X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הציבור עדיין לא הפנים כי השחיתות השלטונית פוגעת בו באופן ישיר: בפרנסה, באיכות החיים, בקבלת שירותים ממלכתיים ובעיקר בעתיד ילדיו את ההוכחה כי הציבור עדיין לא הפנים את הקשר הזה ניתן לראות בדפוס הצבעתו בבחירות: במערכת השיקולים להצבעה כמעט ולא באות לידי ביטוי יושרת ואיכות הנבחרים
▪  ▪  ▪
השחיתות מתרכזת בקדימה וש"ס ובכל זאת אלו המפלגות החזקות

בספטמבר, כך פורסם, ייכנסו שני שרים לשעבר לבית הכלא, בניזרי משס והירשזון מקדימה (לשעבר מהליכוד); ראש הממשלה לשעבר אולמרט מקדימה והנשיא לשעבר קצב מהליכוד, נאבקים עדין בבית המשפט להוכיח את חפותם; חבר הכנסת הנגבי מקדימה, לשעבר מהליכוד, יו"ר ועדה חשובה בכנסת, מנהל, במקביל לעבודתו הפרלמנטרית, את משפטו על מינויים פוליטיים המנוגדים לחוק ודרעי, שר לשעבר משס, כבר מחמם מנועים לקראת שובו לבית הנבחרים, ולשם כך הוא משתמש בכל במה תקשורתית, ובחברים טובים בתקשורת ובציבור.
ללמדך, כי שחיתות פוליטית אומנם אין לה צבע ועדה אך היא בהחלט מתרכזת במקומות מסויימים בפוליטיקה הישראלית, ומקורה בעיקר בש"ס ובליכוד שהתפצל לליכוד ולקדימה. פה ושם יש מושחתים גם במפלגות אחרות אך אלו באופן יחסי מעטים יותר.
הציבור עדין לא הפנים כי השחיתות השלטונית פוגעת בו באופן ישיר, בכיס, בפרנסה, באיכות החיים, בקבלת שירותים ממלכתיים ברמה ראויה ומקצועית ובעיקר בעתיד ילדיו.
הציבור עדין לא קושר את המינויים הפוליטיים של מקורבים חסרי כישורים ואת המכרזים התפורים לאנשי שלומו של הפוליטיקאי, לפגיעה בזכותו לקבל את מיטב כוח האדם ואת המקצוענות המוכחת בפעילות השלטון.
את ההוכחה כי הציבור עדיין לא הפנים את הקשר הישיר בין השחיתות השלטונית לבין חייו הפרטיים, ניתן לראות בעובדה שהוא אינו קושר את השחיתות השלטונית לדפוס הצבעתו בבחירות. במערכת השיקולים להצבעה כמעט ולא באה לידי ביטוי יושרה ואיכות הנבחרים.
עד כה טרם ראינו עונש ציבורי למפלגות ששליחיהן מושחתים. אדרבא, הליכוד שמהווה מקור לא אכזב לפוליטיקאים מושחתים וכמוהו גם קדימה, קיבלו את מספר המנדטים הגבוה ביותר בבחירות האחרונות וכמובן ש"ס קיבלה מספיק מנדטים כדי להיות שוב שותפה בכירה קואליציה.
לעומת זאת, מפלגת העבודה, בה אומנם לא חסר צרות ובעיות, אך השחיתות בקרב חבריה פחותה באופן יחסי, קיבלה תמיכה ציבורית נמוכה ביותר. נוסיף לכך את מפלגת שינוי שחברי הכנסת שלה היו ישרי דרך והיא נמחקה מהמפה הפוליטית או מרצ שחברי הכנסת שלה ישרים וקיבלה אף היא מכה אנושה בבחירות האחרונות.
לכן, לא הופתעתי היום כאשר קראתי כי ראש הממשלה נתניהו מעלה להצבעה בכנסת את חוק מופז. על-פי בכירים בליכוד, ראש הממשלה נתניהו רואה בהעברת חוק זה דרך "לשקם את כוח ההרתעה שלו שנפגע ואת תדמית הקואליציה" (ציטוט מעמוד ראשון בעיתון 'הארץ' מהבוקר).
האם על-ידי העברת חוק אישי, לביסוס מעמדו של ראש הממשלה, מותר ואפשר לשנות את כללי המשחק תוך כדי משחק? האם על-ידי פעולה שכונתה כ"חוק לא מוסרי ולא דמוקרטי, חוק המבזה את הכנסת" מתכוון ראש ממשלה בישראל "לשפר את תדמית הקואליציה"? תדמית השלטון בישראל? האם הכל מותר והרשות נתונה? האם כך מתכוון נתניהו למגר את השחיתות השלטונית?
אין ספק כי מהלכו זה של ראש הממשלה מעיד כאלף עדים כי נתניהו לא למד דבר. כי הליכוד לא הפנים דבר, וכי מדוע שיפנים? שהרי, כפי שכבר טענתי, הציבור לא מעניש על התנהלות מושחתת ובלתי ראויה של מנהיגיו. הציבור מאפשר למנהיגיו להשתמש בכלי המשחק הפוליטיים, בחקיקה, כאילו באמת ובתמים היו כלי משחק אישיים של ילדים בארגז החול. ואם הציבור מאפשר זאת, מיהו נתניהו שייפר את רצון הציבור?
לכן ראש הממשלה, פוליטיקאי מהסוג הנפוץ, משתמש בקולות הבוחרים, בכוח הפוליטי שנמסר לו, למטרותיו האישיות שלו ושל חבריו. ברצונו מזיז כלי השחמט ימינה וברצותו מזיזם שמאלה, כי הציבור אדיש, כי הציבור לא מעניש, כי הציבור כבר מיואש.
לכן, הביטוי "כוח ההרתעה", ביטוי צבאי שאמור לשמש אותנו בדיון ביטחוני גרידא, מנוצל על-ידי "בכירים בליכוד" בעת דיון במאבק פוליטי מהסוג הזול והשפל, שכל עניינו הוא - מי יגנוב למי את הסוסים (הח"כים) בקרב הפוליטי, ללא ערכים, בלי דוגמה אישית, בהעדר מוסר.
אז, בפעם הבאה שילדכם יקבל חינוך צולע בבית הספר, כאשר אמכם לא תקבל את השרות הרפואי המגיע לה בבית החולים, כאשר האוויר ליד ביתכם יהיה מזוהם או כאשר רחמנא ליצלן בניכם יישלח לקרב ללא הכנה וציוד, דעו לכם, אנשים יקרים, כי הכל קשור לשחיתות הפוליטית, הכל מתחיל ונגמר במי אתם בוחרים לשלטון, את מי אתם בחרתם שיקבע עבורכם את איכות המים, איכות החינוך, איכות השרות הבריאותי, את רמת הכבישים, את היקף המיסים וכו' וכו' וכו'.
אתם הקובעים, אתם הבוחרים, אתם המשפיעים, אתם המוסרים לביבי וחבריו את הכוח והסמכות. והם, כן, בלי בושה, מנצלים זאת עד תום.

