X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ב-60 השנים האחרונות ביצעה ארה"ב מדיניות ארה"ב שגיאות שיטתיות ודרמטיות שערערו וממשיכות לערער את יציבות המזרח התיכון, פוגעות באינטרסים של ארה"ב והמערב ומסכנות את קיומה של ישראל "חזון שתי המדינות" הוא רק עוד טעות לשרשרת
▪  ▪  ▪
מקבלים תכתיבים מפאשלונרים [צילום: AP]

נטיית מעצבי מדיניות ודעת קהל בירושלים לראות בממשל האמריקני בר-סמכא לגבי המזרח התיכון – עד כדי קבלת תכתיב המחייב סטייה חדה מגירסא דינקותא - מתעלמת משגיאות שיטתיות ודרמטיות של מדיניות ארה"ב המערערות את יציבות המזרח התיכון, פוגעות באינטרסים של ארה"ב והמערב ומסכנות את קיומה של ישראל.
לדוגמא, ב-1948 העריכו מחלקת המדינה, הפנטגון וה-CIA שהקמת המדינה היהודית תגרום למלחמה שתוביל לשואה יהודית שנייה תוך פחות מעשור שנים, שהמדינה היהודית תהווה נטל אסטרטגי על ארה"ב, שמפיקות הנפט הערביות יחרימו את ארה"ב ושבן-גוריון וחבריו יוצאי מזרח אירופה יובילו את ישראל לזרועות ברה"מ. כדי להניא את בן-גוריון מהקמת המדינה, הוטל אמברגו צבאי על המזרח התיכון, בעוד בריטניה סיפקה נשק לערבים, ונרמז על סנקציות כלכליות.
בשנות ה-50' חיזר הנשיא אייזנהאואר אחרי הרודן המצרי נאצר, כדי לגייסו למאבק נגד חדירת ברה"מ למזרח התיכון. אבל הכרת ארה"ב בנאצר כמנהיג ערבי מוביל וכשחקן מרכזי בגוש "המדינות הבלתי-מזדהות", הצעה לממן את הקמת סכר אסואן, לחץ על ישראל לנסיגה משטחים בנגב ומסיני ולבינאום חלקי של ירושלים, לא מנעו את הקצנת מדיניות נאצר, חתרנותו נגד משטרים ערביים פרו-אמריקניים, תמיכתו בטרור פלשתיני, הכרתו בסין בקומוניסטית והידוק קשריו עם ברה"מ.
בשנות ה-70' וה-80' תמכה ארה"ב בסדאם חוסיין, חתמה על הסכם לשיתוף פעולה מודיעיני, אישרה אספקת ציוד מסחרי/ביטחוני רגיש לבגדד והעניקה לסדאם ערבויות להלוואות בסך חמישה מיליארד דולרים. הנשיא בוש – בניצוחו של היועץ סקוקרופט, המקורב לנשיא אובמה - העריך ש"אויבו של אויבי (עירק מול אירן) הוא בעל-בריתי", אך גילתה ש"אויבו של אויבי" עלול להיות "אויבי".
ב-1977 התנגד הנשיא קארטר – הנערץ על הנשיא אובמה - למו"מ הישיר בגין-סאדאת, פעל לכינוס ועידה בינלאומית ולהתמקדות בנושא הפלשתיני ובירושלים. אבל נחישות בגין וסאדאת שכנעה את קארטר לקפוץ על עגלת השלום שהגיעה לתעודתה, מכיוון שעקפה את הבעיה הפלשתינית ואת סוגיית ירושלים.
ב-1979 הפנה קארטר עורף לשאח הפרסי, שהיה "השוטר האמריקני" במפרץ הפרסי. קארטר ויועצו לביטחון לאומי, בז'ז'ינסקי – המשמש יועץ בלתי רשמי לממשל אובמה - חיזרו אחר חומייני וראו בו מנהיג קשיש הנלחם למען זכויות אדם באירן. הם העניקו רוח גבית להשתלטות חומייני על אירן המזעזעת עד היום את המפרץ הפרסי והמזרח התיכון.
