X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הבועות של סער שופט זריז מאד הפרקליטות מסדירה התיישנות רק בלי שמות חינוך הולנדי מסע לחינוך ישראלי השתיקה של חשין
▪  ▪  ▪
השר לענייני חינוך ויחסי ציבור. סער [צילום: ששון תירם]

בועות סבון
אם גדעון סער יבצע במערכת החינוך הישראלי 20% ממה שהוא מצהיר עליו, שמו יתנוסס ליד השמות של אלברט איינשטיין, לואי פסטר וגלילאו גלילי. אתם יודעים מה: אם הוא ישיג לחינוך האמיתי 5% ממה שהוא השיג לעצמו ביחסי הציבור המנופחים שהוא עושה כעת, שמו יתנוסס ליד משה, ישו ומוחמד.

חינוך הולנדי

השלטונות בהולנד פנו לבית המשפט שם והם מתנגדים לרצונה של ילדה בת 13 להשתחרר מבית הספר שלה לשנתיים, כיוון שהיא מתעתדת לצאת להפלגת יחיד במפרשית מסביב לעולם. הרשויות טוענות שהיא תפסיד חומר לימודים.
הפלגת יחיד על יאכטה סביב העולם דורשת ידע רב בניווט, ידע אסטרונומי, יכולת מתמטית טובה ובטריגונומטריה במיוחד, ידע בשפות, ידע גיאוגרפי, ידע במטאורולוגיה, יכולת קריאת מפות ימיות ופיענוח מפות סינופטיות, הבנה באלקטרוניקה וידע בהפעלת מכשירים כולל בחישובי גלי שידור, גובה יונוספירה וטווחים.
זאת מעבר לסתם הבנה טובה בחוזק חומרים ותהליכי קורוזיה. לזה יש להוסיף קצת מכונאות, קצת נגרות, תפירה, צייד ודייג ועוד כמה כישורים הנדרשים למי שרוצה לשרוד לבד על האוקיינוס במשך שנתיים.
ספק אם במהלך השנתיים שהיא תעדר מהלימודים ילמדו הילדים בכיתה ההולנדית שלה אפילו עשירית ממה שהיא כבר יודעת או תלמד במהלך השייט. למען האמת, ספק אם מוריה בעצמם ידעו אי פעם חצי מהחומר הזה, אבל החוק לצידם: ילדה צריכה ללמוד בבית הספר.
תראו מה היא הפסידה מזה שהיא לא נרשמה לבית ספר ישראלי: פה היא הייתה יכולה לצאת ולהפליג בלי שום בעיה. היה לוקח לבית הספר שלה שנתיים כדי לגלות שיש לו איזו תלמידה שלא הגיעה בכלל לכיתה.

מסע חינוכי לחניון

משרד החינוך הודיע כי הוא ילחם באלימות ויחנך לסובלנות ולכן ייקח תלמידים מכל הארץ לסיורים בירושלים.
מה בדיוק הם מתכננים להראות לילדים בירושלים? את הסובלנות בין חרדים לחילונים או את אי האלימות בין יהודים לערבים במזרח העיר? אומנם המסלול מחניון קרתא להר הבית עם מעברים במאה שערים ושיטוטים במעלה עיר דוד הוא מרתק ומעניין, אבל זה להיצ'קוק ושוורצנגר. לא לילדים רכים.
אני מקווה שזו הייתה סתם שגיאת דפוס בהודעה. האופציה האחרת היא שמשרד החינוך צריך לאכוף לאלתר בכל אגפי התיכנון החינוכי שלו את החוק האוסר על עישון חומרים מסוימים. רוצים סובלנות? - סעו לבלפאסט.

