X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
פסוריאזיס היא בעיית עור מטרידה, הנחשבת לאחת מבעיות העור הקשות לטיפול התסמינים מופיעים ונעלמים בהתאם למצבו הנפשי של החולה
▪  ▪  ▪
המחלה לא מדבקת

מחלת הפסוריאזיס, הנקראת גם בשמה ספחת, הפכה בעשור האחרון למוכרת בתודעה הלאומית, אך לא כולם באמת מכירים את אופי המחלה ונספחיה.
הקונפליקט בין גוף לנפש בא לידי ביטוי באופן ניכר. כידוע, לכל מצב נפשי-רגשי קיים ביטוי פיזי, מכאן נובע שיש סינרגיה בין הגוף לנפש.
לא קל להיות חולה פסוריאזיס, החולה מתמודד עם תחושות קשות כגון: תחושת הניקיון, ההיבט הסביבתי, הטיפולים והרגשת החולה עם האני הפנימי שלו.
פסוריאזיס היא בעיית עור מטרידה, הנחשבת לאחת מבעיות העור הקשות לטיפול. עד היום לא הצליחו, הן ברפואה הקונבנציונלית והן ברפואה המשלימה, להשיג יותר מאשר הקלה זמנית.
פורצת עקב מתח נפשי
המחלה פורצת בעקבות לחץ ומתח נפשיים. לגוף קשה להתמודד עם הלחץ והמתח הנפשיים, הוא חווה סטרס, וכך נוצר הפסוריאזיס. הטיפול הארומטי הביא רק לעיתים רחוקות ליותר משיפור קל של המצב, אולם הושגה הצלחה מסוימת.
השכבה החיצונית של העור מורכבת מתאים מתים וכאשר אלה נושרים, הם מוחלפים על-ידי התאים שמתחתיהם, כשאלה מוחלפים על-ידי התאים החדשים הצומחים בשכבה שלישית.
אצל חולי הפסוריאזיס, התאים החדשים גדלים בקצב מהיר יותר מנשירת התאים המתים, העור נראה אדום ומקושקש (זהו בעצם המצב במבט חיצוני).
האזורים הנגועים יכולים להיות קטנים או גדולים. אצל חולים שמצבם חמור, האזור הנגוע מתפשט כמעט לכל הגוף. הדבר אינו גורם לגירוי או כאבים, אולם מצוקת החולה מתבטאת בתחושת חוסר ניקיון הגורמת חוסר נוחות עם עצמו ועם סביבתו עקב היותו שונה.
במהלך השנים בהם טיפלתי בחולי הפסוריאזיס, נתקלתי בהרגשת אי הנוחות שלהם כלפי הסביבה. גם במסגרת הטיפולים, הייתה להם הרגשה לא נעימה ורתיעה ממה שאני עלול לחשוב עליהם.
המחלה אינה מדבקת
חשוב לי להבהיר ולהדגיש כי הפסוריאזיס איננה מחלה מדבקת כלל, כך שאין מה לפחד ביצירת מגע, לחיצת יד, חיבוק או הימצאות בקרבת חולי הפסוריאזיס.
התסמינים מופיעים ונעלמים בהתאם למצבו הנפשי של החולה. כך למשל מצב עורם של אנשים רבים העובדים בעבודות בהם הם מצויים במצב של מתח ולחץ ישתפר כאשר הם יהיו בחופשה.

