X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מרטין לותר קינג לא היה צריך לבכות על מר גורלו כדי לגייס את היהודים לעזרתו - הוא קיבל את עזרתם דווקא בגלל רצונו בשינוי שלא בדרכים אלימות למען זכויות מיעוטים באשר הם, מבלי לפגוע במדינה שבה הוא חי, אלא כאזרח שאכן גרם לשינוי
▪  ▪  ▪
דוגמה למאבק לשינוי חברתי, אך ללא בגידה במדינה. מרטין לותר קינג [צילום: AP]

מר רדא מנסור, קונסול כללי של ישראל באטלנטה, כתב באתר מתחרה, כיצד קרה שיהודים כה רבים סייעו בדרכים שונות למאבק השחורים למתן שוויון זכויות בראשות מרטין לותר קינג, אבל לא קם ישראלי/ יהודי שיסייע למאבק ערביי ישראל למתן שוויון. באמת למה?
מדוע כותב מר רדא: "הופתעתי לגלות עד כמה גדול היה חלקם של יהודים בתנועה לשוויון האזרח שהובילו קינג וחבריו. מהרגע הראשון שהתנועה יצאה לדרך, התגייסו מתנדבים יהודים מכל רחבי ארה"ב לפעילותה. סטודנטים יהודים ירדו דרומה לסייע ברישום אפרו-אמריקנים לבחירות ולא נרתעו גם אחרי שחלקם נחטפו ונרצחו בידי גזענים לבנים."
אולי צריך להזכיר למר רדא מנסור את שמותיהם של ישראלים יהודים בארגונים רבים, שפועלים למען זכויותיהם של ערביי הגדה, ערביי עזה וכן ערביי ישראל, במימון ישראלי ומימון של הקהילה האירופאית. פעולתם נעשית במסגרת פעילות פוליטית, הפגנות (חלקן אלימות), פעילות משפטית והטלת חרם אקדמי ואחר על מדינת ישראל. אני חושב שאין תקדים של ציבור במדינה כלשהי, שמוכן לפגוע במדינתו שלו, כשכל האמצעים כשרים, על-מנת לסייע למיעוט שחי באותה מדינה.
אני מציע למר רדא מנסור לבדוק היכן בהיסטוריה היהודית נמצא שכקהילה או כיחידים, גם בתקופות של התקפות אנטישמיות ואף פוגרומים (ע"ע פרסום המאמר השטני בשוודיה על חיילי צה"ל), הטיף מנהיג יהודי כלשהו של קהילה יהודית לפגוע במוסדות המדינה, לא לשלם מיסים, לסייע לאויב, לשמוח בזמן של הרוגים, אזרחי המדינה בה הם חיים, בהתקפות אכזריות של מחבלים או בעיתות מלחמה. זה אינה יוהרה ואני לא שם את היהודים מעל כולם, זאת פשוט דרך מחשבה שלפעול למען זכויותייבמקום בו אני חי ולא לחפש פטרונים שיעשו את העבודה בשבילי. זה מאפיין יהודים רבים במהלך ההיסטוריה העקובה מדם שלנו.
מרטין לותר קינג לא היה צריך להדגיש את מעמדו או את העובדה שכמיעוט הוא אינו זוכה לזכויות או בלשון עממית: לבכות על מר גורלו (וגורלם של השחורים היה רע ומר בהשוואה למצבם של כל המיעוטים בישראל), כדי לגייס את היהודים לעזרתו; הוא קיבל את עזרתם דווקא בגלל רצונו בשינוי, לא בדרכים אלימות, למען זכויות מיעוטים באשר הם, מבלי לפגוע במדינה שבה הוא חי אלא כאזרח שאכן גרם לשינוי.
הפסקה שהטרידה אותי במאמרך: "עליהם (תוספת שלי: ערבי ישראל) גם להצניע את הביקורת בנושאי יחסיה של ישראל עם מדינות ערב ועם הפלשתינים, כיוון שמיעוט צריך להתנהג ברגישות במצבי משבר בין מדינתו לגורמי חוץ. ההזדהות הכמעט אוטומטית של חלק מערביי ישראל עם כל צד שמתעמת עמה, יהא זה חמאס או חיזבאללה - היא זכותם, אך היא לא משרתת את השוויון שאליו הם חותרים."
במדינתו של מרטין לותר קינג, ומדינות נאורות רבות יש להתנהגות הזאת שם: בגידה.
אני חושב שנקודת האור של ערביי ישראל הן רבות, ובניגוד לטענתך, ערביי ישראל אינם צריכים מרטין לותר קינג מקומי, שיפעל למען זכויותיהם אבל ללא רצון כלשהו לקבל עליהם את החובות שבאות יד ביד עם הזכויות. ערביי ישראל לא צריכים לחכות לעוד פטרון שיעשה את העבודה בשבילם. דרך המחשבה הזאת, של מנהיגי הציבור הערבי מקום המדינה, הובילה לשום מקום.

יהודי ישראלי ואזרח מן השורה
תאריך:  20/08/2009   |   עודכן:  21/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים זיסוביץ
שני מאמריה של גב' אלטשולר על המחלוקת בין האוצר לאוניברסיטאות בשאלת הפיקוח עליהן נכתבו בחרון-אף אבל עם מעט מאד נאמנות לאמת    מאמר תגובה
אפרת מני
נשים העוסקות בפעילות גופנית בעת ההריון, עשויות להעלות את רמת ה-IQ של ילדיהן    לפעילות הספוטיבית השפעה רבה גם על מערכת השריר והשלד
חיים שיבי
איציק וולף
הדיווחים בפרשת דודו טופז היו מוצדקים ולא מוגזמים    הראשון בבידור הוא הראשון בדיווח    על סלבריטאים עלובים
ראובן לייב
את הקולינריה התל אביבית ממשיכה להוביל מסעדת הצמרת 'הרברט סמואל', של השף יונתן רושפלד
רשימות נוספות
פיצויים תמורת זכות השיבה  /  מחלקה ראשונה
תחרות "עדות מקומית" 2009 נפתחת  /  לפידות יחסי ציבור
המחבלים ירו בעיקול הכביש  /  איציק וולף
הסכם אוסלו: בין אוטופיה להזיה  /  רפי לאופרט
אתם היהודים, יְשֵׁנִים  /  אוריאל בן-עמי
לשחרר את ברגותי - למה ומתי?  /  עו"ד אברהם פכטר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il