X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שחרורו המוקדם מן הכלא של האזרח הלובי שפוצץ בשנת 1988 מטוס רב נוסעים מעל סקוטלנד, מוצג על-ידי הבריטים כמופת של פרגמטיות, לנוכח זכייתה של חברת הנפט הבריטית בזיכיון ענק לחיפוש נפט
▪  ▪  ▪
מנהיגי העולם. נצפו לאחרונה מתרפסים בפני הרודן קדאפי בעבור בצע נפט [AP]

באמתלה צינית מצמררת שחררה סקוטלנד את סוכן המודיעין הלובי לשעבר, עבדל באסט עלי אל מגרהי, אשר בדצמבר 1988 פוצץ את מטוס חברת "פאן אם" האמריקנית, שהיה בטיסה 103, מעל לוקרבי שבסקוטלנד. ה"חמלה" שהופגנה כלפי האזרח הלוּבי, החולה במחלה סופנית לכאורה, הסתירה רק בקושי את הסיבה האמיתית לשחרור - הנפט הקבור עמוק בחולותיה של לוב.
רציחתם של 189 אמריקנים ו-81 בני לאומים אחרים, ביניהם 11 תושבי לוקרבי עצמה, הופכת חסרת חשיבות לנוכח העובדה, שממשלת לוב התנתה מתן זיכיונות לחיפוש נפט לבריטים בשחרורו של הטרוריסט בן ארצם.

גיבור העם חוזר לטריפולי
בתמיכתו בשחרור חסר ההצדקה, כתב העיתונאי דיויד בלייר ב "טלגרף" הלונדוני: "לוב, תחת שלטונו הפרגמטי החדש של קולונל מועמר קדאפי... נמצאת בעמדה אידיאלית כדי לסייע לנו במאבק בטרור ובמניעת הפצתו של נשק גרעיני – שני האיומים הגדולים על ביטחונה של בריטניה. על כן, חשוב מאוד לרצות את לוב, במיוחד כשלמדינה זו יש גם עתודות מוכחות של 42 מיליארד חביות נפט וכמות דומה של גז טבעי". ידידות חדשה זו הביאה לחברת הנפט הבריטית "בריטיש פטרוליום" את הזיכיון הגדול בעולם לחיפוש נפט. לכן, אומר בלייר, "על בריטניה להבטיח שדבר לא יעמוד בדרכם של... יחסינו הדו-צדדיים עם לוב. אם משמעות הדבר היא החזרתו של אסיר בן 57 למולדתו... ושחרורו 'מסיבות הומניטריות' – כן יהי".
אותו בלייר, אשר שנים נדרשו כדי להזים את הדיווח הכוזב שפרסם ב-2002 על הקרב של חיילי צה"ל במחבלים הפלשתינים בג'נין – אם על-ידי ארגון זכויות האדם הבינלאומי ואם על-ידי האו"ם, שדוחותיהם הפריכו את טענותיו השקריות ואת אלה של הפלשתינים – מהלל את השחרור ה"רחום" של הטרוריסט הלובי, בדיוק כפי שהוא משבח ממשלות בריטיות קודמות על התעלמותן ממעשי זוועה שהתרחשו ברחבי העולם באותם מקרים שבהם האינטרס הלאומי הבריטי היה בצד של התוקפים.
למען הסר ספק באשר לתחושת הגאווה הממלאת את בלייר לנוכח המדיניות הבריטית הפרגמטית, התומכת ב"אינטרס הלאומי", הוא מזכיר לנו כמה נבונה הייתה ההחלטה לבטל ב-2006 את החקירה, שבה פתחה הרשות הבריטית לחקירות הונאה, בגין השוחד בסך מיליון דולר ששילמה חברתBAE Systems לנסיך הסעודי בנדר בין סולטן. החקירה הופסקה מייד, עם איומם של הסעודים לבטל עסקת נשק בשווי 40 מיליארד דולר, שעבורה קיבלו בנדר ובנים נוספים למשפחת המלוכה הסעודית סכומים נכבדים. בלייר מוקיר החלטה זו, כי לדבריו "היה זה מקרה קלאסי של ניצחון האינטרסים על ערכים".
ערכים בריטיים? על-מנת ליישר קו עם התכתיב המוסלמי הרדיקלי האחרון, מחייבות מספר הולך וגדל של רשויות מקומיות בבריטניה את המתרחצים באתרי רחצה ציבוריים ללבוש בגדי ים מסוג "בורקיני" – כך שגברים "חייבים לכסות את גופם מהטבור ועד הברכיים" ונשים "חייבות להתכסות מן הצוואר ועד לקרסוליהן ולפרקי ידיהן".
מתברר, שצדק וכבוד לאומי אינם חלק מן הלקסיקון הפוליטי של הבריטים בעידן הנוכחי. במאמציו להמעיט ממשמעותו של שחרור הטרוריסט הלובי, כתב ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון מכתב אישי לקדאפי, שבו ביקש מהרודן הלובי לטפל בעניין "ברגישות".
הלובים הדליפו את תוכן המכתב מייד, והטרוריסט התקבל כגיבור על-ידי הקהל המריע בטריפולי. ואילו בלייר מיודענו כה משבח את החלטתה ה"פרגמטית" של אנגליה, עד שאינו שם לב לכך, שדווקא "פרגמטיזם" הוא שהוביל לנפילתה של האימפריה הבריטית החזקה של פעם, והוא שמוביל היום לאיסלאמיזציה מואצת של מה שנותר מבריטניה הגדולה. נראה כי העיתונאי בלייר – כמו גם פוליטיקאים בריטים רבים – אינו רואה בכך שום רע.
בינתיים, תגובתה של ארה"ב לכל הפרשה עמומה, אולי משום שגם היא מקווה לעשות עסקות נפט עם לוב.

