X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חלמאים יקרים, כשאתם הולכים להצביע ליכוד – תחשבו טוב מי יבצע את מדיניותו קיים סיכוי גדול שזה יהיה האיש שאתם בכל הכוח מנסים למנוע שלטון ממנו
▪  ▪  ▪
הצבעתם ליכוד - קיבלתם עבודה [פלאש 90]

במדינת החלמאים המאורעות מתחלפים בקצב מסחרר: אירוע חדש דוחק את הקודם, וככל שהיה חשוב וגורלי יום אחד – למחרת כבר מאבד כל חשיבותו – יש משהו חשוב יותר! מי זוכר שלפני מספר חדשים היו כאן בחירות ומפלגות יצאו לקרב לחיים ומוות, לא על רעיונות או דרך הגשמתם אלא על הדבר החשוב ביותר – על כסאות בהיכלי השלטון.
ניצחה דווקא מפלגה שהבטיחה שינויים ברוב התחומים, עד שהגיע הזמן להרכבת הממשלה והגשמת ההבטחות. וכאן המנצח התחיל בחיפושים הקדחתניים לאיש שיגשים את הבטחותיו – ומצא בדיוק את האיש שהבטיח את ההפך. ככה תמיד בליכוד: אחרי הניצחון הם היו מקבלים רגליים קרות שיצטרכו להגשים את ההבטחות שנתנו לבוחר, והיו מזמינים או קונים שחקן חוץ שיבצע את העבודה שהליכוד כל הזמן נלחם בה: בגין מצא את דיין, מכר את סיני והסכים עם רעיון האוטונומיה בהסכמי קמפ-דוויד, נתניהו אחרי סידרה לימודית בקדנציה הראשונה שלו (לימדו אותו חזק!) הבין את הפטנט: אם בנקודת המפתח ישב איש שיעשה (ולא אכפת לו מה) – לא יבואו בטענות לאף אחד. ותירוצים – יש בעיה עם תירוצים? דיברו על סכנה האירנית, על פעולה צבאית הולכת וקרבה, מרחו את החלמאים בכל מיני סיפורים. אבל אחרי כחצי שנה כבר ברור שממשלה הזו (לפחות החלק הליכודי בה) לא מסוגלת לבצע מדיניות המתבססת על אינטרסים של המדינה, ותקיפת הכור האירני (אם זה יהיה תלוי בביבי) לא תהיה בכלל. גם בגין בזמנו, כשהיה מדובר על תקיפת הכור העירקי, היה עושה במכנסיים. לולא הלחץ של אריק שרון, הכור היה עומד שלם עד עכשיו.
והרכש של ביבי-ברק – מוכר לציבור החלמאי: הוא היה כבר גם ראש הממשלה וגם שר הביטחון – ונכשל בכל התפקידים הממלכתיים שלו. הכל ידוע והכל היה לא מזמן: בתור ראש ממשלה הוא הביא את המדינה כמעט להתרסקות. אחראי באופן ישיר או עקיף לשתי מלחמות: זו שקיבלה את השם אינתיפאדה 2 ומלחמת לבנון 2 (ובמלחמה הזו הוא היה גם יועץ צבאי של ראש הממשלה דאז אהוד אולמרט וכל "ההצלחות" המרשימות בה – הן גם פרי התערבותו הפעילה).
ברק הצטרף לממשלה, קיבל תפקיד (גורל המדינה תלוי בו) והתחיל בפעולה. מהי הפעולה? ברור – את זה הוא עשה כל הזמן - המשך חיסול נכסי המדינה (קרקע, אוצרות טבע, אינטרסים ביטחוניים). כחלק מהמכלול הכללי הוא מנסה לחסל גם את הנוכחות היהודית ביהודה ושומרון. מה, מדינת תל אביב לא מספיקה להם?
מהי הסיבה להתנהלות מוזרה זו? ברור – הכסף. יש הטוענים שברק מקורב (יותר נכון – בן חסותם) של הזוג קלינטון המושחת (אפילו בקנה מידה אמריקני). בנוסף, נציגי חברות הנפט וגז מהסביבה הקרובה ורחוקה מרחו את דרכו הפוליטית בכמות גדולה של מזומנים מכל קשת הצבעים. בתמורה הוא עושה את העבודה המלוכלכת בשבילם. דוגמה אחת מרבות – העברת שדה גז הנמצא מול חופים דרומיים של ארצנו לערפאת, וקבלת תרומה של חצי מיליון דולר למערכת בחירות מאיש שמייצג את בריטיש גז – חברה שקיבלה זיכיון לפיתוח השדה.
וראש הממשלה? מפריח סיסמאות, נהנה מהתפקיד ובעצם, השלטון נמצא בידי אחרים; אבל הכסא יש – דיינו.
