X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בראייה עסקית, עצם הציפייה של הלקוחות היא הזדמנות אמיתית ובלתי חוזרת עבור כל ספק בחברה אשר מבססת את קיומה על מתן שירות (חברות תקשורת, כבלים ועוד), מתן שירות לקוחות טוב, אמין מהיר ויעיל, הוא שיקבע את כוח הישרדותה בשוק תחרותי ותובעני
▪  ▪  ▪
לשמור על חיוך גם בתקופות קשות

שירות לקוחות זו משימה שקשה לבצע באופן שיטתי, ממושך וברמה גבוהה בכל עת, ובפרט בתקופת מיתון. עם השנים, הלקוחות הופכים למודעים יותר לזכותם לקבל שירות גבוה בתמורה לכספם, דורשים היענות לצורכיהם ומצפים שהחברה אשר בחרו לרכוש את שירותיה, תכיר להם תודה על הבחירה בה.
רבים יחשבו שדרישות הלקוחות מקרינות לחץ על מערכת היחסים בין הלקוח לספק, אך למעשה, בראייה עסקית, עצם הציפייה של הלקוחות היא הזדמנות אמיתית ובלתי חוזרת עבור כל ספק. בחברה אשר מבססת את קיומה על מתן שירות (חברות תקשורת, כבלים ועוד), מתן שירות לקוחות טוב, אמין מהיר ויעיל, הוא שיקבע את כוח הישרדותה בשוק תחרותי ותובעני.
בימים רגילים, לאחר השלמת הליך המכירה ללקוח והפיכתו הלכה למעשה ללקוח החברה, הלקוח מצפה לקשר דו צדדי בינו לבין החברה המספקת לו את שירותיה כדי לוודא שמה שרכש זה מה שיסופק לו. מבחינת הלקוח בתקופת מיתון אין כזה דבר "מוצר מדף" גם אם זה בדיוק מה שתואם את בקשתו. הלקוח מצפה שהחברה תתאים עצמה באופן מלא לדרישותיו, ללקוח ציפיות לקבלת מוצר "שמחזיר את ההשקעה בו" ולשירות, ורק כאשר ציפיות אלו מתממשות ו/או עולות במימושן על ציפיות הלקוח, נוצרת חוויה של אמון הלקוח בחברה והכרה כי הבחירה במוצר ובחברה נכונים הם. כדי למנוע מהלקוח תחושה כי חתימת הסכם היא סוף תהליך, יצירת קשר עם לקוח וביסוס יחסי אמון, והבהרה כי חתימת ההסכם היא רק תחילת תהליך - תהליך השירות, הם המפתח להישארותו של לקוח גם בתקופות קשות.
אמת, המיתון טומן בחובו הן ללקוחות והן לספקים, לא רק קשיים כלכליים, אלא גם חששות כבדים לגבי העתיד, סף סבלנות נמוך, ותחושת חוסר הודאות הכללית מעלה לא מעט מתחים. כל אלו יוצרים תשתית מורכבת וטעונה במערכת היחסים שבין לקוח לספק שירות ולהיפך, וספק שישכיל "להתיר" מתחים אלו יצלח את המיתון בצורה טובה מזו שניתן היה לשער תחילה.
תחום המסעדנות והברים הוא בין הראשונים להיפגע בתקופת מיתון. תחום זה נחשב כבילוי ומותרות. בזמן צמצום הוצאות, קיימות אפשרויות בילוי ביתיות או אלטרנטיביות שאינן יקרות כמו בילוי במסעדה או בבר. בעלי עסקים אלו, כתגובה ישירה לירידה בהכנסות, מקצצים גם הם בכל תחום שניתן להסתדר בלעדיו. גם הספקים שנשארים ביחסי עבודה מול המסעדה, נבחנים תחת זכוכית מגדלת ונדרשים להוכיח את הכדאיות שלהם על בסיס יום יומי.
