X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עמידה בלחץ כרוכה במחיר מיידי, אך משדרגת ביטחון ארוך טווח כניעה ללחץ מחריפה לחץ כמה אירועים מהעבר הביטחוני-מדיני שלנו, ששווה לזכור וללמוד מהם
▪  ▪  ▪

עובדה: ב-1950 לחץ הממשל האמריקני לא לבנות במערב ירושלים – בן-גוריון בנה. ב-1967 לחץ הממשל לא לספח את מזרח ירושלים - אשכול סיפח ובנה את רמת אשכול. ב-1970 לחצה ארה"ב להעביר חלקים מירושלים לשלטון בינלאומי – גולדה בנתה את גילה, רמות ונווה יעקב. הממשל לחץ, ישראל בנתה, ירושלים התרחבה וישראל זכתה להערכה.
עובדה: ב-1948 לחצו מחלקת המדינה, הפנטגון וה-CIA להימנע מהקמת המדינה היהודית. ב-1961 לחץ קנדי להפסיק את הקמת הכור בדימונה. ב-1967 לחץ הממשל להימנע ממלחמת מנע. ב-1977 לחץ קארטר להימנע ממו"מ ישיר עם סאדאת, להשתתף בוועידה בינלאומית ולהתחייב לויתורים סוחפים בירושלים ובנושא הפלשתיני. ב-1981 לחץ הממשל להימנע מהפצצת הכור הגרעיני בעירק. עמידה בלחץ כרוכה במחיר מיידי, אך משדרגת ביטחון ארוך טווח. כניעה ללחץ מחריפה לחץ. הדיפת לחץ היא תנאי למימוש יעד. בריחה מלחץ מלמדת על זניחת היעד.
עובדה: תמיכת הציבור והקונגרס האמריקנים בישראל מוצקה. סקר דעת קהל "ראסמוסן" מ-10.8.09 מתעד 70% אהדה. סקר "גאלופ" מ-3.3.09 מדרג את ישראל כבעלת-הברית ה-4 בחשיבותה של ארה"ב. 71 סנטורים חתמו על מכתב הקורא לאובמה לא ללחוץ על ישראל אלא על הערבים. יו"ר ועדת החוץ (הדמוקרטי) של בית הנבחרים קורא לאובמה להפסיק את העיסוק בהתנחלויות. מנהיג הרוב הדמוקרטי בבית הנבחרים תומך בזכות הבנייה בירושלים. הסנטור החזק בוושינגטון, הדמוקרטי דניאל אינוייה, הוא הידיד החזק ביותר של ישראל מ-1948. אובמה לא יכול להעביר תחיקות בקונגרס ללא תמיכת אינוייה. הקונגרס מסתייג מהתנחלויות, אך מתנגד להעניש את ישראל.
עובדה: ב-1991 ביקשה ישראל סיוע חירום מארה"ב, בוש/בייקר סרבו, הקונגרס הסכים וישראל קיבלה 650 מיליון דולר, ומטוסים, טנקים ונגמ"שים בשווי 700 מיליון דולר. ב-1990 רצו בוש/בייקר לקצץ 5% מסיוע החוץ, הקונגרס התנגד, הקיצוץ בוטל. הקונגרס והממשל עצמאיים זה מזה ושקולים בעוצמתם. הקונגרס מהווה מבצר אהדה שיטתי מ-1948.
עובדה: אובמה הפך מ"נשיא סוחף" ל"נשיא מעיק" על המחוקקים הדמוקרטים, מ-65% אחוזי תמיכה ציבורית בינואר ל-48% בספטמבר – הצניחה החדה ביותר בעשרות השנים האחרונות (להוציא את הנשיא פורד). המחוקקים הדמוקרטים בשפל פופולריות של השנתיים האחרונות והרפובליקנים בשיא עקב "גורם אובמה". אובמה מתקשה להעביר תחיקות עקב הסתייגות גוברת של דמוקרטים מתונים ושמרנים.
עובדה: אובמה מפעיל לחץ פסיכולוגי. אין לו יכולת להפעיל לחץ מוחשי. הסכסוך הערבי-ישראלי וההתנחלויות אינם בראש סדר עדיפויות אובמה. הוא זקוק לתמיכת אוהדי ישראל בקונגרס כדי לקדם את יוזמותיו החשובות הרבה יותר: שיקום כלכלה קורסת, מניעת קריסה של מערכת הבריאות, פינוי עירק ללא התפרצות הר געש טרוריסטי, מניעת ויטנאמיזציה של אפגניסטן, הסרת איום הגרעין האירני, טרפוד ניסיון השתלטות אל-קאידה על פקיסטן הגרעינית, התמודדות מול הגרעין הצפון קוריאני, בלימת פוטין וסין האימפריאליסטים, ועוד.

תאריך:  09/09/2009   |   עודכן:  09/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לחץ אמריקני - מורה נבוכים
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
לפקסס את המאמר לביבי הלחוץ
מ.אלקרייאף  |  9/09/09 12:31
 
- כולכם לא מבינים את הביבי..
מטאטא  |  9/09/09 14:42
 
- להבא תציע את מועמדותך לתפקיד.  ל"ת
היעה והמטלית.  |  11/09/09 08:46
2
ניתוח אמיתי ונכון ל"ת
י.צ.  |  9/09/09 12:55
3
המאמר אסור לקריאה לשמאלנים. ל"ת
אל תגידו לא ידענו  |  9/09/09 13:46
4
חחח... גם עכשיו ביבי יקרוס ל"ת
ויוותר על הכל הכל  |  9/09/09 14:58
5
אפילוג הסטורי
ירון זכאי  |  9/09/09 15:47
6
מסכן אובמה-הסיסמאות לא עובדות
לבן גאה  |  10/09/09 00:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
לפי הדירוג העולמי לשנת 2005, ישראל הייתה במקום 28 במדד השחיתות    לפי מדד 2009 נראה לי שירדנו כמה דרגות נוספות    מה זה אומר על המדינה? האם השלטון והמנהיגות מושחתים או ההתנהלות של הגופים הממשלתיים וראשיהם מתנהלים בצורה לא מבוקרת    כסדום היינו ומלדינות אפריקה והעולם השלישי - נדמינו
ד"ר יובל ברנדשטטר
היהודים רוצים שהערבי יבנה במימון הקופה הציבורית, ולכן כה קל להקפיא את הבנייה    לו רצו היהודים לבנות בעצמם, שום ממשלה שבעולם לא הייתה עומדת בפני חבורה של יהודים המוכנה להגן על מעשי ידיה
ראובן לייב
דווקא לאחר שהופרטה, מגיעה חברת התעופה הלאומית לשעבר לשיא הרקורד שלה בשירותיה לנוסעים ומותירה אחריה, הרחק מאחור, את יתר החברות הטסות לישראל וממנה
ויקי דור
השנה החדשה בפתח ואלפי רווקים במתח - איך עוברים את החקירות הצולבות בארוחת החג    רגע לפני שהלחץ גורם לכם לברוח מחיק המשפחה ענו לעצמכם על שאלה אחת: האם אתם מחפשים דייט לחגים או בן זוג לחיים?
מתי דוד
תזכורת היסטורית וחומר למחשבה בעניין כשלונות המדיניות האמריקנית ביחס לסכסוך הישראלי-פלשתיני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il