הטיפול במחלה

לקרני השמש יש השפעה חיובית רבה על הפסוריאזיס, לכן חולי הפסוריאזיס יימצאו הרבה בים המלח. ארומתרפיה יעילה מאוד בהפגת מתחים.
שמן הברגמוט - לטיפול בבעיות עור
כל השמנים המרגיעים ונוגדי הדיכאון יתאימו, אך שמן הברגמוט עולה על כולם. שמן הברגמוט הוא שמן נפלא לכל בעיות העור, זאת בזכות היותו אנטיספזמודי, אנטיספטי, אנטי-דיכאוני, וכן הוא מתאים לטיפול בנקבוביות פתוחות.
משחות עור עשויות להפחית את הקשקשת ולשפר את מראה העור. מומלץ למרוח על העור שיבולת שועל טחונה שהורטבה. פעולה זו תסייע בהסרת התאים המתים שעל-פני העור. שמן הברגמוט נעים בריחו, הוא בעל ריח רענן כפרי הדר החביב על הכל.
הברגמוט הוא השמן היעיל ביותר לטיפול במצבים נפשיים, בזכות תכונותיו כשמן מנחם ומרומם מצב רוח. עם זאת, השמן איננו שמן ממריץ.
שמן נר הלילה
טיפולים נטורפתיים לניקוי הגוף מרעלים הביאו לשיפור בשילוב עם ארומתרפיה. תוספת מועילה הוא שמן נר הלילה (או מקור אחר לחומצה גמא לינולאית). ניתן ליטול אותו בכמוסות או כשמן טהור וכן למרוח אותו על העור במשחה או כתחליב.
מהבחינה הרגשית, טיפול בפרחי באך, בשילוב תמצית ה-crab apple, תקל על תחושת חוסר הניקיון.
מטרת הטיפולים הינה יצירת תחושת שלמות והתמודדות עם המחלה, ללא המרכיב השלילי של הרגשת חוסר הניקיון. כפי שכבר ציינתי בתחילת המאמר, עד היום לא הצליחו לרפא לגמרי את מחלת הפסוריאזיס. כל מה שביכולתנו לעשות הוא להביא למזעור הקשקשת והאדמומיות בעור, ולשיפור הרגשתו הנפשית-רגשית של החולה.

כל הכתוב הוא מידע בלבד ואין לראות בו הוראות לטיפול עצמי, אבחון ו/או המלצה לטיפול זה או אחר (היות וכל מקרה נבחן לגופו). כל ייעוץ וטיפול חייב להינתן בידי ארומתרפיסט בכיר ותחת פיקוחו
מחבר המאמר הינו מטפל הוליסטי וארומתרפיסט בכיר, מלווה נשים בתהליכי הריון לידה, מייעץ ומטפל רב-תחומי ברפואה המשלימה
תאריך:  26/08/2009   |   עודכן:  26/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחלת הפסוריאזיס
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מגרד ועוד איך
צפנת  |  26/08/09 16:58
2
Tzuna
P  |  27/08/09 00:10
3
שטויות בשמן
kupon  |  27/08/09 10:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דני בז
מה גורם לשמאל הישראלי לחיות בשקר מציאותי פתולוגי ולהתנהג כעיוור שאינו רואה את דרכו?    התשובה פשוטה. עסוקים היו בענייניהם הפרטיים, כמו גם מנהיגינו, נהנים מכל רגע חסד של הדחקה, הכחשה וזלזול באומללים של עם ישראל
ראובן לייב
בשנים הראשונות לקום המדינה היו אלה מלונות 'גלי כנרת' בטבריה ו'השרון' בהרצליה. היום הם שני מלונות באילת: 'דן' ו'רויאל ביץ"
צבי מגן ויפתח שיפר
אירן אומנם חיונית לרוסיה, אולם זאת לא כל כך בהקשר ליחסים הדו-צדדיים, אלא בעיקר ככלי עזר לקידום יעדים רוסיים במערכת הבינלאומית. במובן זה, חשיבותה של ישראל עבור רוסיה לא פחותה מזו של אירן.
אפרי הלפרין
זה לא מיקרוספט, וזה לא נורטון, וזה לא OUTLOOK    מה ששיבש בימים האחרונים את העבודה שלי זה שירות האינטרנט של 012, ולכן אנו נפרדים לשלום
ד"ר דויד שוורץ
הווירוסים של בוגי או השפעת של מופז?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il