X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גורמים מקורבים לוועדה למינוי שופטים מנסים לקדם את מינויו של השופט ספי אלון לבית המשפט העליון על תקן של "דתי ואיש ימין" כשהוא עצמו איננו כזה ואיננו כזה
▪  ▪  ▪
השופט ספי אלון [צילום: הרשות השופטת]
   סופיה רון
נאמן למי?

   בעז העצני
החיים הקלים של יעקב נאמן

הבחירות האחרונות לכנסת, שבוצעו בדיוק לפני ששה חודשים, הבהירו בדיוק נמרץ את התפלגות הדעות בקרב הציבור היהודי בישראל, בין שמאל וימין. המפלגות המצויות מן המרכז ימינה זכו ב-65 מנדטים, כלומר 60%, ואילו המפלגות שמשמאל (כולל לצורך זה אפילו קדימה) זכו רק ב-44 מנדטים, היינו 40% מכלל הקולות היהודים.
הימין ניצח אם כן בגדול, בפער ענק של 20% לעומת השמאל. אבל כפי שכבר נטען מאז ימי מנחם בגין: הימין יודע לנצח בבחירות אך אינו יודע לשלוט. כאשר השמאל מנצח בבחירות הוא יודע "לטהר" את מוקדי הכוח בשירות הציבורי, בתקשורת הציבורית ואפילו במערכות המשפט, ולאיישם בנאמניו. אבל כשהימין מנצח, נשארים כל מוקדי הכוח – בית המשפט העליון, למשל - בידי השמאל.
ניסיון לתקן רעה חולה זו ולגוון את ההרכב האנושי של בית המשפט העליון, נעשה עם תיקון החוק לבחירת שופטים, על-ידי הגדלת כוחם של נציגי הציבור (שנבחרו, ככלות הכל, בידי הציבור והמה נציגיו) והקטנת כוחם של נציגי בית המשפט העליון (שכידוע אינם מייצגים איש, זולת עצמם) אשר דאגו בדרך כלל לבחור שופטים חדשים בצלמם כדמותם – אשכנזי, חילוני, שמאלני, בוגר הפקולטה למשפטים בירושלים (ובעבר היה תנאי נוסף להיבחרות – תושב שכונת רחביה...). מי שבכל זאת נבחר לכהונה הרמה ואינו עונה על קריטריונים אלה, נחשב שם לקישוט בלבד.

בצלמם כדמותם

אלא שמתברר שחרף הקטנת ייצוגו של בית המשפט העליון, וניסיון לגוון את ההרכב האנושי בבית המשפט העליון, עדיין נאחזים השופטים בקרנות המזבח וממשיכים לחתור לבחירת שופטים חדשים בצלמם כדמותם.
החודש הזה, אוגוסט, אמורים להיבחר שופטים חדשים, לרבות לבית המשפט העליון, כלומר לבג"צ. בוועדה האמורה לעסוק במעשה הבחירה יושבים גם נבחרי המחנה הלאומי - גלעד ארדן מהליכוד, דודו רותם מישראל ביתנו ואורי אריאל מהאיחוד הלאומי.
על-אף זאת ממשיכים גורמים משפטיים ותקשורתיים לקדם בחירת שופטים שאינם מן המחנה הלאומי, כאילו לא חל שינוי בהרכב הוועדה ואפילו בהתפלגות התפיסות הפוליטיות בעם. לפעמים אפילו במחיר עיוות האמת והצגת מועמד מסוים כ"מועמד של הימין", בבחינת קבלו אותו ותסתמו את הפה.
כך למשל לגבי מועמדותו של השופט יוסף (ספי) אלון, שגורמים תקשורתיים ניסו להציגו, על-מנת להקל בחירתו ולזרות חול בעיני ה"ה ארדן, רותם ואריאל, כ"דתי ומועמד של הימין".
ובכן, מסתבר שספי אלון, בנו של המשנה לנשיא בדימוס השופט מנחם אלון ואחיו של השר לשעבר הרב בני אלון (שניהם אינם חשודים לגבי תפישת עולמם היהודית), רחוק מלהיות "מועמד הימין", וגם לא ניתן להגדירו על-פי הקריטריונים המקובלים כאדם דתי.

עוד יש תקווה לשלטון הימין?