חוכמת הפרקליטות

באיחור של 4 שנים הגישה פרקליטות המדינה את בקשת הסגרה לממשלת פרו בעניינו של השופט דן כהן. לא במקרה התעקשה הפרקליטות להמתין עד שנת 2009:
חלק מהפרשות הן מהשנים 1995 עד 1999 (רוגוזין) וחלקן מהשנים 1999-2001 (סימנס). על מעשיו של דן כהן עצמו אין התיישנות כי הוא הוחשד ונחקר בזמן, אבל על חלקם של שותפיו, שנגדם לא נפתחו עדין חקירות, תחול עכשו התיישנות. אי-אפשר לפתוח בחקירה 10 שנים אחרי האירוע. יש התיישנות. גם דן כהן איבד בזאת את הנשק שהיה לו מול המערכת: יכולתו לחשוף שותפים ולהפיל בכירים נוספים. כי קניית קרקעות וטורבינות במאות מליונים לא עושים במדינת ישראל בעזרת הש"ג, אלא רק בעזרת שותפים בכירים ונכבדים מאד.
לכתוב ולהגיש בקשת הסגרה לוקח שבועיים עד מקסימום חודש. לפרקליטות המדינה שלנו זה לקח 4 שנים. אבל כבר לפני 4 השנים הפרקליטות מיהרה להוציא צו איסור פרסום מוחלט על כל המעשים, רק כדי למנוע מכם מלדעת על המתרחש ולשאול שאלות. עכשיו אתם יודעים ואתם כבר שואלים, אבל איחרתם. הפרקליטות ניצחה: הזמן חלף והושגה ההתיישנות עבור מי שצריך. תיקים לא יפתחו, אנשים לא ייחקרו ואפילו דן כהן כבר לא יכול לעשות כלום בנושא. פרקליטים ממולחים מאד יש לנו בפרקליטות.

הפחד האמיתי

פעם אחר פעם הועלתה כאן השאלה מדוע מדינת ישראל לא דורשת פיצויים מחברת סימנס בגין נזקי השוחד. עיון בתביעות דומות שהוגשו לסימנס על-ידי המימשל האמריקני ועל-ידי ממשלות גרמניה, צרפת, הולנד, איטליה ואחרות מגלה משהו מעניין:
א – סימנס שילמה ומשלמת פיצויים לכל ממשלה שדרשה זאת ממנה.
ב – כדי למנוע טענות, סימנס מוסרת לכל ממשלה כזו את שמות כל האנשים להם היא שילמה שוחד ואת גובה הסכום שקיבלו.
למה נראה שסעיף ב' הוא זה שמפחיד ומונע מממשלת ישראל מלבקש את הפיצויים?

ספידי גונזלס

בית המשפט המחוזי בחיפה דן בערעור. כמקובל לעיתים, הוסכם כי שני הצדדים יגישו טיעוניהם רק בכתב ואחרי קריאת נימוקיהם השופטים יפסקו. המערער, ד"ר גרשון הורוביץ, הגיש למזכירות ביהמ"ש את מסמך סיכומיו ביום חמישי בסוף היום. בשישי ושבת בית המשפט סגור. ביום ראשון ב-8 בבקר התגלה במקרה כי במזכירות בית המשפט מצוי כבר פסק הדין חתום ע"י 3 השופטים.
איש לא חשב ששלושת השופטים קיבלו לביתם בסוף השבוע את טיעוני המערער באמצעות שליח מהמזכירות הסגורה, ואיש לא חשד שהם עבדו ביום שישי או העבירו ביניהם טיוטות להערות ותיקונים בשבת, או שהדפיסו את פסה"ד בבית ונפגשו ביום א' מוקדם בבוקר רק כדי לחתום עליו. גם לינדנשטראוס, שהיה אז נשיא ביהמ"ש המחוזי בחיפה הבין, כמו כולם, שהשופטים הללו כתבו מראש את פסק דין וחתמו עליו עוד לפני שהמערער כתב או הגיש להם את טיעוניו. אז כדי למנוע סקנדל ושערוריה ביטל לינדנשטראוס את פסק הדין ופיזר את ההרכב "הזריז" זה.
השבוע מונה אחד משלושת חברי "הרכב הבליץ" הזה, השופט יצחק עמית, לביהמ"ש העליון. אם עד כה יצאו אזרחים רבים המומים מדיוני העליון והבג"צ, לאחר שראו כיצד דנים ודוחים שם 15 עתירות ו- 10 ערעורים בשעה בקצב שלא היה מבייש שיפוט מהיר בחמאס, צפו עכשו לחיסול מוחלט של כל התור.
תם עידן העיכובים בפסקי הדין. עם קצת מזל, יתכן שתקבלו בקרוב את פסקי הדין עוד לפני שתגישו את התביעה.

