הזהירות בדרכים מחייבת התנהגות מעבר לדרישות החוק. על הנהג הישראלי מוטלת חובת זהירות יתירה בכדי לשרוד, כמו-גם על שאר המעורבים בתחבורה מכל סוג ומין, לרבות הולכי-רגל.
לכאורה, די בנסיעה כחוק. אך למעשה, בקורס לנהיגה מונעת, כמו-גם באוניברסיטה של הרחוב, לומדים הנהגים שהזהירות הנדרשת מהם היא גם כלפי שגיאות ועבירות של אחרים, ונסיעה כחוק לא מספיקה מבחינת אמצעי הזהירות בדרכים.
במצב בו החברה הישראלית מצויה, ברמות של אלימות וחוסר סובלנות כה גבוהות - צריך לאמץ כלל נוסף, והוא, צא מתוך נקודת הנחה שהנהג ברכב הנגדי הוא פושע מועד, גם ללא כל קשר לעבירות תנועה.
ומעשים שהיו, כך היו: - חבורת בריונים רצחו בתל אביב בעל מכונית בגלל מקום חנייה.
- נהג בריון היכה למוות קשיש שעבר את הכביש במעבר חצייה בחיפה - לאט מדי לטעמו. הנהג יצא מרכבו, ו"משך" את הקשיש לעבר המדרכה - בקצב מהיר, שהרגו.
- נהגים, על כל צעד ושעל ובכל הזדמנות, חשים חופשיים לחדור ל-ד' אמותיו של נהג אחר, כדי לקללו, לאיים על חייו, להכריחו לרדת מהכביש לשוליים, ככל שהוא - לדעתם - עבר עבירה בנהיגה, והפריע להם לעקוף, או לחנות, או לעבור בצהוב, או כל מה שרצו ליישם ולא כל-כך הצליחו. עבירות פליליות אלו כלל אינן באות לכלל כתב אישום, זאת ועוד, העבריינים מגלגלים עיניהם לשמיים כצדיקים ושומרי חוק לכל דבר ועניין - החוק שלהם, ממש כמו בארגוני הפשע.
לפיכך דרוש כלל נוסף בזהירות בדרכים, שעיקרו להימנע מכל חיכוך על הנהג האחר, שהוא יכול להיות פושע מועד במסווה של חסיד האגודה למניעת תאונות דרכים.
אם אתה חפץ להגיע לביתך בשלום - זכור את הבריונים שהרגו בדרך של לינץ' גבר שטייל עם בתו ואשתו על חוף הים, כי כנראה אמר משהו שלא כל-כך נראה להם.
ועוד משהו סטטיסטי [מכיוון שלא מדובר בפושע בודד אלא בחבורה של עשרה]:
מבחינת הרכב הנאשמים בעשיית הלינץ' באותו חסר ישע - היו שם, כמדומני, נאשמים - בחלוקה לפי השתייכותם הלאומית - בהתאמה לחלוקה על-פי מחקרים אחרונים שפורסמו בנושא זה, והדברים אמורים בהסתייגות ותוך ציון כי בשלב זה מדובר בנאשמים בלבד, בטרם חריצת דין.