X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מסתבר ששעה וחצי לפני תחילת ההופעה כל מקומות הישיבה ומתחם ההופעה היה מלא עד אפס מקום. לפתע החליטו שוטרים לסגור את הכניסה למתחם, המון רב צבא על המחסום, סכנת חיים של ממש ריחפה על אנשים וטף חוצות השוטרים המצרים
▪  ▪  ▪
חוצות היוצר אמש [צילום: פלאש 90]

ערב ירושלמי נעים, הבריחה מהלחות המהבילה של מישור החוף הוכיחה את עצמה כמעשה נבון, את המזגן ברכב אפשר לכבות, לפתוח חלונות לרווחה וליהנות מאוויר צלול כיין, ואם גם אפשר ליהנות מהופעה ומשיטוט בחוצות היוצר, השגנו שילוב מנצח.
חשבנו שאם נזמין להופעה כרטיסים מראש נחסוך זמן והרבה כאב ראש, ה"פקקים" שקידמו את פנינו בדרך לחוצות היוצר בישרו פתיחה לא ממש טובה לערב שרובו בלאגן.
לאחר השתרכות ארוכה ומתישה בתנועה הצפופה הגענו למתחם חוצות היוצר. חיפוש מקום חניה עלה לנו בהרבה זמן יקר, בליטרים רבים ויקרים של דלק, בזיהום אוויר לעיר הקודש ובעצבים רבים, כאן גם ראינו את הפנים הפחות מחמיאים של שליחי החוק.
על המדרכות חנו מכוניות רבות. להפתעתי, רוב המכוניות לא היו של נכים, לעומת זאת נכים רבים חיפשו חניה אך לשווא, חניה לא מצאו אך נתקלו בפנים זועפות של שליחי החוק שלא איפשרו להם חניה גם במקום שלנכה מותר לחנות על-פי החוק.
התעמרות ללא סיבה
במקום אחד חיילת צעירה חמושה מכף רגל ועד ראש לא איפשרה לנכה לחנות במקום פנוי וללא סיבה, היא התבוננה באדישות גלויה ובזלזול בתג הנכה ולא איפשרה חניה. במקום אחר שוטרת זועפת התנפלה בצעקות על נכה שחנה על מדרכה, למרות שהנכה הקפיד שלא להפריע לתנועה, וידא שעל המדרכה יש מספיק מקום מעבר להולכי רגל, לכיסאות גלגלים ולעגלות ילדים, ממש כפי שמחייב החוק. את השוטרת זה ממש לא עניין, היא איימה בגרירת הרכב (למרות שחל איסור לגרור רכב נכה) ו-או ברישום דוח. התבוננתי ולא האמנתי למשמע אוזניי ולמראה עיניי, הנכה הראה לשוטרת את התקנות המאפשרות לרכב נכה לחנות בצורה כזאת, אך אותה זה ממש לא עניין, פשוט חוצפה. ברגע של ייאוש החליט הנכה שלא להתייחס לאיומי השוטרת, צילם את מקום החניה, את המעבר שנותר על המדרכה ואיפשר מעבר של עגלות ילדים וכיסאות גלגלים, והלך לדרכו.
מזה זמן שיש תחילת מודעות לצרכי מוגבלים ונכים, סוף סוף מתחילים לדבר ולעשות, אבל בחוצות היוצר כנראה שלא שמעו על כך. נכים ומוגבלים על כיסאות גלגלים אינם יכולים להתנייד בחוצות היוצר, לא רק עם כיסאות גלגלים, גם במוגבלויות קלות יותר, וזה מקומם, מאד מקומם.
אבסורד משטרתי
חשבתי שאם קונים להופעה כרטיסים מראש, זה אומר שהנהלת חוצות היוצר לוקחת בחשבון את כמות המבקרים במקום, אז חשבתי...
מסתבר ששעה וחצי לפני תחילת ההופעה כל מקומות הישיבה ומתחם ההופעה היה מלא עד אפס מקום, לא רק על הטריבונות, לא רק במדרגות, בכל מקום היו אנשים. לפתע החליטו שוטרים לסגור את הכניסה למתחם, המון רב צבא על המחסום, סכנת חיים של ממש ריחפה על אנשים וטף (שהיה שם בשפע רב), הצפיפות והמחנק גברו, אבל השוטרים בשלהם, לא מאפשרים כניסה, למה? ככה!
כאשר החלו זעקות שבר והלחץ על המחסום גבר, התרצו השוטרים והחלו בפתיחת פתח כניסה צר, מעשה זה הגביר את הסכנה כי ההמון הרב התנקז לתוך מעבר צר מאוד והדוחק גבר, לקח זמן יקר מדי עד שהתעשתו השוטרים, ולבסוף, בלחץ ההמון, פתחו את הפתח לרווחה ואיפשרו כניסה חופשית ובטוחה יותר.
לסיכום
אני חושב שזו חוצפה בלתי רגילה שאין שפע מקומות חניה מסודרים לנכים ולמוגבלים. זה חוסר התחשבות בוטה ואולי אפילו עבירה על החוק שאין נגישות מסודרת לנכים במתחם. זה חוסר אחריות משווע למכור כרטיסים ללא הגבלה להופעה, הרבה מעבר לכמות מקומות הישיבה במקום.
יש לי גם מסר למשטרת ישראל: "100 בשבילך" זהו לא סלוגן פרסומת למוצרי חלב, זוהי התחייבות של משטרת ישראל! אנא חנכו את השוטרים שלכם להיות מנומסים ואדיבים יותר, במיוחד לאוכלוסיה המוגבלת אך לא רק, אזרחי המדינה זכאים לשוטרים מקצוענים יותר!
לסיום, יש גם נקודת אור בכל הבלאגן הזה, למרות המדרגות הרבות שצריך לעלות לכיוון היציאה, כמות שערי היציאה איפשרה יציאה זריזה ומהירה ממתחם חוצות היוצר.

תאריך:  05/08/2009   |   עודכן:  05/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידו סמואל
התחום הפופולרי ביותר בישראל על-ידי הסוחרים הפרטיים, הוא ללא ספק שוק אופציות המעו"ף על מדד תל אביב 25. אך אליה וקוץ בה: מה שהאזרח הפשוט צריך להבין היא עובדה פשוטה ביותר - לו היה קל להרוויח באופציות כולם היו עוסקים בזה
זכי שלום
מדוע דחו הפלשתינים את תוכניתו הנדיבה של אולמרט    האם הם מאמינים שהזמן משחק לטובתם? ומה מתרחש בחברה הישראלית בפרק הזמן שעובר מהחמצה אחת למשנתה?    בשבי הקונספציה
צפורה בראבי
הורה הממהר "לשמח" את ילדו על-ידי סיפוק מאווייו, יגלה מהר מאוד שזה כמעט בלתי אפשרי. ככל שיתנו יותר, הוא "יזדקק" ליותר
יוסי אחימאיר
אוגוסט 2005 הוא תמרור אזהרה לעתיד המדינה היהודית. 8,000 עקורי חבל עזה, המהלכים בינינו, הם איפוא קרש-ההצלה ל-300 אלף תושבי יהודה ושומרון
פרופ' הלל ויס
ההומו-לסבים והטרנס-ג'נדרים הרבים שנפלו לשטות של שינוי מינם, זכאים לתבוע פיצויים גבוהים במיוחד ממי שהשמיד את הווייתם האנושית    שנאת אדם מתרחשת כל יום בישראל על-רקע אנטישמי וזאת על-ידי שלילת זכויות החיים, הכבוד והרכוש ממתנחלים ומחרדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il