X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפרשיות האחרונות בדבר התעללות בחיילים מצביעות על תופעה מסוכנת לקיומה של ישראל: התבהמות של חלק מן החברה הישראלית והסתגלות לנורמות המקובלות במדינות המשויכות לעולם השלישי
▪  ▪  ▪

צה"ל הוא פרצופה של החברה הישראלית גם לטוב וגם לרע, שהרי זהו צבא העם וכל אזרח גם חייל הוא כאשר הוא משרת בצבא הסדיר או במילואים. ועל כן לא ברור כל כך על מה קמה הסערה כאשר הודלפו פרטי כרטיס האשראי של הרמטכ"ל.
הצבא והחברה חד המה וכשם שישנם קצינים ולוחמים מצטיינים בצבא, ישנם אזרחים למופת ובעלי מקצוע מעולים בחברה הישראלית; וכשם שישנם עבריינים ופורעי חוק בחברה האזרחית, הם קיימים גם בצבא. זהו פרצופה של החברה הישראלית אשר התפרקה מכל ערך, ובמובן זה, אין שום יכולת להפריד הפרדה טבעית בין הצבא לאזרחות.
אותם נערים אשר חינוכם לוקה, אותו חוסר כבוד איש לרעהו, אותה הפקרות מוכרת מכל תחומי חיינו, אי-אפשר כי לא תחדור אל בין שורות הצבא. הפרשיות האחרונות בדבר התעללות בחיילים או הפרשה הנוראה בנעלין, מצביעות על תופעה מסוכנת לקיומה של ישראל: התבהמות של חלק מן החברה הישראלית והסתגלות לנורמות המקובלות במדינות המשויכות לעולם השלישי.
כל אלה הם תופעה מתמשכת של ירידה בדרישות אשר מציבים כיום לנוער, לחינוך ברמה נמוכה המתבטא לא רק בתוצאות בינלאומיות במבחנים, אלא במבחן החשוב ביותר: החומר האנושי אשר גדל כאן, והופך לצמח פרא רעיל ומסוכן.
אך מול תופעות מסוכנות אלה יש לזכור כי עדיין יש בישראל גם נוער אחר, ערכי, המצטיין הן בחייו האזרחיים והן בתרומתו לצה"ל, ורואה בשירות הצבאי ייעוד ומוכן לכל הקרבה אשר תידרש ממנו.
אפשר רק לקוות כי כשם שהצבא יודע להוקיע מתוכו אנשים אשר מעדו (צ'יקו תמיר! לתשומת לבך) ולא יתפשר (אנו מקווים) על נורמות נחותות - רצוי כי גם בחיינו האזרחים נאמץ את אותן דרישות גבוהות, מעצמנו ומן האחרים.
הנני סמוכה ובטוחה כי הרמטכ"ל ילמד היטב את השעור אשר חווה, ויידע להסיק מכך את המסקנות הראויות. אחרי הכל, מדי צה"ל אינם הופכים אזרח בעייתי לחייל מופתי, וקרפדות מכוערות ההופכות לנסיכים יפהפיים יש כנראה רק באגדות.

תאריך:  16/08/2009   |   עודכן:  18/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צה"ל הוא פרצופה של החברה הישראלית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סופיה רון
הזדמנות הפז לשינוי ההומוגניות של בית המשפט העליון עומדת לחלוף: שר המשפטים יעקב נאמן פועל נמרצות למינויו של השופט ספי אלון, שהיהין כבר טעם מנחת זרועו    מה שמדאיגה יותר היא תגובתם של יתר נציגי הימין בוועדה למינוי שופטים
אפרי הלפרין
לו גבי היה עימאד, הוא היה מתייחס אחרת לכניסה של חייל ללשכת הרמטכ"ל ולצילום פרטי האשראי    הרמטכ"ל עימאד היה בא למפקדו ואומר לו, דין פרוטה כדין מאה, אני משאיר את הדרגות כאן על השולחן
ד"ר איליה בר
נזקקת לתרומת ביצית בחו"ל? מה כדאי לבדוק כדי שלא להסתבך    המלצות ועצות
יוסף עברון
בכמה מסתכמת עד כה עלות המבצע של פינוי גוש קטיף למשלם המיסים הישראלי?    מהי עלות המשך אשפוזו והחזקתו בחיים באמצעים מלאכותיים של שרון לאוצר המדינה, והאם יש סיכוי שיקיץ מתרדמתו?    איך נהגה בריטניה באחד מגדולי מנהיגיה בכל הדורות, במצב דומה, ומה החליטה משפחתו של צ'רצ'יל כשלקה באירוע מוחי חמור וסופני?
ציפי לידר
מה אנו למדים ממשל העיוורים והפיל, מהדבשת של הגמל וממתן תורה? - לתת את הנשמה והלב    צעד קטן לאדם - צעד גדול לרוּח    כוננות ספיגה לקראת הכניסה לארץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il