מערך שירות לקוחות איתן המאמין במוצר ובחברה אותו הוא משרת, אינו נרתע מתלונות לקוח. ההיפך הוא הנכון - תלונות לקוח יוצרות עבורו הזדמנות פז להקשיב וללמוד על צרכי הלקוח באופן האותנטי ביותר. כאשר לקוח מתלונן ניתן ללמוד מתלונותיו הרבה מאוד על נקודות לשיפור עבור החברה. שאלות כמו: "איפה טעינו? מה היה נכון שנעשה על-מנת שלא נאבד אותך כלקוח?", מהוות מוקד ידע יקר על-מנת לשפר את הטיפול בלקוח. דווקא מתוך תלונה, אי שביעות רצון או בעיה של הלקוח, ניתנת לנו הזדמנות לחזק את הקשר עם הלקוח, להראות לו שאנחנו איתו גם בקשיים. מצב זה מחזק את אמון הלקוח בחברה ולמעשה יוצר נאמנות למותג ולחברה.
על שירות הלקוחות בתקופת מיתון להיות יוזם ופרו-אקטיבי בחיפוש מתמיד אחר פתרונות יצירתיים שישרתו את הלקוח וישפרו את מצבו. בכך יהיה רווח כפול: מצבו של הלקוח ישתפר, ובנוסף הוכחנו ללקוח שאנו, כנותני שירות, ממקמים אותו ואת צרכיו במוקד עשייתנו. לדוגמא: עסק מזון מהיר נפגע כמעט מיד מהמיתון - אנשים ממעיטים לאכול בחוץ. על-רקע זה, עלול לפנות מנהל בית העסק לביטול שירות שאינו רלוונטי למצבו וצרכיו הבוערים, למשל ניהול והשמעה של מוזיקה במקום. זה המקום בו שירות הלקוחות יכול להציע לאותו מנהל להמיר את השירות הקיים שמקבל (מוזיקה), במסך קופה, המראה מנות באופן אטרקטיבי ומניע לפעולת קנייה. פעולה זו של המרת מוצר אחד באחר על-פי צרכי הלקוח בזמן נתון, תתרום להגדלת המכירות של העסק בד-בבד לחיזוק האמון שלו בנו כספק. שיחה שנפתחה ברצונו של לקוח זה להתנתק על-רקע קשיים כלכליים, תהפוך להזדמנות למציאת פתרונות יצירתיים לבעיה תוך יצירת תחושת מחויבות שלנו ללקוח.
ללקוח יש זיכרון רגשי ועל פיו בוחר היכן להשקיע את כספו. נמצא והוכח מחקרית שהקניות שאנו כצרכנים עושים אינן מתבססות ברובן על החלטות של כדאיות כלכלית אלא שאובות מתחושות בטן ואמוציות. לכן, יצירת חוויה חיובית אצל הלקוח תורמת רבות לקשר שבין הלקוח לחברה.
חשוב לזכור שטיפול בתלונות חייב להיעשות מתוך גישה חיובית ורצון אמיתי להקשיב וללמוד. עלינו לשים עצמנו בנעלי הלקוח, לחשוב על בעיותיו וצרכיו כאילו הם שלנו או של חבר טוב. האתגר האמיתי הוא היכולת שלנו כנותני שירות להתעלות מעל התחושות המאפיינות תקופות של קושי כלכלי, אשר מכבידות מאוד על היכולת שלנו לתת אוזן קשבת כנה וסבלנית ללקוח.
מיתון מהווה אתגר והזדמנות לחברות להשקיע יותר משאבים בתחום שירות הלקוחות, מתוך ההבנה שדווקא בתקופה כזו, בה גואה נטישת לקוחות על-רקע כלכלי, קיימת הזדמנות לתעל את המשבר לביסוס אמון ונאמנות לקוח למותג ולחברה.

הכותבת היא מנהלת שירות לקוחות בחברת YCD מולטימדיה
תאריך:  16/07/2009   |   עודכן:  17/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שירות לקוחות בתקופת מיתון - ההזדמנות שבקושי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
התורה מכירה בחשיבות תרומתו של העורף להצלחת הצבא ולכן מעניקה לו חלק משלל המלחמה. אך מהי בדיוק תרומה זו?
צפורה בראבי
איך תוכלו לעשות עצמכם יפים...
אפרי הלפרין
אריה דרעי זקוק דחוף לייעוץ פוליטי    אחרי שהיה מקורקע שבע שנים הוא חושב על כיוונים לא רציניים
פרופ' בן-עמי סלע
טיפות מרות רבות זורמות בעולם; אסונן - מחלות קשות, קטל בדרכים ואלימות    המלחמה בשיכרון פרוע אך גם במתון
ראובן לייב
מצבו הכלכלי העגום מחייב, אומנם, את סגירתו, אבל רמת שידוריו מחייבת את המשכו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il