X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התפתחות ירושלים דורשת - כמו בעבר - קריאת תיגר על הממשל האמריקני והצבת עובדות בשטח, כדי להפוך את ירושלים לעיר של קליטה, תעסוקה וצמיחה השלמה עם מדיניות אובמה תחריף את מגמת הקמילה של ירושלים ותהווה איום ביטחוני קטלני
▪  ▪  ▪

עשרים וחמש ערים בארה"ב, ממסצ'וסטס בחוף המזרחי ועד אורגון בחוף המערבי, נקראות על שם ירושלים (Salem - שלם). הן מבטאות את היחס המיוחד של ארה"ב, מהמאה השבע עשרה ועד היום, לבירתו של העם היהודי, להיסטוריה של המדינה היהודית וליהדות. הקונגרס האמריקני - הנציג האותנטי ביותר של הציבור האמריקני - העביר שורה של חוקים והחלטות המכירים בירושלים המאוחדת כבירה הבלעדית של המדינה היהודית וכמקום מושבה הראוי של שגרירות ארה"ב בישראל. הבוחר האמריקני ונבחריו יודעים ש-3,000 שנים לפני כניסת הנשיא אובמה לבית הלבן, ו-2,770 שנים לפני הקמת ארה"ב, נכנס דוד המלך לירושלים, לב העם היהודי. אבל, אובמה רוצה לחלק את ירושלים, למנוע בנייה יהודית - ולעודד בנייה ערבית - בעיר. הוא לא מכיר אפילו במערב ירושלים כבירת ישראל.
ב-1949, עם סיום מלחמת השחרור, הפעילו הממשל האמריקני, אירופה והאו"ם לחץ ברוטאלי על רה"מ בן-גוריון להימנע מהכרזה על ירושלים כעיר בירה, להכיר בה כעיר בינלאומית ולהימנע מבניית עובדות בשטח (בנוסף לדרישה "לסיים את כיבושי הנגב", לקלוט ולפצות את פליטי 1948). תשובת בן-גוריון הייתה הולמת ומיידית: הכרזה על ירושלים כעיר בירה, העתקת משרדי ממשלה ועסקים לעיר, בנייה עד קווי שביתת הנשק בעיר, יישוב מאסיבי של עולים בעיר ושדרוג התשתית התעבורתית לירושלים. נחישות בן-גוריון הבהירה לארה"ב שירושלים והנגב אינם עומדים למו"מ והעניקה לירושלים מרחב ביטחון והתפתחות לדור הבא.
ב-1967, איימו הממשל האמריקני והקהילה הבינלאומית על רה"מ אשכול שאיחוד העיר ובנייה מעבר ל"קו הירוק" בירושלים תפגע קשות בישראל. אשכול הלם חזרה ובפסקנות: סיפוח העיר העתיקה, מזרח ירושלים ועתודות קרקע נרחבות מעבר ל"קו הירוק" ובנייה מהירה של רמת אשכול.
ב-1972-1970, בתגובה ל"תוכנית רוג'רס" שקראה לנסיגת ישראל ל"קווי 1967" ולחסות שלושת הדתות על ירושלים, הניחה רה"מ גולדה מאיר את המסד לשכונות הלווין סביב ירושלים מעבר ל"קו הירוק" - נווה יעקב, גילה, רמות אלון והגבעה הצרפתית - שהעניקו לעיר תשתיות קרקע קריטיות להתפתחות עד עתה.
ב-2009 מפעיל אובמה לחץ פסיכולוגי על ישראל לחלוקת ירושלים, שתשלול ממנה עתודות קרקע אדירות. עתודות הקרקע חיוניות לשדרוג דרמטי של תשתיות התעבורה והבנייה, שהן תנאי בל-יעבור למהפך ממאזן הגירה יהודית-שלילי (החוצה) למאזן הגירה יהודית-חיובי (פנימה). תשובה הולמת לאובמה, שנועדה בעיקר למשוך יזמים, ליצור מקומות עבודה, לספק דירות במחירים סבירים ולהעניק לירושלים מרחב התפתחות לדורות הבאים: השלמת "דרך בגין" לכביש טבעת, תהליך מהיר להרחבת הכבישים 1 ו-443, סלילת כביש 45 לשפלה, רכבות מהירות לירושלים ובירושלים, נמל תעופה בינלאומי, אזורי תעשיה מסורתית ועילית, אזורי מגורים וכבישי גישה פנים-עירוניים מהירים. הדבר מחייב הרחבת התחום העירוני למזרח הריק-יחסית עד ים המלח, הרודיון ובעל חצור, למערב עד מודיעין וקריית ספר, ולדרום עד בית"ר עילית וגוש עציון.
הקרב על ירושלים מחייב גם שיתוף פעולה עם נבחרי הציבור האמריקני בשני בתי הקונגרס. זה הזמן להביע תמיכה בהצעת החוק מ-1999 - שזכתה לתמיכת 84 סנטורים אך להתנגדות ממשלת ישראל - המונעת מהנשיא לעכב את העברת שגרירות ארה"ב מתל אביב לירושלים. זה הזמן לעודד את ידידי ישראל בקונגרס, ובמיוחד את יו"ר וועדות הבחירות בבית הנבחרים ובסנאט, למחזר תיקוני-חוק והחלטות של הקונגרס הקובעים שירושלים המאוחדת היא בירתה הבלעדית של ישראל.
התפתחות ירושלים דורשת - כמו בעבר - קריאת תיגר על הממשל האמריקני, כדי להפוך את ירושלים לעיר של קליטה, תעסוקה וצמיחה. השלמה עם מדיניות אובמה תחריף את מגמת הנטישה, האבטלה והקמילה של ירושלים ותהווה את האיום הביטחוני והדמוגראפי הקטלני ביותר לעיר הבירה מאז 1967.

תאריך:  22/07/2009   |   עודכן:  22/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תשובה ירושלמית הולמת לאובמה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מי הוא אובמה שיאיים על ביבי ? ל"ת
חבר מרכז ליכוד  |  22/07/09 12:06
2
מאמר יפה ונכון ל"ת
לואיס קרול  |  22/07/09 12:33
3
אמת ויציב!!! ל"ת
קורן נאוה טבריה  |  22/07/09 13:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר דוד אדלר
הכי קל להוקיע את קליין כרמאי ומתחזה, אך נראה שאריק קליין ושותפיו לא צמחו על קרקע בתולה, אלא על מצע מדושן היטב    נקווה שיילמדו הלקחים, כדי שהכללים הנורמטיביים יהיו קשיחים יותר בעתיד
משה שלם
שיטת הטיפול בקהילה תוך שמירת התא המשפחתי של החרדים מקדימה את שיטת טיפול של פקידי הסעד לחוק הנוער בשנות דור    מן הראוי כי גם פקידי הסעד לחוק הנוער ילמדו ויאמצו שיטות אלו
צפורה בראבי
שיטת הלימוד בבתי הספר של "צריך להספיק את החומר" גורמת גם למקצוע לימוד יפה ומרגש כספרות לשעמם
ראובן לייב
שפת הרחוב משתלטת על הדיבור
יהונתן דחוח-הלוי
במשך 4 שנים וחצי האשים ארגון בצלם את צה"ל בהרג 14 צעירים פלשתינים חפים מפשע, למרות שהחמאס הודיע כי ההרוגים היו פעילי חמאס ששהו במחנה אימונים    לא מכבר, חזר לפתע הארגון מטענתו והודה כי פרסם מידע שגוי ביסודו, אך לא טרח להתנצל על ההאשמה הכבדה שהטיח בצה"ל.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il