X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נהיגתם הפרועה וחסרת האחריות של נהגים צעירים, מהווה גורם מרכזי לתאונות הדרכים ולתוצאותיהן הקטלניות - להלן הצעת חוק לשרי החינוך והתחבורה - כיצד לסייע במניעת הקטל בדרכים
▪  ▪  ▪
חוסר זהירות [צילום: Flash90]
מלחמת-חורמה בתאונות הדרכים
אבישי לוין
מספר ההרוגים והפצועים בקטל בדרכים - תוצרת ישראל - רק הולך ועולה. הגיעה העת לשנות את המצב, לחלוטין, על-ידי נקיטת פעולות בארבעה מישורים: חינוך, חקיקה, אכיפה וענישה * להלן הצעות לדריסת הקטל בדרכים
לרשימה המלאה

ניסיון השנים האחרונות מלמדנו, כי נהיגתם הפרועה וחסרת האחריות של נהגים צעירים, מהווה גורם מרכזי לתאונות הדרכים ולתוצאותיהן הקטלניות. מתוך ההכרה כי קיימת סבירות גבוהה שאנשים הנוהגים בחוסר זהירות, בהיעדר משמעת ובחוסר גבולות, נוהגים כך גם בתחומים אחרים של חייהם, אבקש להציע הצעה.
כמורה בתיכון מזה שנים רבות, אני נתקלת לפרקים, לצערי, בתופעות של חוסר משמעת, היעדר אחריות אישית, התנהגות פרועה, אלימה ובריונית מצד תלמידים. על סמך פרסומי התקשורת, חוסר גבולות והיעדר משמעת הפכו, למרבה הצער, ל"מכת מדינה" במוסדות החינוך. עם זאת, גם במערכת החינוך אנו מבדילים בין שובבות נעורים לבין גילויים קיצוניים של אלימות, חוסר קבלת מרות וזלזול בחוקים ובגבולות.
ברצוני להדגיש כי אינני נדרשת לסיבות להתנהגויות חריגות אלו. במקרים רבים מדובר בתלמידים שחוו הזנחה רגשית ופיזית בביתם, שהוזנחו על-ידי המערכת ולא טופלו כראוי בעיותיהם האישיות ואו ליקויי הלמידה שלהם. אך תלמידים אלימים וחסרי אחריות אלו - מהווים פוטנציאל סיכון כשיאחזו הגה בידם וייצאו לכביש. הם עלולים לנהוג בצורה פרועה ומסוכנת, כפי שהם מתנהלים בחייהם.
הצעתי היא, שכל מועמד ללימודי נהיגה, עוד בשלב ההרשמה למבחן התיאוריה, יצטרך להציג את תעודת הלימודים שלו מהשנה האחרונה. במידה שבמהלך השנה שחלפה קיבל פעם אחת ציון התנהגות הנמוך מבינוני, ייאלץ תלמיד זה להמתין שנה מתום קבלת ציון ההתנהגות הנמוך. רק אז יוכל לגשת ללימודי הנהיגה.
לגבי מועמדים לנהיגה שאינם לומדים במסגרות חינוכיות, ואו- נמצאים מעל גיל בית הספר התיכון, יהיו אלו חייבים להציג אישור משטרה ביחס לעברם "הנקי" בפרק זמן קודם מוסכם (שנה או שנתיים).
בדרך זו נשיג שתי ציפורים במכה אחת:
יש בכך גורם הרתעתי שיגרום לתלמידים לשפר את התנהגותם בתוך כתלי המוסד החינוכי, מחשש שקבלת רישיון הנהיגה שלהם תידחה. כך תפחת האלימות בבתי הספר.
בנוסף, נפחית את הסכנה שצעירים אלימים, חסרי גבולות וחסרי משמעת, יעלו על הכביש ויהפכו את כלי רכבם למלכודת מוות. מוטב להניח כי עיכוב זה יועיל לחברה ולהם במידה שווה. יש לקוות, כי בשלב בוגר יותר של חייהם, הם ינהגו ביתר אחריות ושיקול דעת.
אבקש להדגיש כי אין מדובר כאן בנתונים מדויקים. בתאונות הדרכים מעורבים אנשים נורמטיביים, כמו גם צעירים אחראים ומיטב הנוער. כאלו, שרגע אחד של חוסר תשומת לב מספקת, או שגיאה, הפך עבורם לאסון. ועם זאת, ניתן לפלח ולבדל את קבוצת הסיכון של בני נוער אלימים, ותהיה בכך תרומה למאבק בתאונות הדרכים.

הצעת החוק הופנתה לשר החינוך ולשר התחבורה.
תאריך:  21/07/2009   |   עודכן:  21/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מעצורים לנהגים צעירים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מה שתשיגי זה יותר אלימות
פלפילו  |  21/07/09 18:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יניב אקרמן
"מאזן האימה" סותר את טענת אלו שמבצעים אותו - ישנם אמצעי התנגדות אחרים לפינויי מאחזים, כאלה שמקרבים במקום להרחיק, אבל הם דורשים זמן וסבלנות
ד"ר יובל ברנדשטטר
"לו בידי הדבר, הישראלים מפנים את הגדה המערבית תוך חצי שנה ומוסרים את ירושלים כולה לאו"ם". גברת קלינטון נדהמה. "איך את עושה את זה?", עיניו של הנשיא נדלקו    "אמברגו על אנרגיה"
אורן פרסיקו
עובדי ערוץ 10 התבקשו להשאיר את המאבק על המשך קיומו מחוץ לבניין החברה    כתב "העין השביעית" התלווה לצעיר חברי מערכת "חדשות 10" ביום עבודה שגרתי, בתקופה שלעובדי הערוץ אינה שגרתית כלל וכלל
ידידיה ארגמן
היום קצווי תבל הם לא מה שהיו פעם, ולרבים מאיתנו הטרמינל מרגש בערך כמו התחנה המרכזית
ד"ר שירלי בן שלמה
חשוב לזכור כי אחת ההתמודדיות הקשות ביותר של ילדים שעברו התעללות היא שהדמות שאמורה לטפל בהם היא גם הדמות שפוגעת בהם    יש להבין כי בקהילה החרדית יש מנגוני התמודדות שונים ועל עובדי הרווחה לתת מענה מתאים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il