ספי אלון נחשב כשופט שאינו מחבב מתנחלים. כך למשל בפרשת המשפט הסיטונאי בנוסח בריה"מ הסטאליניסטית שנערך למפגיני כפר דרום בעת ההינתקות. 120 מפגינים, רובם המכריע קטינים (כפי שהגדירתם האגודה לזכויות האזרח), הואשמו בהפרת הסדר הציבורי ונדחסו לאולם זמני של בית המשפט שהוקם בכלא דקל, כדי לדונם בו זמנית, בסיטונות, כאיש אחד. על החוכא והאיטלולה הזו הם עירערו, והוחלט שבמקום שידונו בפני שופט אחד, יובאו בפני שני שופטים - 60 מפגינים לכל שופט.
ספק אם שופט בעל ערכים היה ניאות ליטול חלק בפארסה כזו של דיון קולקטיבי, מבלי להתייחס לזהותו האישית ולגילו של כל אחד מהחשודים. אבל שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע, ספי אלון, שילח למעצר את כל 60 המפגינים, מרביתם היו ככל הנראה מתחת לגיל בר-מצווה.
הפראסה המשפטית הייתה כל כך בוטה, שאפילו האגודה לזכויות האזרח, הפרו-פלשתינית בדרך כלל, תקפה בחריפות את הטיפול המשפטי השערורייתי של ספי אלון במפגיני כפר דרום [קישור].
אבל היום מגבה אותו שר המשפטים יעקב נאמן, ויש המציגים אותו, כאמור, כ"דתי ואיש הימין". אוי לאותה בושה, אוי לאותה חרפה.
דוגמה נוספת? – בעת ההינתקות נלכד במצלמות הטלוויזיה קצין המשטרה ניסו שחם כמי שמטיף לאלימות, תוך השמעת ביטויי גזענות וגסות רוח: "חרא עליהם, שיישרפו, אני... את האימא שלהם... אל תעשה חשבון, תפעיל אלות ומכות לפלג גוף תחתון...".
אמירותיו השחצניות של שחם נגד המתנחלים "החרדים האלה", לא מנעו קידומו (אלא מה?). כדי לעצור את השידרוג עירערו חוגים בימין בפני בית המשפט העליון, כנגד קידומו. עירעורם נדחה. אחד השופטים שדחו את הערעור ואיפשרו שידרוג לקצין אלים זה, היה ספי אלון, שישב אז על תקן זמני בעליון [קישור].
עכשיו מציעים לשדרג אותו עצמו למינוי קבע בעליון, על תקן של "נציג הימין". בדיחה גרועה. אלא שעכשיו, למרות המאמצים לקדם את אלון, יש דרך לבלום את מירוצו לצמרת. על-פי החוק החדש לגבי איוש הוועדה לבחירת שופטים, יש צורך בתמיכה של 7 מתוך 9 חברי הוועדה על-מנת לאשר מועמדותו של פלוני. כיום המפתח הוא, אם כן, בידי הח"כים ארדן, רותם ואריאל, שיצטרכו להוכיח שמא בכל זאת למד הימין לשלוט, או שמא הוא ממשיך רק לברבר.

כותב המאמר הוא עיתונאי.
תאריך:  18/08/2009   |   עודכן:  18/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"השופט הדתי ואיש הימין"?!
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
לרהט--ישר כוח ל"ת
א מ רול  |  18/08/09 20:22
2
הכל נכון אבל...
מד' ליונה עיוורת  |  18/08/09 20:36
3
לשאלתך, הימין יודע רק לברבר
נחום שחף  |  18/08/09 20:48
4
ניראה כי לנאמן, מניעים נסתרים
הניה  |  18/08/09 22:53
5
הבנו
ע.ג1  |  19/08/09 06:58
6
היהפוך כושי עורו ונמר חברברותי
היה עדיף פרידמן  |  19/08/09 10:03
7
משפחות אלון ונאמן - בידידות! ל"ת
ד"ר יצחק גורלסקי  |  19/08/09 10:16
8
לע.ג.באיזו עוד מדינה מתייחסים
דינ-טל  |  19/08/09 10:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יעל אלטשולר
דוח מל"ג על בר-אילן התלונן על שפע עדויות על עוינות כלפי תהליך הבקרה. התלונות נגנזו ללא שום טיפול או בדיקה
ד"ר אברהם בן-עזרא
לאור רמת האלימות בחברה הישראלית, על הנהג הישראלי החפץ חיים ורוצה לחזור הביתה בשלום - להניח כי ברכב שממול, הנהג הוא פושע אלים ומסוכן, ולכן, עליו לנקוט בזהירות בדרכים ולהימנע מכל חיכוך עם הנהג האחר
דודו אלהרר
'רוב הציבור בישראל תמך במהלך ההינתקות' - כך שטרסלר היום בהארץ, ואני תוהה על איזה "רוב" מסתמך הכותב?    נחמיה - "עובד" עלינו?
רפי מן
גל הפשע והרשע הנוכחי הוא הזדמנות ראויה לחזור לסיפורו הקלאסי של העיתונאי האמריקני לינקולן סטפנס, ולהיזכר במנהגה של התקשורת להטיל אימה על הציבור
אורן פרסיקו
הטבלואידים מתמסרים לעיסוק בפלילי    "ישראל היום" משיק תוכנית חדשה של משרד החינוך    ומגלה עניין בדוח של ארגון HRW
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il