שצריך לעבוד נכון זו הדרך להצליח בעסקים - זה נכון לכל תחום ובטח לתחום המסעדנות בישראל.
עשרת הדברות לעבוד נכון בתקופה זו: 1.
יד על הדופק על ההוצאות הקבועות: לעשות בדק בית בתחום ההוצאות הקבועות, השגרתיות, לוודא היכן ניתן לייעל ולקצץ. לדוגמא: לוודא צריכת חשמל האם נכונה. לוודא שלא מבוזבז חשמל ולעבור למשטר מסודר יותר. בדיקה זו יכולה לחסוך כ-15% צריכה בתחום זה;
2.
לשלם מה שסוכם: לעבור על מחירוני ספקים, לוודא שגובים מה שסוכם בהסכם איתם. לדוגמא: לוודא שמחיר החלב שסוכם עם הספק הוא אכן המחיר שהתקבלה חשבונית ואכן המחיר שרשום על הצ'ק. יותר מזה לוודא שמזכים אותנו בהחזרות;
3.
יום תשלומים מרוכז: יום עבודה מרוכז בחודש אשר מייעדים למשימה זו של בדיקת התשלומים (סע' קודמים) והוצאות תשלומים הוא הדרך ליישם;
4.
תחרות ייעול הצוות: לאחר בדיקה של חריגות ההוצאות השוטפות, יש לערוך תחרות נושאת פרסים בין הצוות מי חסך הכי הרבה ו/או מצא דרך חדשה לייעול;
5.
הפיכת צוות העובדים לצוות מכירות: צוות המלצרים/ברמנים/מארחות וכד' הם הדרך להגדיל הכנסה - השתלמות קצרה של מכירה תייעל את יכולות המכירה שלהם. לדוגמא: בתחום האלכוהול. הדרכת אלכוהול תייעל את ההבנה ואת מכירת האלכוהול שהרי הרווח בו גבוה;
6.
הגדרת המלצות של ארוחות מיוחדות: בתקופה זו מגיעים לקוחות למסעדה, אך לא מזמינים ארוחה מלאה לכל אחד. יש לבנות המלצה מיוחדת אשר משתלמת ללקוח ובהתאם כלכלית למסדה ושומרת על רווח גבוה. לדוגמא: ארוחה לזוג הכוללת: ראשונה לזוג, 2 עיקריות, קוקטייל - במחיר מבצע. ארוחה זו היא תפריט מנצח כי ראשונה וקוקטייל הם בעלי רווח גבוה. הלקוח מנגד גם יזמין לרוב קפה ושתייה קלה;
7.
לחזק תקופה חלשה: הטענה שקשה אז מקצצים גם בחשיפה לא נכונה שהרי דווקא בתקופה זו יש להחצין את המסעדה לפרסם ולחזק את התקופה החלשה. לקדם את הארוחות המיוחדות שידעו ושיגיעו;
8.
פרסום קבוע ברשת האינטרנט: חשוב להיות בכל מקום בו מחפשים. כיום החיפוש נעשה ברשת אז חובה להופיע במנועי החיפוש הרלוונטיים;
9.
הציגו את עצמכם: תמונה שווה אלף מילים וסרטון שווה הזמנה בטוחה. גירוי הלקוח הוא חלק חשוב בתהליך ההחלטה של ביקור במסעדה. דאגו שיהיו לכם את כלי הגירוי הנכונים ואף אתר אינטרנט איכותי וסרטון מגרה אשר יוצג באתרים הנכונים;
10.
שימור לקוחות: לקוח היה, ניהנה אזי יחזור. בואו נדאג לכך. הקימו מועדון לקוחות. שימרו עימם על קשר רציף.