X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לנסות להבין איך זה קורה שאי-אפשר במדינת העם היהודי להוציא שנה בלי שנושא ההתנהלות הבלתי הוגנת עם שרידי השואה לא יטלטל את סדר יומנו איך קורה שבאנו חשבון עם אומות העולם ותבענו מהם לקבל אחריות למה שעוללה השואה לעם היהודי ולבניו, ועם עצמנו איננו מצליחים לבוא חשבון. איך?! דף מתוך היומן: "דברים חשובים שיש לעשות היום"
▪  ▪  ▪
להתבייש ביחס אליהם. ניצולי שואה
הניצולים קראו: המשקיעים נרצחו - לאומי ירש
עופר וולפסון
מאות ניצולי שואה ומשפחות קורבנות הפגינו היום נגד בנק לאומי, בעת התכנסותה של האסיפה השנתית הכללית שלו, בדרישה כי יחזיר את כספם של אלפי נספי שואה המוחזקים לטענתם בידו, בסכום של כ-300 מיליון ש"ח * [ניצולי שואה מפגינים מול הכניסה להנהלת הבנק / צילום: יצחק אלהרר]
לרשימה המלאה

   רותי אברהם
המדינה מפלה ניצולים מזרחיים

   משרד האוצר
עידכון הגמלה החודשית של ניצולי השואה בהתאם למסקנות "דוח דורנר"

להתבייש.
לא להאמין ששוב אומרים "ניצולי השואה" ושטרות בלים של כמה שקלים בנשימה אחת.
לשאול איזה מין בן אדם זה משרד האוצר. איך הוא נראה? לברר מה עובר בעורקי ליבו כשהוא כותב אל יהודים זקנים ששרדו את מלאך המוות חוזר, ההופך אותם באבחה ביורוקרטית אחת לעלובי חיים? דם? חם? מי קרח? כלום? מי הוא? פטריוט אובססיבי ששומר קודם כל על נכסי האומה ורק לאחר מכן על כבודם של ישישם חסרי מנוח וביטחון, וכותב להם שהם חשודים כולם כנוטלי קצבת מרמה מן המדינה וזו מבקשת על כן כי יחתמו כי מותר לה לרדת לחשבונותיהם, והם נעלבים, או מפחדים, אבל בעיקר נכלמים?הוא כזה?
האם הוא לא רק פטריוט ולא רק אביר בשירות הלוחמה בשחיתות הפוטנציאלית הגדולה של זכאי אלף שקלים מסולאים בפז לחודש, אלא גם גא מתנשא? האם הוא יכול שלא להיות גא מתנשא כשהוא דורש מן השריד לבוא בגופו אל הבנק, לחתום שם על ייפוי כוח מוכתב המתחיל במילים "הואיל ואני מקבל/מקבלת מידי חודש ממדינת ישראל קצבה ו/או תשלומים אחרים לפי חוק הטבות לניצולי שואה תשט"ז-2007...". איזה הטבות? מי קורא לקצבה המגיעה כחוק הטבה? מי נותן? מי חסיד ומעניק, מי רחום ומיטיב? האדם הזה שקוראים לו משרד האוצר? מכיסו? מירושת מאביו?
לשאול אותו אם הוא מעלה על הדעת לא רק מה שכתב המחוקק ברגע של עברית מפוקפקת אלא גם מה קורא מי שמקבל את האיגרת הזאת הכתובה ג'יבריש פקידותי, המתפענח אולי על נקלה על-ידי עורכי הדין אך מטיל מבוכה ובלבול על עמך בית ישראל המורגלים בעברית של בין אדם לחברו ולא של בין אדון לאריסו. לדרוש ממנו לענות ביושר אם הוא בכלל חשב על הקורא, או אם לא היה הקורא כדאי שיחשבו עליו או אם היה כדאי, ומר משרד האוצר כן חשב עליו אך אמר לליבו כי הישיש והישישה שעלה בגורלם לשרוד את השואה ההיא הנוראה, צריך/צריכה להבין כי אם נתנו לו/לה הטבה הוא/היא נדרש להודות כי עקרונית ייתכן כי לא בדין קיבלו אותה, וכי אם קיבלו אותה כדין, עליהם להבין שקצת השפלה היא מחיר הכרחי ומכל מקום סביר ובעצם די זניח שאותו מקבל הטבה בדין מחויב לשלם לאדון משרד האוצר המדבר בשם גברתי המדינה.
לסרב לשמוע איזה הסבר יש לאדון משרד האוצר השולח מן המיכתבה שלו זקנים וזקנות מביתם לאיזה סניף בנק שיכול להיות מרוחק גם בעבור צעירים, לעמוד שם בתור, שיכול להיות ארוך וצפוף ורווי טענות ומרורים וקצת דחיפות על מיקום ועל אני אחריך, לחתום שם אישית על ייפוי כוח שהמדינה רשאית בלי משפט, בלי דיון מוקדם, כך סתם, לפי הכתוב, כי היא אומרת, ליטול ממה שיש בחשבון מן הקצבה או ממה שנותר בו מההטבה. להתעקש על כך שמי שיכול להסביר את זה - ההסבר שלו גרוע מן המעשה כשלעצמו. לומר למר משרד האוצר כי ביורוקרטיה היא קודם כל המצאת הרציונל המצדיק את הביורוקרטיה.
כן לנסות להבין, אבל לא עם האדון משרד האוצר, אלא עם כלל ישראל, איך זה קורה שאי-אפשר במדינת העם היהודי להוציא שנה בלי שנושא ההתנהלות הבלתי הוגנת עם שרידי השואה לא יטלטל את סדר יומנו. איך קורה שבאנו חשבון עם אומות העולם ותבענו מהם בשם אלוהי כל האומות שכל אחד ואחד מבניהן נברא בצלם, לקבל על עצמם אחריות למה שעוללה השואה לעם היהודי ולבניו, בין עשו אותה בין לא עצרו בעדה, בין היו שותפים של עשה או בין היו שותפים לא תעשה, ועם עצמנו איננו מצליחים לבוא חשבון. איך?!
לדעת שאי-אפשר להבין את זה. לדעת יותר מכך: לדעת שאסור להבין את זה. לדעת שמדינה שיש לה משרד אוצר כזה, האחראי לרוב ענייניה, ושנים אין הוא מסוגל להחדיר לתוך מערכת היחסים בינה לבין אזרחיה ששרדו את זעוות מלחמת העולם השנייה מידה של דרך ארץ, של כבוד, של רגישות, של חכמת הלב, של אנושיות, ועדיין היא מדינת העם היהודי - חוטאת לאנושיות בכלל ולמסורת היהודיות בפרט. האם היא מפחדת פן תקום עליה הדקדקנות הקרתנית הצרה ותאשים אותה בוויתור על איזה סעיף מדומיין העומד בין מינימום הצדק הטבעי שמוכרחים לעשותו כדי להיות בן אדם לבין מקסימום האטימות הנדרשת כדי להשגיח שהצדק הטבעי לא ידרוש יותר מדי, ומכל מקום לא יבא חלילה במקום האינטרס הגולמי עליו נשענת הרווחה? פחד כזה הוא טירוף. אולי לא טירוף פסיכיאטרי. אבל טירוף מערכות.
לברר את זה!

