X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אילו היו חיים בגוש קטיף ערב חורבנו, החרדים היו מלמדים את ישראל החדשה לקח הסטורי מר, ממנו הייתה הישות הציונית נעורה תחת ידיהם השעירות של נטורי-קרתא, דור עשירי בירושלים - אשר היו משליכים את אביריהם הנבובים אל ספינות ממלכתיות לכאורה, שמפרשיהם נטולי רוח בעקבות מאמריהם של אבי רט וכנגדו חיים נבון ב-Ynet
▪  ▪  ▪
אמונה עיוורת מכריעה את המערכה [צילום: פלאש 90]

אבי רט איננו קטלא קניא. הוא איש הגות והשקפה. עם כל זה, בא עליו האסון הנורא באבדן בנו. כל הפרמטרים הללו - בנסיבות משמחות ובנסיבות מצערות כאחת - נוסכים באבי רט כובד אחריות ויראת קודש.
אבי רט לא כתב את דעתו ככה סתם. לא שוחחתי עמו, אבל בטוחני כשמש בצהריים, כי הוא ישב שבעה נקיים כדי לחתום את השורות הכואבות עליהן התחייב. הוא ידע היטב את המורכבות, ואף על-פי כן חרץ והכריע.
לצערנו הגדול, חיים נבון ושכמותו שוב סבורים, כי ההשפעה החברתית והשכנוע הערכי יבואו מהצגת מרכול מצועצע בשערי העיר, שעה שקמפיין "יש לנו אהבה והיא תנצח" בטרום חורבן קטיף - כשל. אומנם קצר סימפטיה למראית עין בחלק מהמקרים, ואולם הנחיל מפח נפש במקרים רבים אחרים.
החרדים נלחמים על עקרונות שאיכפת להם, ומתוקף האמונה הלוהטת הם מצליחים לשכנע שאמנם יש גרעין אמת בטענותיהם; אחרת - לא היו יוצאים מדעתם בגלל אישה מוזרה אחת. במיוחד לא בהגנה על אישה, שהם - כגברים שוביניסטיים - היו צריכים להתרחק ממנה.
להבדיל, גם הערבים ("ילדי האבנים", כהגדרת עראפת, וכך גם המהנדסים השהידים לאחר מכן, בפי כל) באינתיפדות שלהם "לימדו" את עגולי המשקפיים באולפני הטלוויזיה הישראלים כי כוח צבאי ("כל כוח צבאי"...) לא יוכל לנצח אמונה עיוורת. הערבים שבו ושכנעו את הציבור במעגלי טרור נוספים, וסוף דבר – נפלה הכרעה לטובתם.
עתה, כשרוב מוחץ נזקף לימין הפוליטי בישראל ומעצב בכך את הקואליציה הנתונה, יודע נתניהו כי יסלחו לו, וטוב שיבצע את מהלך העקירה של המאחזים באבחה אחת - כדי שהביקורת תאלם בדיוק באותה דרך שעלתה על שפתות דובביה. כי זאת יש לדעת: כשהאמונה היא על תנאי, המחיר להפר אותה בידי הצד שכנגד - היא בדיחה, אפילו לא בדיחה עצובה: ההיסטוריה אמרה את דברה בנדון, ועוד ימים יגידו!
אגב, רבני הימין סלחו למפקד העקירה בקטיף, האלוף גרשון הכהן, ומחלו לתת-ניצב שחם, פה הנבלה והתועבה של משטרת ישראל, על-אף שהללו סרחו ביודעין, ולא עוד - אלא חישבו שכר עבירה כנגד הפסדה ושסופם לבטוח בערכי הכפרה של "ימין" ארך אפיים, שכוהני-הווידוי שלו ימתינו להם מחויכים בשובם מקציר החטאים.
אגב, כך נהגו באריאל שרון, כששב, עדיין גיבור מלחמה ומלך ישראל, מחבל-ימית, שיישוביו המוריקים מוללו כאבק פורח בידיו.
אינני מהרהר אפילו בכך: לוּ חיו בגוש קטיף, היו החרדים הפטריוטים זוכים לבטח באוטונומיה תחת אבטחה בינלאומית, אם לא בהתקפלות גורפת של השוטרים בשחור, תבוסתני רוח במשקפיים אטומים, הרכובים, כבריוני פרברים, על פרשים ואופנועים.
החרדים היו מלמדים את ישראל החדשה לקח הסטורי מר, ממנו הייתה הישות הציונית נעורה תחת ידיהם השעירות של נטורי-קרתא, דור עשירי בירושלים – אשר היו משליכים את אביריהם הנבובים אל ספינות ממלכתיות לכאורה, שמפרשיהם נטולי רוח.
אינני יודע מה חיים נבון מבקש לומר במאמרו. אני משוכנע, שמעולם הוא לא ניסה את כוחו ברחובה של עיר; הוא סגור בכבשונם של היכלות פילוסופיה ותורה, והוא איננו יודע עד לאיזה שפל הוא מוריד את רף הערכיות והמוסריות של הציבור הדתי לאומי, הנתון למשיסה.
אני רוצה להזכיר לחיים נבון, שחרף מדחפיו המופלאים, מפעל התשובה האדיר אותו כבר ייסד הראי"ה קוק בימיו המהפכניים, ועד מפעלו המדהים של אחד מצדיקי דורנו, הרב דב ביגון - לא הניב הציבור הדתי לאומי אחד-שבשישים מרבבות החוזרים בתשובה בצד החרדי.
על כן, ברוח זו גם כותב רט: במקום להתיפייף בווי-נט, כדאי לצאת החוצה, מהאיצטגננות, ויפה שעה אחת קודם.

תאריך:  22/07/2009   |   עודכן:  22/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
NASA - סוכנות האמריקנית לחלל - איבדה את התמונות המקוריות של נחיתת האדם הראשון על הירח לפני ארבעים שנה    זה אינו האירוע הראשון שעקבותיו המצולמות אבדו
אורן פרסיקו
ידיעות אחרונות מחרים את השטחים    ערוץ 10 מחרים את ידיעות אחרונות    משרד החינוך מחרים את הנכבה
יורם אטינגר
התפתחות ירושלים דורשת - כמו בעבר - קריאת תיגר על הממשל האמריקני והצבת עובדות בשטח, כדי להפוך את ירושלים לעיר של קליטה, תעסוקה וצמיחה    השלמה עם מדיניות אובמה תחריף את מגמת הקמילה של ירושלים ותהווה איום ביטחוני קטלני
ד"ר דוד אדלר
הכי קל להוקיע את קליין כרמאי ומתחזה, אך נראה שאריק קליין ושותפיו לא צמחו על קרקע בתולה, אלא על מצע מדושן היטב    נקווה שיילמדו הלקחים, כדי שהכללים הנורמטיביים יהיו קשיחים יותר בעתיד
משה שלם
שיטת הטיפול בקהילה תוך שמירת התא המשפחתי של החרדים מקדימה את שיטת טיפול של פקידי הסעד לחוק הנוער בשנות דור    מן הראוי כי גם פקידי הסעד לחוק הנוער ילמדו ויאמצו שיטות אלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il