X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפארק זכה לחשיפה תקשורתית איכותית, בולטת ורחבה ביותר. אין ספק כי יחסי הציבור השפיעו על הפעילות השיווקית של הפארק, תרמו להעלאת המודעות, ולקידום הערכים הדמוקרטיים והחינוכיים של הפארק
▪  ▪  ▪
מיני ישראל - מקסימום מבקרים [צילום: יח"צ]

בניגוד לשיווקם של מוצרי צריכה מסורתיים, שיווקה של המסגרת החינוכית מורכב לא רק מבניית אסטרטגיה טהורה אלא גם ממרכיבים ערכיים הדורשים טיפול אמין ועדין מול קהל המטרה. מדובר בפעולה אסטרטגית נוספת ושונה לחלוטין שמטרתה להשתלב עם פעולות השיווק המוכרות של יחסי הציבור.
תהליך שיווקו של פארק מיני ישראל החל ממספר מהלכים מדורגים בתקשורת וכלל מספר שיאים שהפכו אותו לאטרקציה התיירותית המתוקשרת ביותר בארץ אשתקד. המהלך הניב חשיפה תקשורתית חסרת תקדים בהיקפה למיני ישראל ולפרויקט מיני ממשלת הילדים במגוון עצום של ערוצי התקשורת. על-פי ניתוחי הגעת משתתפים והופעות בבמות תקשורתיות, הפרויקט נחשף בפני כמיליון ילדים ובתי אב, וחיבר בין ילדים ומשפחות ממגוון רחב של מגזרים מכל רחבי הארץ וכלל את השתתפותם של נשיא המדינה, בכירים במשרדי הממשלה כולל שרים, חברי כנסת, מובילי דעה וכמובן אנשי תקשורת.
התייחסות אל פארק מיני ישראל כאטרקציה תיירותית איננה נקודת הבידול העיקרית בו. תשומת הלב ניתנה לערך המוסף של ביקור בפארק עבור אוכלוסיות רבות שלכאורה היה קושי רב לפלח אותן, אך לכולן מכנה משותף - הפן הפדגוגי.
בהיותו פארק מיניאטורות עם מודלים רבים ומגוונים, מפעיל הפארק מחלקת חינוך שתפקידה לתת מענה לצרכים לימודיים רבים. שיווקה של פעילות זו הוא שמהווה את נקודת החוזק של הפארק מול אטרקציות תיירותיות רבות בישראל, ולכן זוהה כנקודה מרכזית המשותפת לקהל המטרה.
היתרונות הפדגוגיים בפארק רבים במיוחד לילדים שעבורם זו הזדמנות לראות את העולם בגובה העיניים, ומאפשר להם התנסות חווייתית, פעולה שבצידה למידה סמויה וגלויה בהכרת הארץ באמצעות מודלים של ערים, אתרים, חי וצומח בישראל. דגש רחב הושם על הבילוי המשפחתי המשותף וחוויות משותפות של הילדים וההורים בתוך מתחם שמטרתו לימודית-חווייתית והוא כולל יצירה, מתקני שעשועים ומנוחה.
לקראת חגיגות 60 שנה למדינה הוחלט להוביל פרויקט שיווקי במהותו, אך אופיו דמוקרטי-חינוכי ראשון מסוגו בעולם - השקת מיני ממשלת ילדים של ישראל. את הרעיון הגה מנכ"ל מיני ישראל לשעבר חיים רוגטקה, אשר מכהן כיום כמנכ"ל עיר המלכים באילת.
מטרות המהלך, כפי שהוגדרו, ביקשו להביא חינוך התנסותי לכלל הילדים תושבי הארץ (ללא הבדל לאום, דת, מין) בהליך הדמוקרטי של בחירות וניהול ממשלה. כל זאת, לצד קידום קמפיין שיווקי להעלאת המודעות והחשיפה החיובית לפארק מיני ישראל באמצעות יחסי ציבור. שיווקו של המהלך דרש היערכות בפני עצמה תוך שילוב תוכניות וסיורים לימודיים שמפעיל הפארק גם בהדרכתם של מדריכים מטעמו ההופכים את האתר למקום עם ערך מוסף גבוה מאוד עבור קהל המטרה שבוחר בו כאטרקציה המועדפת עליו.
חברי ממשלת הילדים וילדי ישראל שנחשפו לפרויקט, זכו לשיעורים בדמוקרטיה ואזרחות, ונפגשו עם חברי הכנסת ועם השרים האמיתיים אשר הרצו בפניהם בכל הקשור בהליכי דמוקרטיה, חינוך לסובלנות וכדומה.
פעולות יחסי הציבור בגזרה הערכית-לימודית תוך הבלטת יתרונות אלה, הינן מטרה לכשעצמה המבוססת תוכנית אסטרטגית מורכבת טרם יצאה לתקשורת. היא דרשה תכנון קפדני ושימת דגש בפנייה לקהל תוך שהיא מחזקת פניות לפעילויות של קהלי יעד נוספים כגון טיולי בתי ספר, טיולי עובדים ומשפחות סיורי מורים ועוד.
פארק מיני ישראל זכה לחשיפה תקשורתית איכותית, בולטת ורחבה ביותר. אין ספק כי יחסי הציבור השפיעו על הפעילות השיווקית של הפארק, תרמו להעלאת המודעות, ולקידום הערכים הדמוקרטיים והחינוכיים של הפארק. כמות המבקרים בפארק ב-2008 גדלה בכ-20% לעומת 2007! כמות הביקורים החוזרים בפארק גדלו בכ-15% לעומת 2007 ואף נרשמה עלייה בשביעות הרצון של המבקרים.

הכותבים הם רונן הלל מנכ"ל משרד רונן הלל תקשורת ויחסי ציבור ותומר רוטליין, תקציבאי בכיר ומתמחה בשיווק מוסדות וארגוני חינוך.
תאריך:  28/07/2009   |   עודכן:  28/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיני ישראל - מקסימום יחסי ציבור, מקסימום מבקרים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אברהם בן-עזרא
תקנות התכנון והבניה קובעות כי לדלת צריכים להיות ארבעה בריחים, אחד מהם לכיוון הרצפה    הסיבה: להקשות את העבודה על פורצים פוטנציאלים, בכדי שהללו "יצטרכו" לנסר עוד עשרים דקות
דר' דן מנור
יוסף עמר, אמרת דברים שאחרים צופנים בלבם מחשש לתת להם ביטוי גלוי כמוך. זכרך כחלוץ המורשה הפיוטית של יהודי מרוקו ייחרת בלב אלה האוהבים מורשה זו    לזכרו של הזמר ג'ו (יוסף) עמר
איציק וולף
קיים פער בלתי ניתן לגישור בין העבירות שבהן הורשע סמל מסיירת גבעתי - ביזת כרטיס אשראי במהלך לחימה - לבין ציציותיו המתנפנפות בגאון    בשלוש מילים: יוהרה וחילול השם
רפי מן
מה לומר ואיך להסביר לילדים את סיפורי הזוועה שהם קוראים בעיתונים
עו"ד יוסי דר
על אורלי לוי היה לעבור במהירות לסדר היום, ולעשות כל מאמץ ולהתנתק מיד מהכינוי שעליזה בראשי ניסתה להדביק לה    כי כשאורלי לוי מגישה תלונה על כך שכונתה "פרחה" - הכינוי עלול לדבוק בה כסטיגמה בתודעת הציבור, גם אם לא בצדק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il