רגע של דומיה

המינויים החדשים לביהמ"ש העליון מוכיחים שפרידמן ודרכו ניצחו בסופו של דבר. זה לא רק פרידמן. זה גם דורות של אנשים שזעקו נגד המתרחש במערכת המשפט ובמינויים שלה, ושחלקם שילמו מחיר אישי יקר מאד על פתיחת הפה שלהם.
אבל בעצם איך יודעים שפרידמן ניצח? כי לאחר בחירת השופטים החדשים לביהמ"ש העליון סירב השופט בדימוס מישאל חשין להגיב לתוצאות ורק מילמל משהו כמו "מה שנעשה-נעשה". לראשונה בחייו סירב מישה חשין להגיב לתקשורת. נאלם השופר הגדול. נדם המואזין של רחביה. הגרזן הגדול בהלם.

תאריך:  28/08/2009   |   עודכן:  28/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 17 ] מוצגות  [ 17 ]  כתוב תגובה 
1
נגד דן כהן לא הוציאו צו עיכוב
גרו מיקו  |  28/08/09 15:47
 
- אתה לא מחותן של ארון בארק
בטון מזוין  |  28/08/09 17:37
2
סיפור מעניין: הפרקליטות/מזוז
עוכר דין  |  28/08/09 18:35
 
- חובה, השתלת מוח למחליטים!! ל"ת
הניה  |  28/08/09 20:28
3
ספידי גונזלס
250Gb  |  28/08/09 18:55
 
- קריאה בשיטת האלכסון
יהושפט  |  29/08/09 08:25
4
גדעון סער בלון פופוליסט מנופח
פלצן אלטע קאקר  |  28/08/09 18:56
 
- נפיחותיו בחינוך משאירות ריח רע
אוגו סטטוס  |  29/08/09 13:49
5
שוחד, שלמונים ומשפטים מכורים
עידןסובול  |  28/08/09 20:31
6
אפשר להגיש תביעה נגד הפרקליטות
נחום שחף  |  29/08/09 01:54
 
- נו קדימה נחום תעשה משהו
שושן צחור  |  29/08/09 09:29
 
- והמשפט יתנהל בפני בייניש -
או אצל עדנה ארבל?  |  29/08/09 10:48
 
- תיק קצב יפיל את מזוז
צדק חברתי  |  29/08/09 15:00
7
אין ערך לתלונה נגד פרקליטות
בנצי השמן  |  29/08/09 09:14
 
- לפרקליטות יש דם על הידים
זרו - בבל  |  29/08/09 16:27
8
נמאס מהקליקות של בייניש-ברק
צדי שין  |  29/08/09 10:02
9
מה ,טמבל,תרמת למדינה בחייך?
לפאלצאן...  |  30/08/09 08:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טובה ספרא
חודש של תקלות וחוסר הבנות צפוי בשל נסיגתו של מרקורי    גם למשקיעים בשווקי ההון לא יהיה קל בספטמבר    במאי 2010 יתחיל שינוי עולמי עמוק בחברה ובתרבות שיהיה לסמל המאה ה-21
נסים ישעיהו
יש להזהיר את ההורים והמחנכים שלא יבלבלו את מחונכיהם; שלא ינחיתו עליהם הוראות סותרות בשם הפתיחות המחשבתית. כי בשם אותה פתיחות המחונך עלול להחליט, חלילה, שמתאים לו סמים וגניבות ואונס ורצח. הוא חושב שבשבילו זה טוב, למה לא?!
ד"ר אברהם בן-עזרא
אין לשתף פעולה, לא לסייע ולא להפריע, עם מומחה מטעם הקבלן המגיע לבדיקת הדירה, אך בהחלט יש למנוע ממנו לבצע בדיקות הורסות בדירה. מדובר בתשריט ידוע מראש, שלא אמור להשתנות עקב מעורבות בעלי הדירה בתהליך
יוסף דוריאל
טוב שממשלת שוודיה מסרבת לגנות ולהתנצל, כך אולי יבינו קברניטינו שיש לבחור בדרך היעילה היחידה להפסקת התחרות העולמית של הפצת עלילות דם והשמצות על ישראל
ד"ר שלמה פרלה
רוחות ההיסטוריה הנושבות חזק בהווה אינן רק נחלת המזרח התיכון. הן בכל מקום. גם באירופה, ממציאת הנאורות והרציונליזם, גם באירופה המאוחדת, המחפשת מקלט מהן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il