X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מי שלא יודעת מה זה לתמרן בין משרה מלאה, ילדים בחופש, בעל במילואים, ובנוסף התקיימות של כל חוקי המרפי הקיימים - לא יודעת התמודדות של אישה ישראלית מהי
▪  ▪  ▪
מרדף פסיכולוגי בסופר [צילום: פלאש 90]

עצבים מטורפים על צו מילואים למשך חודש באוגוסט-ספטמבר, הולידו את פורום "נשות המילואים". קבוצה גדולה של נשים וגברים, שהתאגדו לצורך הכרה חוקית וממסדית בסטטוס "אשת חייל המילואים". מסתבר שהצורך קיים וההענות מרובה, עכשיו נראה אם יש מי שמוכן גם להתייחס לכך.
כן, ידוע לנו שיש נושאים הרבה יותר בוערים על סדר היום (בכל זאת, דנינו היה אמור לעלות לגמר...), וכן, נושא המילואים כל-כך שחוק (שישרתו ויסתמו כבר), וכן, כדי להזיז משהו במדינה הזו, צריך כוח וקשרים (לוביסטים, לוביסטים...), או עקשנות של טיפשים.
אך, כשלוקחים לנו את הבעלים, לשבועות הארוכים ביותר בשנה... אנו אלו שעוברות את הקרב האמיתי. מי שלא יודעת מה זה לתמרן בין משרה מלאה, ילדים בחופש, בעל במילואים, ובנוסף התקיימות של כל חוקי המרפי הקיימים. לא יודעת התמודדות של אישה ישראלית מהי.
יומיים לאחר שבעלי יצא במילואים, בני פתח את הראש כשניסה לבדוק האם יוכל לקפוץ מנדנדה מתנדנדת ולנחות על רגליו (ובכן, התשובה היא לא), בעודי עוצרת את ההתעלפות האוחזת בגופי שאני בוהה בתדהמה במשהו לבן שמבצבץ מתחת לחתך העמוק ונראה לי באופן חשוד מדי כגולגולת, אני מבינה שאין דבר נכון יותר מחלוקת התפקידים בינינו. אני אחראית על מה שנכנס לגופם של ילדינו, הוא אחראי על מה שיוצא.
כשבוע וחצי לאחר יציאתו, כשמצבורי האוכל העצומים, החלו מידלדלים, והיה גבול לכמה קורנפלקס אפשר עוד לאכול, (אגב, כמה מותר לשתות חלב לאחר התאריך שלו?), החלטתי להתגבר על חששותיי וללכת לסופר עם שלושת ילדי הקטנטנים. מבטים רבים נשלחו אליי, של חמלה, כעס, ותמיהה. מי זו האישה המשוגעת הזו, ולמה היא באה דווקא לפה. תינוקי האהוב סירב בתוקף לשבת בתא המיועד לו, ונתלה על זרועותיי בבכי סרבני, בעודי דוחפת עגלת סופר עמוסה בין שורות צרות ואנשים כעוסים. ייתכן וזאת בשל שני ילדיי האחרים, שהחליטו שאין מקום טוב מזה למשחק תופסת, שהיה נעצר בפתאומיות כאשר עינם חושקת בממתק זה או אחר, ואז אותו מרדף פיזי מתחלף במרדף פסיכולוגי, עלי. הפסדתי.
נותר לי רק להודות לטיפת המודעות העצמית שנשארה בי, אשר מנעה ממני לצרוח לעבר המבטים הביקורתיים, "בעלי במילואים, מה התירוץ שלכם?".
לאחר שעברנו לבסוף את ימי החופש הארוכים, בעזרת גמ"ח של שמירה על הילדים, על-ידי משפחה דואגת. הגענו סוף-סוף ליום הלימודים הראשון. יכולות התימרון בין המקומות הרבים מדי שהייתי צריכה להיות בהם בו זמנית, היו מדהימות. שבסופן הייתי כה גאה בעצמי שהייתי מסוגלת לשמוע את האמירה: "אבל אנחנו רוצים את אבא", מבלי להתעצבן/לבכות.
וכמובן, איך אפשר בלי איזה יצור מכרסם מהיר רגליים וארוך זנב שהחליט להופיע לילה אחד, ולמתוח עוד קצת את העצבים המרוטים ממילא. (מה שהכניס למוחי רעיון פרנואידי לחלוטין, אולי ידו הרחוקה של בעלי בדבר, על-מנת שאדע להעריך את נוכחותו...).
וכשסוף המילואים, כמעט נראה באופק, אני מתוודעת לתובנה שעלתה בי במהלך השבועות האחרונים, והיא - שאם יש חודש שארוך יותר לאישה מהחודש התשיעי להיריון, הוא חודש מילואים של בעלה.
אני יודעת, יש דברים הרבה יותר גרועים בחיים, יש אסונות, מחלות, ומלחמות שנמשכות יותר מאשר חודש, ואני יודעת שאני חוטאת בחוסר פרופורציה ובאי הכרת הטוב. אבל, בסופו של יום, כשאני קמה בפעם הרביעית לילדה בוכה שרוצה את אבא, אני מנחמת את עצמי, שגם לי מותר לפעמים לאבד פרופורציות. החודש הזה, הפרופורציות שלי במילואים.

פורום נשות המילואים
תאריך:  03/09/2009   |   עודכן:  03/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפרופורציות, במילואים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
סצ"ר:"אין לנו כ"א לטפל
במילואים  |  3/09/09 19:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד משה גולדבלט
מה עושים בלשכת עורכי הדין? מייחצנים    גם את חצאי המעשים וגם את היחצנות    ולא שוכחים את בטאון הלשכה ש"עבר מתיחת פנים"
לימור בן-חיים
החלב שאנו צורכים, יכול להפחית הסיכון לחלות במחלות לב וכלי דם, שבץ, סוכרת וסוגים מסויימים לסרטן, שיחד תורמים לעליה בתוחלת החיים
ציפי לידר
בשולי הכותרות: אבק כוכבים? לא במחוזות החינוך    מה בין השחקן לעו"ד ציון אמיר    על הרייטינג של שפעת החזירים    ומה בין הפרקליט המתוקשר, המחלה המדוברת והח"כ השמאלני? - יחסי ציבור כמובן    וגם: רֶצח הוא רֶצח הוא רֶצח    המפלגה המרַגלת    וּבא לציון גואל - והשלום אוּטוֹפיה?
איתמר לוין
על סף הכניסה לארץ ישראל, מתעלים בני ישראל למדרגה בה אין אבחנה בין פשוטים לנכבדים, בין עמי ארצות לתלמידי חכמים
עמי דור-און
נראה כי היחס כלפי המדונה המזמרת הזו מתנועע בין הערצה עיוורת, ממש על גבול עבודת אלילים, לבין ביקורת כמעט קטלנית    למרות היותה נוצרייה היא הגיעה, אולי בדרך שהכתיב לה הגורל, אל היהדות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il