המשרד לביטחון פנים מתכוון לבזבז כ-350 מיליוני שקלים על התקנת 300 מצלמות מהירות ומצלמות רמזור, בטענה שזה יוריד 12% מהתאונות הקטלניות, האומנם? ולמה זה ממשיך להיות באחריות המשרד לביטחון פנים ולא עובר סוף סוף לאחריות משרד התחבורה? למה רק תאונות קטלניות... מה עם מאות הפצועים בתאונות לא קטלניות? מה עם הנזק המצטבר למשק במיליארדי שקלים? ולמה לכל הרוחות (תסלחו לי...) לא לאכוף את החוקים הבסיסיים כבר במרכזי ערים? ל
שר התחבורה והפנים הפתרונים.
אז הנה כמה הצעות:
- ב-350 מיליון שקלים אפשר לגייס, להכשיר ולממן את פעילותם של אלפי צעירים וצעירות לשירות לאומי פעיל, אמיתי ואפקטיבי במשטרת התנועה, שיילכו רגלית וייסעו באופניים במרכזי ערים!
- ב-350 מיליון שקלים ניתן לממן את פעילות השירות הלאומי למספר עשורים ולא רק ל-12 שנים שבהן יתקינו עוד כמה מצלמות שיעשו הרבה רעש, אבל לא ישנו דבר וחצי דבר בתרבות הנהיגה!
- ב-350 מיליון שקלים אפשר יהיה לפתוח דלת עבור מאות בני נוער שלא יכולים/רוצים להתגייס לשירות צבאי לתרום לחברה שבה הם חיים, באמצעות אכיפת חוקי תנועה במרכזי ערים!
- ב-350 מיליון שקלים אפשר גם להיות ממש יצירתיים ולהציע עבודה למובטלים שרוצים ויכולים לתרום. בדרך ניתן לפתור שתי בעיות חברתיות קשות: החזרת אנשים מובטלים למעגל העבודה ושילובם במערכת שתפקידה הצלת חיים!
- ב-350 מילון שקלים אפשר לתרום גם תחבורתית, תרבותית, תעסוקתית וחינוכית ולהציל חיי אדם, לעשות את זה לאורך שנים רבות וגם לתרום לסביבה.
אומנם במרכזי הערים, העבירות שאותן "יאלצו" לאכוף הינן רק: דיבור בטלפון נייד ללא דיבורית (שהוא מסוכן לא פחות אם לא יותר מנהיגה בשכרות); אי-עצירה במעבר חציה; חניה כפולה; נהיגה ללא חגורת בטיחות ונהיגה בשכרות, עבירות שמזמן הפכו להיות כאלה שאנשים פשוט מזלזלים בהן בידיעה ברורה שאף אחד לא יאכוף אותן. אני יכול להבין שזה פחות מאתגר מלעמוד עם מכשיר לייזר בכביש של 100 ק"מ לעצור נהגים שעברו ב-30-20 קמ"ש או יותר את המהירות, אבל אני חושב שבשינוי ההבנה של תפקידם החשוב בחיינו של שוטרי התנועה - הצלת חיים, לא פחות מזה - הם יצליחו לראות בתפקידם שליחות. אפשר גם, באותו סכום, לשלם משכורת טובה יותר לשוטרים.
לסיכום: ישנן דרכים טובות יותר ל"בזבז" מכספי משלם המיסים, כספינו - 350 מיליוני שקלים - כל עוד זה נעשה עבור מטרה חיובית ובצורה אפקטיבית. אני מניח שחלק מהקוראים יעקמו שפה ויגידו לעצמם שאפקטיביות ויעילות לא מתיישבות עם התנהלות משרדי ממשלה. תקראו לי נאיבי, אבל אני חושב שדעתנו והתנהגותנו משפיעה. אז הפיצו את הכתבה לכל מי שאתם מכירים, תרחיבו את התפוצה, זה ישפיע על חייכם, חיי ילדיכם, על בני משפחה, חברים ועשרות אלפי נהגים.
אני מקווה ששר התחבורה החדש, ישראל כץ, יתעלה מעל ההחלטות ההזויות של קודמיו, שכל קשר בינן לתחבורה הוא בתחום של מציאות מדומה, שיפעיל שיקול דעת טוב יותר בכל מה שקשור לחיינו.