מלי פולישוק הייתה יו"ר ועדת ביקורת המדינה בכנסת ה-16
תאריך:  28/07/2009   |   עודכן:  02/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שחיתות פוליטית מבזה ללא אפליה
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
בגין הגדול מתהפך בקברו ל"ת
פלצן אלטע קאקר  |  28/07/09 12:14
2
פולישוק וההגינות........
jossy1  |  28/07/09 12:57
 
- תגובה ל JOSSY
יורם הורוביץ  |  28/07/09 17:53
3
פולישוק וההגינות........
jossy13  |  28/07/09 13:06
4
נפוטיזם בזוי ומבזה
עידןסובול  |  28/07/09 17:53
5
למלי פולישוק אין זכות דיבר
אחד שמכיר את העבר  |  28/07/09 20:29
6
פולישוק פולישוק פולישוק
יותם  |  29/07/09 01:04
7
שחיתות ביקורתית
מחפש יושרה  |  29/07/09 01:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
אין מלחמות יפות ואין מלחמות נקיות    צה"ל - בהשוואה לצבאות אחרים, הוא בראש הפירמידה של צבאות מוסריים, שומרי חוק ופועלים בהתאם לכללי המשפט הצבאי הבינלאומי, גם במצבים קשים מול טרור    ההוכחה הכואבת ביותר לעליונות צה"ל בכל התחומים היא העובדה שמספר הנפגעים מאש כוחותינו, גדול יותר מנפגעי אש המחבלים
ראובן לייב
מסעדת הגורמה התל אביבית מחוללת נפלאות גסטרונומיות בזכות שף שהוא ממש אשף-בישול
צבי מגן
הרקע להבנת התנהלותה המדינית של רוסיה בנושא האירני הוא במישור הבינלאומי הרחב    היא רוצה להציג עמדה 'אנטי מערבית'
ד"ר אברהם בן-עזרא
קיבלתי היתר בנייה לבניית בית אולם הבנייה מתבצעת בעצלתיים עקב אילוצים כלכליים ואחרים. ידוע לי כי תוקפו של היתר בנייה הוא ל-3 שנים - מה עליי לעשות כעבור תקופה זו במצב בו הבנייה עודה באיבה?
אפרי הלפרין
"אדוני ראש הממשלה, אני רוצה להזכיר לך משהו שכנראה שכחת: ישראל היא מדינה דמוקרטית, אדוני לא חי בקובה, אזרחי ישראל הם אינם אזרחי צפון קוריאה" - כך אמר ח"כ מופז בנוגע לחוק הקרוי על שמו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il