X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לראשונה בארץ יקיימו אשפי המטבח הישראלי יריד מיוחד של מאכלי עדות
▪  ▪  ▪
הישראלי הנצחי [צילום: Flash90]

עכשיו הגיע, סוף סוף, גם תורה של הקולינריה היהודית לחשוף את פניה ברבים: לראשונה בארץ יתקיים, מייד לאחר החגים, בחודש אוקטובר הקרוב, בפארק הירקון בתל אביב, יריד מיוחד של מאכלי עדות, בחסותם של מיטב אשפי הבישול בארץ.
ביריד הקולינרי הזה יוצגו לראווה לקהל הרחב כל המעדנים והמשקאות, שנהגו לעלות על שולחנות העם היהודי בתפוצות ובארץ. אטרקציה מיוחדת ביריד הזה יהיו הדוכנים שיוקדשו במיוחד למאכלי חגים ומועדים: עוגת דבש של ראש השנה; לביבות תפוחי אדמה של חנוכה; אוזני המן של פורים; כופתאות מקמח מצות של פסח; ותפוחי-אדמה על האש, נוסח מדורת ל"ג בעומר.
פינה מיוחדת ביריד תוקדש למעדנים קולינריים יהודיים האופייניים לכל ימות השנה: מרק העוף, הידוע כיום גם כ"ג'ואיש פניצילין", בשל סגולות הבריאות המיוחסות לו; חלה של שבת, שהרחיקה נדוד גם לחוץ לארץ במאפיות לא-יהודיות; טשולנט עם קישקע, נוסח אשכנז, וחמינדוס נוסח המזרח.
ללא קיפוח
הפלאפל, החומוס והטחינה לא יקופחו ויוצגו בנוסחים השונים של הכנתם; וכמובן השקשוקה, הפטנט הישראלי של טריפת ביצים עם עגבניות, שכבר הפך כמעט למעדן הקולינרי הלאומי של בני כל העדות בארץ.
את יוצאי מזרח-אירופה ייצגו ביריד השמאלץ - שומן האווזים שנהגו עקרות הבית להכין במטבח האשכנזי; וגם הגריוואלאך - נתחי השומן המטוגנים, וההלזאלאך - צווארי העופות הממולאים. את עולי תימן ייצגו בכבוד המרק התימני וה"ביז" - ביצי השור; ואת עולי רוסיה, איך לא, "הביצה הרוסית".
גם המשקאות היהודיים יוצגו לראווה: אראק זחלאווי, נוסח יהודי המזרח; שנאפס - יין השרף שנהגו לשתות לשכרה יהודי אירופה; וגם, כמובן, המשקאות הישראלים של פעם שיזכו לעדנה מחודשת: מיץ התפוזים הטרי והסחוט; גזוז, תסס וצוף של ימי ראשית המדינה; ו"שפריץ" - יין הנתזים הישראלי של ערב שבת, מזיגה של יין וסודה, שהוגש על השולחן ל"קידוש".

תאריך:  10/08/2009   |   עודכן:  10/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון בצלם דורש מחיילי צה"ל לנהוג בקור רוח קיצוני בעת לחימה, לנצור את האש ולהיות נכונים לסכן את חייהם אם מתעורר בקרבם ספק כלשהו שהאדם המכוון לעברם אמצעי הנדמה לנשק הינו אזרח חף מפשע    וכיצד נהגה מנכ"ל בצלם בנסיבות דומות?
רות פורסטר
זו כבר לא שאלה של חוצפה, יוהרה או שחיתות, ככל שעובר הזמן חוזות עינינו בסכנה המתמדת לשלטוו החוק בישראל על-ידי אלה המתעלמים ממנו: שס וחלק מן הציבור החרדי
ד"ר רון בריימן
הביקורת כלפי התקשורת היא נושא חשוב מאוד. להלן ציטוטים מפורטים מפיהם של אנשי התקשורת עצמם ובהם ביקורת על משלח-ידם    כל המביא דבר בשם אומרו כאילו הביא גאולה לעולם...
ד"ר צ'לו רוזנברג
מקרי ההתעללות האחרונים בצה"ל היו מאז ומתמיד, אלא שהדמיון בביצועם רק הולך ומשתבח    קשר השתיקה והאיומים המופעלים על החיילים גורמים לחרושת שמועות הפוגעת קשות בתדמיתו של צה"ל
נרי אבנרי
קשה לי לשמוע את הפרומו לתוכנית "חסר תקדים" שבו נראה אהרן ברק אומר "אם לא נשמור על הדמוקרטיה, הדמוקרטיה לא תשמור עלינו". מדובר באמירה שקרית שהוא מקפיד לחזור עליה מדי פעם. על איזו דמוקרטיה כבודו מדבר?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il