X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מסעדת ה"ברוהאוס", בלב הסיטי של העיר, היא העתק מוצלח ויחידי בארץ של רשת מסעדות דומות במינכן
▪  ▪  ▪
ציון 8. ברוהאוס

ברוהאוס הוא המקום שבו האוכל והבירה נפגשים יחדיו. לידתו במרתפיה הקולינריים של מינכן: מסעדות המורכבות משורת אולמות מרוהטים בשולחנות, ספסלים וחביות - הכל על טהרת העץ. באווירה רעשנית וחסרת יומרות נוהגים המלצרים והמלצריות להגיש בהן ארוחות עממיות משביעות, בתוספת כמויות מדהימות של בירה. אותן מסעדות מופעלות על-ידי מבשלות הבירה של מינכן, כשמטרתן לרכוש את אהדתו של הציבור הרחב. המפורסם שבין המרתפים האלה הוא ה'הופברויהאוס' המיתולוגי, שבו הבירה נשפכת כמים לצידן של ארוחות עממיות ובליווי מוזיקה פולקלוריסטית של שירי יודל, המופקת בידיה של תזמורת כלי-נחושת.
תפריט עשיר
ניסיון מעניין וראשון מסוגו לחקות את סגנון מבשלות הבירה האלה נעשה באחרונה בתל אביב. בלב הסיטי, בבניין היסטורי של משפחת שלוש, מראשונות מקימיה של "אחוזת בית", ממוקמת מסעדת 'ברוהאוס' (שדרות רוטשילד 11). מבשלת הבירה הזאת מעוצבת בחיבור של עץ אלון בן 300 שנה וברזל טבעי, המשתלב היטב עם דוודי הנחושת המקיפים את חלל המסעדה. לרשות באיה עומד תפריט עשיר ומגוון, המבוסס על מנות ממטבחים שונים בעולם, הממזגים מזון משובח עם שתיית בירה. התפריט כולל מבחר מנות בשריות, צמחוניות, דגים ומאכלי-ים. לנגד עיני הסועד מיוצרת בירה טרייה לחלוטין, בטעמים שונים, שאינה עוברת תהליכי פיסטור, סינון ושימור תעשייתי, בהתאם לנוסחאות-ייצור בנות 150 שנה ועל-פי מיטב המסורת האירופאית. בצד הגורמה והשתייה כדת מציע ה'ברוהאוס' התל אביבי גם הופעות חיות, פעילות מיוחדת לילדים וסיור במבשלת הבירה של המסעדה, שבה מיוצרות שלוש בירות מקומיות: בירה כהה, אדמדמה ובעלת גוון צהבהב.
אידיאלית למשפחות
מאחר שה'ברוהאוס' היא מסעדה המיועדת בעיקר לארוחות משפחתיות, הגענו בהרכב של שש נפשות משלושה דורות. פתחנו בסלט-בריאות עשיר ומזין, שבו התחלקנו כולנו. המשכנו בעיקריות, עם כבדי-עוף ביין שיכור, שיפודי פרגית ואנטרקוט, כשהתוספות הנלוות היו אורז ומחית-בטטה. לזאטוטים הוגשו שניצלים ושיפודי עוף, בתוספת צ'יפס. כל המנות היו עשויות כהלכה ולוו בשתייה מרעננת של קולה, לימונדה וסודה.
לבסוף עטנו, כמוצאי שלל רב, על הקינוח המובחר של ה'ברוהאוס': גלידת-קוקוס בשבבי-פקאן. מנה נדיבה לעילא ולעילא בסגנון הקסטה, שלוותה באספרסו כפול ובקפה שחור. לזאטוטים הוגשה גלידת וניל משובחת. על הארוחה המשפחתית לשישה שילמנו 700 שקל, כולל תשר לשרות מעולה. את 'ברוהאוס' זיכינו, בנפש חפצה, בציון 8.

תאריך:  23/08/2009   |   עודכן:  23/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לראשונה: מבשלת-בירה בת"א
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עדיף פלאפל ופחית קולה
ירון זכאי  |  23/08/09 13:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ניסנבוים
המילה "סליחה" המבטאת צער וכאב על מעשה שנעשה ומבטאת בקשת חרטה מאדם שפגענו בו, הפכה בשנים האחרונות למילה שונה, אחרת, המונית ופשוטה יותר. כזו שהאומר אותה לא באמת מתכוון למשמעותה האמיתית
איתן אורקיבי
בפעם הבאה שירצה בוגי יעלון לנקוט באלימות מילולית, טוב יעשה אם ילמד מאלופי גידוף והסתה דוגמת עמוס עוז, יוסי שריד ופרופ' זאב שטרנהל, שיודעים כי צריך לומר "סרטן" ולא "וירוס"
עמוס גורן
ערפאת חפץ להשמיד את מדינת ישראל, אך בחר בנשק שונה משל קודמיו, אשר חיברו לנאצים: שימוש בטרמינולוגיה הציונית כדי לנגח את ה'ישות הציונית'    מילים הורגות, כבר אמרנו?    תענוגות העברית (כ"ב)
ארז תדמור
אם כבר עלילות דם - אני מעדיף אותן בניחוח אירופי    אותי מזעזעים הרבה יותר דווקא 34 חיילים דמיוניים עלומי שם ופנים, כוכבי עלילת דם אחרת, שלמרבה הפלא זכתה לכבוד רב בתקשורת הישראלית
רועי אורן
מותו של דודו טופז צריך ללמד אותנו שני דברים מרכזיים: שצריך לדעת לפרוש בשיא התהילה, ושהתאבדות היא מעשה אגואיסטי אשר יש בו אצילות מסוימת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il