בקיצור, חלמאים יקרים, כשאתם הולכים להצביע ליכוד – תחשבו טוב מי יבצע את מדיניותו. קיים סיכוי גדול שזה יהיה האיש שאתם בכל הכוח מנסים למנוע שלטון ממנו. זוכרים את הביטוי אשרי האיש אשר במושב לצים לא ישב? בכל ההיסטוריה שלו, הליכוד דמה מאוד למושב לצים. ובין כל ראשי הממשלה שלו, היחיד שכמו סלע שמר על האינטרסים של המדינה היה יצחק שמיר. הלוואי שיהיה לחלמאים עוד ראש ממשלה דומה לו.
על השחיתות
בשני העשורים האחרונים מדינת החלמאים התברכה בממשלות שמכרו הכל בעד בצע כסף. זוכרים את אולמרט, הירשזון, ברק, שרון? לפי החשדות המיוחסים להם נוצר רושם שהם חילקו את העבודה כמו בארגונים המיועדים לפעולות אחרות – לכל אחד תפקיד מסוים. אצל החלמאים כל אחד ביצע חלק מהתפקיד הכללי – נחזור לדוגמת שדה הגז: ברק העביר אותו לערפאת (בעד חצי מיליון), שרון גירש את האוכלוסיה היהודית מהחופים הסמוכים עבור לא מעט מיליונים (את הסכום האמיתי אף פעם לא נדע), ואולמרט כל הקדנציה שלו לחץ על חתימת חוזים לקניית הגז (שהוא במקורו שייך לחלמאים). כמה הוא קיבל – לא ידוע.
לא הייתי כותב על זה לולא הלהיט החדש – סיפור הפרטת קרקעות המדינה. לפני הסיפור היה אפשר להגיד שביבי יכול לטעות או שאומץ גדול אין לו, אבל מושחת הוא לא. אחרי הסיפור כבר לא ידוע – הלהט שלו והלחץ בביצוע החקיקה גורמים לחשוב שמעורבים כאן כספים רבים, ואלה – של מי? אולי פטרודולרים, אולי סוחרי נדל"ן עשירים, אולי מקורות אחרים – אבל לא נהיה מופתעים אם יתגלה שחבר משפחה העביר לביבי כמה מיליונים למטרות צדקה.

תאריך:  02/09/2009   |   עודכן:  03/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
במדינת החלמאים 6
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
טוב להיות חברים של ביבי  ל"ת
פלצן אלטע קעקר  |  2/09/09 11:07
2
תאור נכון של בגידת הלכוד בבוחר
מאמר חושף אמת  |  2/09/09 17:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף עברון
שעה שצ'רצ'יל ניצב על במת בית הנבחרים האנגלי ונשא את נאומו המפורסם: "אין בידי להבטיח לכם דבר, זולת דם, זיעה, סבל ודמעות..." ייתכן שראה בעיני רוחו מעמד מקביל אחר, שהתרחש 22 שנה קודם לכן כשקלימנסו עמד, בנסיבות כמעט זהות, מול בית הנבחרים הצרפתי המיואש, והכריז בקול נמרץ: "אנו נילחם עד הסוף!"
צילה שיר-אל
נסיגת הכוכב מרקורי - תפקידה להאיר על-ידי אירועים שונים בעיות שהיו תמיד, אך בזמן רגיל יש נטייה להתעלם מהן - הנסיגה - שלילית? לא בהכרח    תחזית שבועית כללית לילידי כל המזלות
דני בז
תשע-עשרה שנים לאחר שאומה שלמה נישאה על משק כנפי ההיסטוריה במבצע שלמה - שהיה לגאוות עם ישראל - קשה לחזות בגזענים רעי-לב המבקשים לפגוע בעמל כפינו    דני בז, מפקד ההכשרה לכוחות המיוחדים של אתיופיה, במאמר כואב
אליקים העצני
שכנים טענו שבגללי אין שלום בשכונה ובאו אלי במשלחת. הם הסבירו, שהשכן רוצה את אשתי והם, למען השלום, מציעים פתרונות פשרה - טריטוריאליים, פונקציונליים, ולתקופת המו"מ - הקפאת היחסים ביני לבינה. "השתגעתם?", התפרצתי עליהם, וגירשתי אותם מהבית. הרי אני אוהב את אשתי; ומה עם בנימין נתניהו?
יוסי ריבלין
ביום הזה, שני שרים לשעבר יהיו אורחים נוטים ללון לשנים לא מעטות בכלא על מעשי שחיתות; ביום זה גם נפתח משפטו של נשיא המדינה לשעבר בגין חשד למעשי אונס; ביום זה גם פלשה גרמניה הנאצית לפולין, מה שסימן את מלחמת העולם ה-2 וכן פורסם ספר חדש של עגנון "אורח נוטה ללון" שחזה את החורבן    יום שחור שכזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il