרה עצמית.
תמיכה במדינה פלשתינית ביהודה ושומרון בתנאים הנוכחיים מלמדת משהו על תפיסת המציאות של מר גרוסמן. מדינה כזו, שעליה ישתלט חמאס עד מהרה ויאסור מלחמת טילים על ישראל, תאלץ את ישראל לכבוש מחדש את "הגדה המערבית". זו תהיה, כפי שלמדנו ממבצע "עופרת יצוקה", מלחמה עקובה מדם, שתפיל עשרות אלפי קורבנות ותאלץ מאות אלפי פלשתינים לברוח לירדן. חזון גן העדן של שתי המדינות יהפוך אז לחלום בלהות, לא רק לישראלים, אלא אפילו יותר - לפלשתינים, שלרווחתם דואגים כל כך חוזי השווא של השלום הסובבים את גרוסמן.

לאתר מגזין מראה
דניאל דורון הוא מנהל המרכז הישראלי לקדום חברתי וכלכלי, העוסק במדיניות ובחינוך כלכליים
תאריך:  11/07/2009   |   עודכן:  11/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השלום שגרוסמן יביא לנו
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
גרוסמן הוא טפש, האחרים מנוולים ל"ת
לא ימני  |  11/07/09 15:16
 
- מי כאן
הטפש  |  11/07/09 16:36
 
- הבחירה
המרה  |  11/07/09 16:42
2
כמה נורא
ע.ג1  |  11/07/09 18:46
3
שתי מדינות לאלו שני עמים?
גדעון אמיר  |  11/07/09 21:25
4
המאמר מצויין וכה נכון ל"ת
א מ רול  |  11/07/09 22:46
5
חיינו תקועים בגלל השמאל הקיצון
קורן נאוה טבריה  |  12/07/09 06:09
6
אז מה כן?
גילי ורובי   |  12/07/09 14:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
חיים רמון זכה ליחסי ציבור טובים עם הודעתו על פרישה מהכנסת    מינויו ליו"ר מועצת קדימה יוצר ניגוד עניינים מובנה
נחום שחף
ועדה מטעם האו"ם חוקרת בז'נבה טענות החמאס על רצח ילדים בעזה    בפני הוועדה הופיעו נועם שליט ורופאת ילדים מאשקלון שנפצעה קשה בפגיעת טיל של חמאס    יצחק לאור, משורר רדיקלי רגיש, מתקשה להירדם ב"תל אביב המפציצה" מצווחת עוללים בביירות, מבכי עוללים בעזה
אריה אבנרי
השאגות של האריה המזוקן בעל עור הפיל יתחילו בעוד שבוע ימים לזעזע את הג'ונגל הפוליטי ולא נוכל להיות אדישים להן    הערות אזהרה (42)
אפרי הלפרין
לא, הוא לא הנשיא החדש של עירק, הוא גם לא מנהל מחלקת פגים בבית החולים המרכזי של קהיר, הוא אפילו לא מרצה בדואי באוניברסיטת ב"ש    אז מיהו ד"ר מחמוד סאבוריהאן?
ראובן לייב
יעדי טיסה חדשים מאפשרים לא רק קיצורי-דרך, אלא גם הוזלה משמעותית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il