X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עדי שטרנברג מנכ"ל תאגיד המים רמלה - ת.מ.ר
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מדהים לגלות כי כולנו בסוף מהססים ומגמגמים, לפחות בהתחלה, מול גילויי אלימות ונחישות דתית או אידיאולוגית. אזלת ידה של המערכת הפוליטית להתמודד עם תהליכי עומק אלו, בוודאי שאיננה מוסיפה מקום לאופטימיות מבט חברתי פסימי
▪  ▪  ▪
התפרעות ללא גבולות [צילום: AP]

למען הגילוי הנאות, אני מגיע, כמו מרביתנו, ממשפחה בעלת שורשים ורקע דתי וחרדי מובהק. רבנים, למדנים מופלגים, חלקם מורי דרך של מוסר, צניעות ואמת. אני רואה את עצמי כאיש חופשי, מכל הבחינות, בוודאי בדרך בה אני בוחן את הציבור החרדי שדרך התנהלותו מעלה מחשבות נוגות על עתיד החברה בישראל.
משהו רע קורה כאן. כאילו שהבלוף נגמר. וכל מה שלא עבד לנו, כל מה שהיה מודחק ולא טופל מהמון סיבות - פורץ ועולה על פני השטח.
רק אתמול קיבלנו את הנתונים המעידים על קריסתה המתמשכת של מערכת החינוך הממלכתית, את התרחקותם של קבוצות ההולכות וגדלות ממדינת ישראל. זהו תהליך שהחל זה מכבר ורק חולשת הדעת של המערכות הפוליטיות, שיטת הממשל, ובעיקר רדידותה עד אימה של ההנהגה הפוליטית, איפשרו לתהליך הזה להגיע לממדים מפחידים כאלו.
קבוצה קטנה וקיצונית של חרדים, שחלקם מתגוררים ברמת בית שמש וחלקם מתגוררים בירושלים - כולם מכחישים את זכות קיומה של מדינת ישראל כמדינת לאום חילונית ואזרחית. תראו את ההפגנות בירושלים, ותראו אותנו.
הנורא מכל, שמחשבות ותפישות באות בסוף גם לידי ביטוי מעשי. לראות את מאבקם של צעירי העדה החרדית על "קדושת השבת" ולהתפוצץ מכעס. איזה קדושה ואיזה נעליים? יש בדרך האלימה בה הם מנתצים את המרקם העדין, שכנראה איננו קיים הלכה למעשה ביניהם לבינינו - ואנחנו לא רצינו לראות ולדעת.
"אותו שידוך מהגיהנם של חרדיות ולאומנות" גורר את כלל החברה החרדית, גם המתונה והנורמטיבית אל התהום. אנחנו כבר נגיע ונצטרף אחר כך.
מה חשבתם? ש-20% מהציבור בישראל, ואני מצר על ההכללה, לא ימשכו את השאר איתם לאבדון? וזה נכון אגב גם למגזרים אחרים ההולכים ומתרחקים מתודעת השותפות וההשתתפות במדינה.
מדהים לגלות כי כולנו בסוף מהססים ומגמגמים, לפחות בהתחלה, מול גילויי אלימות ונחישות דתית או אידיאולוגית. זה נכון לגבי הכל - אלימות ברחובות ומשפחות הפשע, נוער הגבעות שלידו הקיצונים שבקיצונים נראים ילדים חביבים, גזענות ואטימות כלפי קבוצות שונות בחברה הישראלית ועוד. והפעם - הקיצוניות החרדית שמטרידה ומרגיזה ולא ממקום של שנאת הדת אגב, אלא ממקום של דאגה אמיתית.
אזלת ידה של המערכת הפוליטית להתמודד עם תהליכי עומק אלו, בוודאי שאיננה מוסיפה מקום לאופטימיות. אבל למה להרוס את החגיגה. מדונה עוד כאן... נמתין שתטוס ואז נחזור לשבור את הראש בבעיות הקיומיות שלנו.

תאריך:  06/09/2009   |   עודכן:  06/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
אמצעי התקשורת הערביים מנצלים את צום הרמדאן לשידורי תעמולה עוינים נגד ישראל. הגיע הזמן שממשלת ישראל תקיים דיון מעשי בדרכים לחזק את מערך ההסברה של ישראל מול מכונת התעמולה וההסתה הערבית. הפתרון נמצא בידינו והממשלה יכולה וצריכה לקבל את ההחלטות הנכונות
גד גזית
האליטה המשפטית אחראית על אכיפת החוק מתוקף חוקי החברה. הם שבט לוי או הלויים הנוכחיים של ימינו, שאמורים יחד עם מנגנוני הביקורת, הגבייה וביטחון הפנים, לבצע עבודת קודש זאת, וכלויים בשעתם חלה עליהם חובה קדושה לעשות זאת בנחישות, בקנאות וללא פשרות
אפרי הלפרין
כאשר אידיאולוגיה טובה הופכת לשגרה, מתרבים הגורמים המנצלים אותה לרעה, ואז, על-מנת לקיים את האידיאולוגיה, חייבים לסטות ממנה
ד"ר דויד שוורץ
ביבי הקפיא המערכת הפוליטית יחד עם הבנייה ביו"ש    ביבי זז למרכז. קדימה הפכה בלתי רלוונטית משמאלו
עו"ד אברהם פכטר
"שופטים ושוטרים תיתן לך בכל שעריך. ושפטו את העם משפט צדק    לא תטה משפט לא תכיר פנים ולא תיקח שוחד, כי השוחד יעוור עיני חכמים ויסלף דברי צדיקים    צדק צדק תרדוף"    שופטים ט"ז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il