תאריך:  28/07/2009   |   עודכן:  28/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דברים חשובים שיש לעשות היום
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
גם הניצחון על בל"ל - יגיע
עידןסובול  |  28/07/09 11:36
2
אני בת לניצולי שואה ומכירה את
ורדה  |  28/07/09 12:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד מלי פולישוק-בלוך
הציבור עדיין לא הפנים כי השחיתות השלטונית פוגעת בו באופן ישיר: בפרנסה, באיכות החיים, בקבלת שירותים ממלכתיים ובעיקר בעתיד ילדיו    את ההוכחה כי הציבור עדיין לא הפנים את הקשר הזה ניתן לראות בדפוס הצבעתו בבחירות: במערכת השיקולים להצבעה כמעט ולא באות לידי ביטוי יושרת ואיכות הנבחרים
עו"ד אברהם פכטר
אין מלחמות יפות ואין מלחמות נקיות    צה"ל - בהשוואה לצבאות אחרים, הוא בראש הפירמידה של צבאות מוסריים, שומרי חוק ופועלים בהתאם לכללי המשפט הצבאי הבינלאומי, גם במצבים קשים מול טרור    ההוכחה הכואבת ביותר לעליונות צה"ל בכל התחומים היא העובדה שמספר הנפגעים מאש כוחותינו, גדול יותר מנפגעי אש המחבלים
ראובן לייב
מסעדת הגורמה התל אביבית מחוללת נפלאות גסטרונומיות בזכות שף שהוא ממש אשף-בישול
צבי מגן
הרקע להבנת התנהלותה המדינית של רוסיה בנושא האירני הוא במישור הבינלאומי הרחב    היא רוצה להציג עמדה 'אנטי מערבית'
ד"ר אברהם בן-עזרא
קיבלתי היתר בנייה לבניית בית אולם הבנייה מתבצעת בעצלתיים עקב אילוצים כלכליים ואחרים. ידוע לי כי תוקפו של היתר בנייה הוא ל-3 שנים - מה עליי לעשות כעבור תקופה זו במצב בו הבנייה עודה באיבה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il