X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רוצים שילדכם יהיה רצוי ומקובל? התייחסו אליו אתם בהקשבה ובכבוד. כך גם תחזקו את בטחונו העצמי
▪  ▪  ▪
קודם להקשיב לו...

בין הדברים שאנו מצפים מילדינו לקראת שנת הלימודים - הצלחה בלימודים, התנהגות יפה, ייצוג מכובד למשפחה ועוד. יש עוד נושא שבגללו אימהות רבות לא נרדמות בלילה: מצבו החברתי של הילד. הן רוצות שהילד יהיה מקובל. שיהיו לו חברים - והרבה! שידע להשתלב, ואם אפשר- רצוי שיהיה מלך הכיתה!
רוב הילדים מסתדרים פחות או יותר. יש מקובלים מאוד, יש שמקובלים ופשוט מסתדרים בכל מקום וכולם חברים שלהם, יש ילדים שהם אוהבים בדואט: חבר אחד טוב זה מספיק עבורם. ויש גם את הסיוט של האימהות: ילד דחוי. אין לו חברים ואף אחד לא רוצה לשחק איתו!
יש אימהות המביאות את ילדן לגן או לבית הספר, ופוזלות לעבר הילדים: איך הם מגיבים לקראת ילדן המגיע? האם הם ניגשים אליו להגיד שלום, רצים אליו? האם הם קוראים: "הו הנה הוא הגיע..." או... כלום? המבטים, החיטוט ושימת הלב מועברים לילד שלומד מהר כמה חשוב לאימא שיצליח בחברה. ונכון שזה חשוב. אבל במידה. לא בלחץ!
הילד הוא הסובל או הנהנה מהמצב. לא תמיד זה קשור לרמתו הלימודית, להופעתו החיצונית, למצבו הכלכלי או לעניינים חיצוניים כאלה. זה משהו בהתנהגות. משהו המשדר שהוא יבין אם ידחו אותו. דחייה ידועה מראש.
למה זה קורה? ייתכן שהילד זקוק לחיזוק הביטחון העצמי שלו. מלבד הגורם החיצוני, יכולות התנהגות הילד או תחושותיו לשדר: "אני לא מוצלח, לא אוהבים אותי. לא רוצים לשמוע אותי. לא רוצים לשחק איתי. אני לא מעניין אף אחד".
כך תוכלו לחזק את בטחונו העצמי של הילד:
  • היו קשובים לילד. תנו לו להרגיש שאתם רוצים לשמוע אותו, שדבריו מסקרנים ומעוררי עניין.
  • כשהילד רוצה לומר משהו - שבו מולו והקשיבו. אם אין פנאי, אימרו לו - "חכה, אני לא מצליחה להבין. אני רוצה לשמוע אותך ולהבין. תכף אשב איתך ותספר לי הכל!". גם אם לא תשבו יחד לדבר, המסר מובן - הסיפורים של הילד מרתקים אותנו. הם ראויים להאזנה מיוחדת, חשוב לנו מאוד לשמוע מה הוא רוצה לומר לנו.
  • חשוב ללמד את הילד: "אם אתה רוצה שישמעו אותך, תדאג שיישבו מולך, יביטו ויאזינו בהתייחסות מלאה".
  • כשהוא מספר על שאיפה שלו - לא לבטל. אפשר להקשיב בעניין ולסייג, אם יש צורך, להסביר מה צריך בשביל זה. הילד יוכל להגיע למסקנות לבד אם זה טוב או לא.
  • מאוד כדאי וחשוב להתייעץ איתו בעניינים שונים ובעיקר במה שקשור אליו: "מתי לבוא לקחת אותך?", "יש משהו מיוחד שאתה רוצה לארוחת הערב?", "אתה צריך את עזרתי בשיעורים?", "מה דעתך על המשקפיים החדשים שלי?", "איך הצבע שבחרתי לסלון?".
  • לשאול ולהגיב בענייניות לתשובותיו. ואם יש מקום לשנות בהתאם להצעתו, שווה! לילדים לפעמים יש רעיונות מקוריים ומפתיעים. צריך ללמוד ליהנות מהם. כך גם הם יהנו.
  • אם יש לילד בעיה חיצונית שמבליטה אותו לא לטובה, כדאי לבדוק איפה אפשר לתקן ולסייע כדי שהילד ירגיש טוב עם עצמו. וכך ירגישו טוב במחיצתו.
ילדים שמסתדרים היטב בחברה הם בדרך כלל ילדים שקיבלו יחס קשוב ומכבד. אם אתם רוצים שילדכם יהיה רצוי ומקובל, התייחסו אליו בהקשבה ובכבוד. אל תציצו מחשש שאולי אין לו חברים. הוא ירגיש שלא סומכים עליו. כי יכול מאוד להיות שאין לו חברים כי הוא יוצר קשרים לאט ובזהירות. הניחו לו לפי הקצב שלו. אתם - רק סימכו עליו. היו קשובים ואוהבים.

תאריך:  16/08/2009   |   עודכן:  16/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דניאל שליט
על "גונבים את הבשורה" מאת מרדכי שלו
אהרון רול
הסיבה מדוע נדרשים אנו למניעי מעצבי המדיניות הגלובלית הבין-גושית תובהר באם נפנה הקורא לידיעות כי רוסיה מוכנה למכור לישראל מטוסים מתקדמים, מטוסים בעלי מערכות הנעה אך ללא מערכות חימוש, שליטה ובקרה אשר ככל הנראה יותקנו, אמור יושבחו, בישראל ויהפכו למטוסי קרב בעלי פוטנציאל הרס ממשי
איתמר לוין
הממונים על אכיפת החוק חייבים להבין שהמלחמה בפשיעה - כשמה כן היא: מלחמה    רעיונות מעשיים למאבק בפשיעה הגואה
ראובן לייב
הם בוחרים בטיולי הרפתקאות, בבטן-גב, בקלאבים של "הכל כלול", באטרקציות לילדים, במסעות-קניות, בטיולים מאורגנים, בטיולי שורשים, בנופשונים וגם בטיולי קזינו
סקוט ג'והנסון
הנשיא אובמה אינו רק מחמם את האווירה נגד ישראל, אלא דוחף את ממשלתה לפינה, בהעלותו בכך את המחיר הנדרש ממנה. האם תבגוד ארה"ב בישראל כפי שבגדה בשבטי ההרים של וייטנאם?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il