X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בבדיקות שנערכו נמצא כי גם משפחות עם ילדים, שלא מחזיקות בגינה או בשטח חקלאי, בקלות רבה יאלצו להתמודד עם תשלום נוסף של מאות שקלים בחודש לחשבון המים. מסתבר שבעזרת כמה פעולות פשוטות ניתן לחסוך במים ולהימנע מתשלום על צריכה עודפת
▪  ▪  ▪
באמת חבל על כל טיפה

היטל הצריכה העודפת על צריכת המים הביתית, אמור לחסוך 60 מיליון קוב בשנה ולאפשר לנו לשרוד למרות מפלס הכינרת הנמוך. בבדיקות שנערכו נמצא כי גם משפחות עם ילדים, שלא מחזיקות בגינה או בשטח חקלאי, בקלות רבה יאלצו להתמודד עם תשלום נוסף של מאות שקלים בחודש. מסתבר שבעזרת כמה פעולות פשוטות ניתן לחסוך במים ולהימנע מתשלום על צריכה עודפת.
המדריך לחיסכון במים
מכונת כביסה
- על-פי הסקרים, בבית חרדי מופעלות כשבע מכונות כביסה בשבוע אחד! צריכת המים הממוצעת בכביסה מהווה כ-5% מהצריכה הביתית ומגלמת פוטנציאל חיסכון משמעותי, ומהווה נתח משמעותי בבית חרדי. הפעלת מכונת כביסה צורכת כ-50 ליטר מים בכל הפעלה, לכן כדאי להפעיל מכונה בקיבולת כמעט מלאה ולהתאים את כמות הכביסה לתוכנית השטיפה.
מקלחת - צריכת המים הממוצעת: כ-35% מהצריכה הביתית; כ-3.3 מ"ק בממוצע לאדם בחודשיים. ניתן להתקין מווסת ספיקה המצמצם את ספיקת המים על-ידי הקטנת כמות המים המוזרמת, מבלי לפגוע בלחץ המים. ולהקפיד לא לפתוח את הברזים "עד הסוף". זרימה יותר חלשה חוסכת כמויות גדולות של מים. בנוסף, חשוב לקצר את אורך השהות במקלחת. שתי דקות פחות במקלחת חוסכות כ-40 ליטר מים.
כמו-כן, מומלץ לרכוש חסכמים. המאפשר לחסוך 40-30 ליטר לאדם ביום באמצעות התקנת חסכמים הניתן להרכבה על ברזי הכיורים ועל ראש המקלחת ומגביל את כמות המים העוברת בברז כמעט בחצי, מבלי להקטין את לחץ המים.
שטיפת כלים - צריכת המים הממוצעת: כ-20% מהצריכה הביתית; כ-1.8 מ"ק בממוצע לאדם בחודשיים. כמו במקלחת אפשר גם בכיור במטבח להתקין חסכם החוסך כ-50% מזרם מים רגיל.
בנוסף, שימוש במדיח כלים הוא חסכוני למשפחה עם הרבה נפשות. לדוגמא: הדחה של 12 מערכות כלים במדיח חדש צורכת 20-12 ליטר מים בלבד. הדחה של אותה כמות כלים בצורה ידנית עם ברז פתוח שאורכת כ-10 דקות בממוצע צורכת 103 ליטר מים. חשוב להפעיל את מדיח הכלים רק כאשר הוא מלא. כל שימוש במדיח יבזבז אותה כמות מים ולכן מומלץ להמעיט במספר ההדחות.
שירותים - צריכת המים הממוצעת: כ-35% מהצריכה הביתית; כ-3.3 מ"ק בממוצע לאדם בחודשיים.
ראשית, יש לבדוק שבאסלת השירותים אין דליפה. נזילה ממיכל ההדחה היא תקלה שכיחה ולעתים בלתי מורגשת. כמו-כן, מומלץ להתקין מיכל הדחה דו-כמותי חדש. שימוש נכון במיכל כזה חוסך כ-18 ליטר לנפש ליום, כ-12% מצריכת המים של משק הבית. מכלי ההדחה החדשים מדיחים 6 ליטרים בידית הגדולה ו-3 ליטרים בקטנה, לעומת האסלות הישנות שהן בזבזניות הרבה יותר ומדיחות 9 ליטרים מים בהורדת הידית הגדולה ו-4.5 ליטרים בידית הקטנה.

הכותב הוא מומחה לחיסכון במים ואנרגיה מטעם אבקת הכביסה אריאל.
תאריך:  17/08/2009   |   עודכן:  17/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דני בז
אובמה ממשיך במשחקי הגננת האמריקנית ומנהיגינו מתעקשים להישאר בגן הילדים הזה ולא מבינים, שהגיע הזמן לעלות כיתה. הגיעה השעה לצאת לחיים חדשים ולהתנתק מהתלות המסוכנת בגננת האמריקנית חסרת האחריות
צילה שיר-אל
תחזית כללית שנתית לילידי מזל החודש - מזל בתולה    תחזית שבועית כללית לילידי כל המזלות
הרב ישראל רוזן
"אישים" שנתפסו בקלקלה צדדית-פרטית ייענשו, אך אל לנו לגרום שייפרדו מתרומה ציבורית "לעשות לביתם"
ציפי לידר
בצד פתיחות אקדמית דרושה הבחנה ברורה בין הגישות המחקריות לגישת היהדות    קונסרבטיבי למהדרין: השלכות אנטי הלכתיות חמורות למחקריו של פרופ' גליק    תגובה לתגובות בפרשת פרופ' גליק
בעז העצני
שר המשפטים, במקום לעשות סדר, משותק. כראש הוועדה למינוי שופטים מקדם נאמן באופן תמוה עסקה שבמסגרתה ימונה לעליון ספי אלון תמורת מינוי עוזי פוגלמן, נאמנה של ביניש    נאמן הפך לפודל , ולפודל - חיים קלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il