כדי ליישר קו עם התכתיב המוסלמי הרדיקלי האחרון, מחייבות מספר הולך וגדל של רשויות מקומיות בבריטניה את המתרחצים באתרי רחצה ציבוריים ללבוש בגדי ים מסוג "בורקיני" – כך שגברים "חייבים לכסות את גופם מהטבור ועד הברכיים" ונשים "חייבות להתכסות מן הצוואר ועד לקרסוליהן ולפרקי ידיהן".

לאתר מגזין מראה
המאמר המקורי: "Libyan Oil Is Thicker Than American Blood" פורסם ב-Huffington Post
ד"ר רחל אהרנפלד היא מנהלת המרכז האמריקני לדמוקרטיה ומחברת הספר Funding Evil: How Terrorism is Financed – and How to Stop It
תאריך:  29/08/2009   |   עודכן:  29/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה אבנרי
החברה שלנו כיום הולכת ומקצינה ומרחיבה את הפערים בין שומרי החוק העלובים לבין עוקפי החוק העליזים    המלצות לשיעורי העשרה בבתי הספר שיכינו את התלמידים לעולם האמיתי    קיפוד (8)
עו" ד משה מכנס
עיון קצר בתולדות הנאצות השמאלניות נגד ההתנחלות ונגד המתנחלים ואוהדיהם, מראה כי הכינוי "וירוס" היה לשון צמחונית מאוד
אברהם (פריצי) פריד
הבועות של סער    שופט זריז מאד    הפרקליטות מסדירה התיישנות    רק בלי שמות    חינוך הולנדי    מסע לחינוך ישראלי    השתיקה של חשין
טובה ספרא
חודש של תקלות וחוסר הבנות צפוי בשל נסיגתו של מרקורי    גם למשקיעים בשווקי ההון לא יהיה קל בספטמבר    במאי 2010 יתחיל שינוי עולמי עמוק בחברה ובתרבות שיהיה לסמל המאה ה-21
נסים ישעיהו
יש להזהיר את ההורים והמחנכים שלא יבלבלו את מחונכיהם; שלא ינחיתו עליהם הוראות סותרות בשם הפתיחות המחשבתית. כי בשם אותה פתיחות המחונך עלול להחליט, חלילה, שמתאים לו סמים וגניבות ואונס ורצח. הוא חושב שבשבילו זה טוב, למה לא?!
רשימות נוספות
עורך ביטאון חמאס: עסקת שליט עומדת בפני השלמה  /  איציק וולף
מרקל: על נתניהו לגלות יותר נכונות לפשרה  /  מאיה שני
"לקיים מו"מ משמעותי"  /  איציק וולף
פלשתין – ישראל 0:1  /  יואב לוי
אני וירוס  /  איתן קלינסקי
נינט בשירות החמאס  /  נרי אבנרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il