X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הערות בעקבות הכרזת ראש הממשלה בלונדון כי הכרת הפלשתינים בנו כמדינה יהודית הוא תנאי בל יעבור לשלום
▪  ▪  ▪

בהפגנות ובעצרות הגדולות ערב מלחמת העולם השנייה, ובמשנה תוקף אחריה, כלומר לאחר השואה, הסיסמה שנישאה בפי כל ועל כרזות ענק הייתה: מדינה יהודית עלייה חופשית. מזה ששים ואחת שנה אנו מדינה יהודית והעלייה אליה חופשית כמעט לכל יהודי, תוך כמה חריגים מן התחום הפלילי או אחר. מכאן שהדרישה מן הפלשתינים כמו מכל ישות אחרת, מדינה או מדינה בדרך, שיכירו בנו כמדינה יהודית היא דרישה מופרכת. משל שנבקש מרוסיה, מירדן, ממצרים או מסוריה - כאשר נגיע אתה להסכם שלום, שיכירו בנו כמדינה דמוקרטית. אנו מדינה דמוקרטית, בין אם יכירו בכך או לא. לעומת זאת אנו, כדבר מובן מאליו, לא מתנים הסכם שלום עם סוריה בכך שנכיר בה כמדינה ערבית או דמוקרטית.
למדינת ישראל אין חוקה. אבל יש לה גם חוקים שהם חוקתיים באופיים ומוגדרים בתור שכאלה, וגם מגילת העצמאות שהיא מסמך מכונן ושם נאמר בין היתר: "לפיכך נתכנסנו, אנו חברי מועצת העם, נציגי הישוב העברי והתנועה הציונית, ביום סיום המנדט הבריטי על ארץ-ישראל, ובתוקף זכותנו הטבעית וההיסטורית ועל יסוד החלטת עצרת האומות המאוחדות אנו מכריזים בזאת על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל, היא מדינת ישראל". ואם יש מאן דהו שרוצה למצוא לכך סימוכין בינלאומיים ימצא זאת בהחלטת עצרת האומות המאוחדות בכ"ט בנובמבר 1947, כאשר העצרת הצביעה בעד הקמת מדינות ליהודים ולערבים, וקבעה את גבולותיהן.
מכאן שאופייה של המדינה כמדינה יהודית הוא עניינה ועניינה בלבד. כל התניה כלפי ישות כלשהי, כולל הישות הפלשתינית, לא זו בלבד שהיא לא מוסיפה אלא גורעת. אנחנו הריבונים לקבוע מה תהיה דמותה של המדינה ומי יבוא בשעריה, דרך קבע או כמבקרים, אילו פליטים היא קולטת ואילו היא מסרבת לקלוט או מגרשת. אם נרצה, נקלוט פליטים פלשתינים, אם נמאן - לא נקלוט. חד וחלק. זאת זכותה של מדינה ריבונית וחובתה כלפי אזרחיה להישאר מדינה יהודית. בהסכמים בינלאומיים ישנן הרבה אופציות כאלה שמחייבות את החתומים עליהן, והן כאלו שכל אחד יכול לפרש זאת כדרכו. זה מוסכם מלכתחילה. החלטת 242 של מועצת הביטחון שייכת לקטגוריה זאת. בסה"כ ישנה איזו ה' או באנגלית the. (פינוי "שטחים כבושים" כפירוש שלנו או "השטחים הכבושים" כפרוש שלהם). ככה למשל אין להעלות על הדעת שהפלשתינים ידרשו שישראל תפנה את הגבעה הצרפתית או את רמות אשכול, או את רמות - בירושלים. אפשר שידרשו, כדי שלא יאשימו אותם שלא דרשו. אבל בכך יסתיים העניין.
משום כך, מי שרוצה להיות נאמן לנורמה זאת יטען בצדק כי ההתעקשות שלנו, של הממשלה ושל העומד בראשה, שזה תנאי בל יעבור להסכם בינינו לבין הפלשתינים, יראה זאת בשני אופנים. אחד. שזאת תהיה אחת הפשרות עם השכנים שלנו והם ואנחנו, נמצא את הנוסח המתאים. או שמלכתחילה הוא נועד להכשיל את המו"מ ולקָבֵע את המצב הנוכחי. במקרה הראשון ראוי שנהיה חכמים ומלכתחילה נציב לנו סולם לרדת מן העץ היהודי. במקרה השני זה תעתוע שקוף שהציבור ברובו, שרוצה בהסדר של שלום, יאבד אמון בממשלה זאת ובראשה. בהנחה שזה לא המצב כרגע.

המאמר מתפרסם באתר המחבר "זרקור" www.notes.co.il/zvi
תאריך:  26/08/2009   |   עודכן:  26/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדינה יהודית - עלייה חופשית
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הדרישה מציבה מסגרת ומטרה למו"מ
גדעון אמיר  |  26/08/09 15:56
2
הדרישה חושפת את השקר הפלסטיני
אלכס מראשון  |  26/08/09 17:17
3
הסדר שלום? כמו אוסלו?
נחום שחף  |  9/09/09 21:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יניב אקרמן
קשירת מחנה ההשמדה האירני עם הישובים היהודים ביהודה ושומרון מחלישה את הנשיא האמריקני
ניר חוכיימה
פסוריאזיס היא בעיית עור מטרידה, הנחשבת לאחת מבעיות העור הקשות לטיפול    התסמינים מופיעים ונעלמים בהתאם למצבו הנפשי של החולה
דני בז
מה גורם לשמאל הישראלי לחיות בשקר מציאותי פתולוגי ולהתנהג כעיוור שאינו רואה את דרכו?    התשובה פשוטה. עסוקים היו בענייניהם הפרטיים, כמו גם מנהיגינו, נהנים מכל רגע חסד של הדחקה, הכחשה וזלזול באומללים של עם ישראל
ראובן לייב
בשנים הראשונות לקום המדינה היו אלה מלונות 'גלי כנרת' בטבריה ו'השרון' בהרצליה. היום הם שני מלונות באילת: 'דן' ו'רויאל ביץ"
צבי מגן ויפתח שיפר
אירן אומנם חיונית לרוסיה, אולם זאת לא כל כך בהקשר ליחסים הדו-צדדיים, אלא בעיקר ככלי עזר לקידום יעדים רוסיים במערכת הבינלאומית. במובן זה, חשיבותה של ישראל עבור רוסיה לא פחותה מזו של אירן.
רשימות נוספות
הגידול בסחר בין ישראל לרשות הפלשתינית נמשך  /  עופר וולפסון
פסגה משולשת ב-23/9  /  עידן יוסף
"אין הסכם ללא הכרה במדינת הלאום היהודי"  /  איציק וולף
צביעות עכשיו  /  עמי דור-און
הגם זו סאטירה? - חלק ב'  /  יוסף אורן
יש ציונות פלשתינית  /  עמוס גורן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il