בשנים 1993-2000 אימצו הנשיא קלינטון ויועצו רם עמנואל – המכהן כראש הסגל של אובמה - את תהליך אוסלו לחיקם, הכריזו על ערפאת כמנהיג שלום שנבחר בבחירות דמוקרטיות כביכול והכתירו אותו למבקר המתמיד ביותר בעולם בבית הלבן. קלינטון ויועציו טענו – כמו אובמה – שהזירה להתמודד עם משטרי טרור אינה בשדה הקרב אלא בערוצי דיפלומטיה ומשפט. מכאן התגובה הרופסת של קלינטון לשרשרת הטרור המוסלמי האנטי-אמריקני מ-1993 ("מגדלי התאומים" מהדורה א') ועד 2000 (פיצוץ המשחתת USS Coleבנמל עדן), שהובילה לטרור ה-11 לספטמבר 2001.
"חזון שתי המדינות" של הנשיא בוש – המאומץ על-ידי אובמה - מהווה המשך ישיר לפשלות סדרתיות מבית היוצר הוושינגטוני.
על אופי המדינה הפלשתינית המוצעת אפשר ללמוד מזהות הנהגתה, שהפכה לאב-טיפוס של בוגדנות, חתרנות וטרור בין-ערבי. "השוטר הטוב", אבו מאזן, בוגר השתלמות הק.ג.ב. הסובייטי ואבי החינוך לשנאה, גורש בשנות ה-50', 1966 ו-1970 ממצרים, סוריה וירדן עקב מעורבותו בחתרנות וטרור. הוא היה שותף בכיר בניסיונות אש"פ להשתלט על לבנון ובסיוע אש"פ לפלישת סדאם לכווית.
מדינה פלשתינית תדון את המשטר ההאשמי לאבדון, תהווה רוח-גבית לתומכי סדאם בעירק ולארגוני טרור במצרים, לבנון ובמפרץ הפרסי ותעניק דריסת רגל באגן המזרחי של הים התיכון לאירן, רוסיה, סין וצפון קוריאה. הגירה מאסיבית של ערבים מתונים מיו"ש מעידה על אופי המשטר הפלשתיני.
הקמת מדינה פלשתינית מחד, ויציבות המזרח התיכון וקידום הביטחון הלאומי של ישראל וארה"ב מאידך, הם דבר והיפוכו. קידום "חזון שתי המדינות" מוכיח שמעצבי מדיניות בוושינגטון ובירושלים נחושים ללמוד מהיסטוריה על-ידי חזרה על – ולא על-ידי הימנעות מ-פשלות דרמטיות.

תאריך:  04/09/2009   |   עודכן:  04/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זהירות! פאשלה אמריקנית סדרתית
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אטינגר גדול המומחים לארה"ב
גיזמו בון  |  4/09/09 18:15
2
הבעייה אינה אמריקה.
מטאטא  |  4/09/09 18:36
3
לפי ההצהרה אני מפחד להגיב.
פחדן  |  4/09/09 21:33
4
You forgot
PastorX  |  4/09/09 22:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם (פריצי) פריד
לינדנשטראוס שולף באמריקה    הסתברות הצדק בבג"צ    החברה מחכים    תאריכים חשובים בהיסטוריה    רחובות ירושלים
טובה ספרא
מרקורי הנסוג כרגיל ישפיע לרעה על התקשורת הבינאישית ויגרום להרבה תקלות, אך מצד שני מסיבות תחת השפעתו יהיו הרבה יותר עליזות    בשווקים יש מולות מסוכנת שתטלטל את המשקיעים    ברמה האישי צפויים קונפליקטים פנימיים    תחזית לשבוע שבין 04.09.2009-10.09.2009
בעז העצני
המתיישבים ביו"ש נרדפים    התקשורת לא תזכיר לעולם כי כמו רועי קליין, רבים מהלוחמים והקצינים המעולים ביותר גרים דווקא במאחזים    מתפתח הלך רוח של זילזול בחוק וקרע מול מדינה מרושעת ואטומה שאינה מבינה כי אם הכל אסור – אז הכל מותר
מוסי רז
מפלגות השמאל מרצ והעבודה איבדו בוחרים לטובת ריבוי טבעי של מצביעי המפלגות האחרות ובשל העלייה מרוסיה, אך לא ניתן להתעלם מכך שהן זנחו את הקו הסוציאליסטי שעמו הגיעו לעולם הפוליטי
עמוס גבירץ
פשע נורא עשו הבדואים בישראל: הם העזו להיוולד בדואים במדינת הלאום היהודית! ועל הפשע הזה הם משלמים    מסכת הרדיפות שסובלים הבדואים מידי ממשלת ישראל לא תחדל עד שיעזבו "מרצון" כדי שאדמותיהם יעברו לשימוש יהודי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il