X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הם הכירו שנתיים לאחר שהתאלמן. והוא - היה אחריה. לא עבר זמן רב עד שנתן לה במתנה ג'יפ, דירה, חנות בת"א, עשרות אלפי דולרים, מיטלטלין ועוד הוא, מצידו, חשב כבר על חתונה והיא - פתאום דרשה להיפרד עכשיו - הוא דרש את המתנות חזרה. אז מה קבע בית המשפט?
▪  ▪  ▪
שונאת מתנות תחיה?

האישה הזו בהחלט ידעה לבחור את הגבר שלה: הם הכירו כשנתיים לאחר שהתאלמן, ולאחר מספר חודשים של היכרות, א' כבר החל להיקשר אליה רגשית. אלא שכדי להפגין את רגשותיו, הוא לא הסתפק במכתבי אהבה רומנטיים, גם לא בטיולי סוף שבוע בצפון הארץ.
על-פי עובדות פסק הדין שניתן ביום 19.07.2009, בבית המשפט העליון, עולה כי כעבור זמן קצר, א' כבר העביר ל"אשת חלומותיו" סכום של 87,528 דולר ואף רכש עבורה ג'יפ. חודשיים לאחר קבלת המתנות, החליטה האישה ש"זה כבר לא זה". אבל הוא התעקש - וביקש לחזור. עכשיו, היא כבר מצאה נוסחה חדשה: היא הבהירה כי תסכים לחדש את מערכת היחסים, רק באם יתחייב א', בכתב ובכפוף לחתימתו, כי הוא מצהיר שכל אשר נתן לה - הרי שנתן מרצונו החופשי וללא כל תנאי. במקביל, הוא אף הגדיל וחתם על התחייבות, לפיה הוא ישפה אותה, במקרה שיגיש נגדה תביעה בעתיד.
אבל א' לא עצר. הוא המשיך להרעיף מתנות על "אשת חלומותיו". ביום 26.11.2000 הוא רכש עבורה חנות בדמי מפתח ברחוב שינקין בתל אביב. וגם זה לא הספיק לו: בהמשך, הוא העביר לה כרטיס אשראי שבאמצעותו היא משכה סכום של 126,000 דולר בין חודש נובמבר 2000 לחודש מרס 2001.
באמצע חודש שינואר 2001, א' כנראה רצה להיות "מקורי" יותר במתנותיו - אולי גם לשבור קצת שיגרה: הפעם - הוא רכש דירה ברחוב לוין קיפינס, שאת רובה מימן מכספו, ובנוסף - רכש מיטלטלין שונים עבור הדירה, לרבות מוצרי חשמל יקרי ערך.
והנה, אם בהפתעה ואם לאו, הרי שמקץ שלושה חודשים - החליטה "אשת החלומות", כי יש לשים סוף למערכת היחסים. כשבידיה ג'יפ, חנות בתל אביב, דירה חדשה, עשרות אלפי דולרים, ועוד כמה מיטלטלין בדרך, דרש א' הכל בחזרה. היא כמובן - סירבה.
לא עבר שבוע, וא' כבר מיהר לבית המשפט. הפעם הוא לא תבע רק את שהיה בידיה, אלא גם דרש את דמי השכירות הראויים עבור השימוש בחנות, ובגין מגוריה בדירה. טענתו העיקרית: היא הוליכה אותי שולל באמצעות הבטחתה להינשא לי, וניצלה את היותי כרוך אחריה, כדי להוציא ממני נכסים.
עתה, נדרש בית המשפט להחליט: להחזיר לא' את המתנות - או להותירן אצל "אשת החלומות". נתוניו העובדתיים של פסק הדין, אשר ניתן בבית המשפט המחוזי, ארוכים מכדי להביאם ביריעתנו הקצרה. גם הערעור הכפול, הן של התובע והן של הנתבעת לבית המשפט העליון, גם הוא עמוס בפרטי מידע שאין כאן מקומם. ואולם, סוגייה אחת מרכזית - היא שמעניינת בסיפור האוהבים שלפנינו: הבחינה המשפטית של שאלת דיני המתנה.

דירה במתנה? רק אחרי רישומה

חוק המתנות - מתי תוכלו לדרוש מתנה בחזרה?

תאריך:  23/07/2009   |   עודכן:  23/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האישה קיבלה מתנה - הגבר דורש לבטלה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
קצת דיאטה אף חדש וייעוץ משפטי ל"ת
זה המתכון  |  23/07/09 18:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אברהם בן-עזרא
תמיד יצאו משלחות ויחידים לתור אחר הזהב הנוצץ, וההיסטוריה תזכור לנצח את יחידי המצליחים ולא תספור את אלפי ורבבות השוטים
ויקטור פולמכט
נושאים של חוכמת מלחמה נמחקו לחלוטין מהשיח הציבורי והאינטלקטואלי שלנו, גם באינטרנט המצב דומה. אולי הדבר נובע מפחד ממה שנחשב "מיליטריסטי"? הגיע הזמן להחזיר לימוד אמנות מלחמה לשיח היומיומי
יוני בן-מנחם
הוועידה השישית של הפת"ח תתכנס בקרוב בשטחים בצל קריאתו של מרואן ברגותי להמשיך את המאבק המזוין בישראל. מבחנו של יו"ר הרשות מחמוד עבאס הוא ביכולתו לגייס את הוועידה לתמיכה במנהיגותו ובעמדותיו המדיניות
עינת מירון
אם על עיתונאים עובדת הפתיחות המושלמת, הנלהבת והלא-מסתירה, הרי שעל הציבור היא עובדת קצת פחות. בתקשורת, ממש כמו באופנה לפעמים Less-is-more    מכתב גלוי לממציא הדיסק און קי
יהונתן דחוח-הלוי
הרשומה הקצרצרה המתארת את נסיבות מותו של מנהיג חמאס, השייח' אחמד יאסין עברה ארבעה(!) גלגולים שונים באתר ארגון בצלם    ניתוח הגרסאות השונות מעלה אפשרות, כי שיקולים זרים מנחים את בצלם בניהול רשימת ההרוגים הפלשתינים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il