X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אולמרט מצוטט כאומר בוועדת החקירה לעניין מפוני גוש קטיף: "אין למדינת ישראל בשום מקום, בטח שלא ברצועת עזה, שום אינטרס ושום עניין להיות בסיטואציה של חיכוך יומיומי עם האוכלוסיה, שמטבע הדברים, עוינת את נוכחותנו שם"
▪  ▪  ▪
לא היה מנהיג מעולם. אולמרט [צילום: AP]

על ראש הגנב בוער הכובע, עצם הצורך לכאורה של מר אולמרט להסביר את מניעי ההינתקות בעיניו, בוועדה אשר לא עוסקת כלל במניעי ההינתקות, מסביר לנו עד כמה האיש הזה לא התאים לתפקידיו כחבר כנסת, כשר, כראש עירייה ועל אחת כמה וכמה כראש ממשלה.
שואלים אותו שאלה, והוא עונה לשאלה אחרת לגמרי – ואין זה משום תכסיס או שיטה, כפי שנהג שרון, המדובר בתוצאה של חוסר התמקדות במשימה, חוסר הבנה של החומר, וריצה למסקנות גורפות על סמך נתונים חסרי כל חשיבות.
מי שהוביל את ההינתקות היה אריק שרון, אני אישית מעריך את כושר הניתוח של שרון ואת שכלו, וסולד עמוקות מדרכי פעולתו.
ולכן גם אם היו מניעים בעלי תועלת להינתקות הרי הם חבויים עמוק עמוק בראשו חסר הפעילות של שרון, אין לאולמרט דבר וחצי דבר עם מניעי ההינתקות, הצגת ההינתקות כחוסר ברירה היא שקר בריש גלי, ראש הממשלה שרון יזם את ההינתקות מסיבות הידועות רק לו, עבדיו הנרצעים אולמרט וחבריו, הוציאו אותה לפועל באופן הכי הכי כושל שאפשר, אולמרט עצמו היה עסוק באותה עת בבישול כתב האישום נגדו, ועתה מוסיף אהוד אולמרט חטא על פשע עם הצהרות מסוכנות וחסרות כל אחיזה במציאות, הצהרות תבוסתניות, הצהרות אשר יהפכו את מרכז הארץ למוקד של החיזבאללה.
ישראל יצאה מעזה בגלל החיכוך היומיומי עם האוכלוסיה? זו השטות שמוכר לנו אולמרט? מה אנחנו? האימפריה הבריטית שיכולה לברוח מהבית בגלל חיכוכים? מהיכן באה לאהוד אולמרט השטות הזו?
ויש לנו חיכוכים יומיומיים עם חרדים בחניון קרתא והם גם לא רוצים אותנו שם, אז גם את מרכז ירושלים נעזוב?
הרי אם זו המנהיגות שלנו, היא קוראת חד-משמעית למרד של כל הגורמים שאינם מעוניינים בשלטוננו, ויש רבים כאלה, הן בתוך הקו הירוק והן מחוצה לו, וברגע שהחיכוך יצמח, אולמרט יברח, הוא בטח יקבל מכתב תודה מאובמה וישוויץ בו, הוא גם יקבל קומפלימנטים באו"ם על אומץ ליבו, תוך שהוא מפקיר את תושבי המדינה להרס, לכאוס ולאובדן.
לו הייתי מתבקש לנחש את אשר הוביל את שרון לנטישה, וככל שהנטישה הייתה ממניעים לאומיים (מה שאינו נראה ודאי בעיניי), הייתי אומר שני דברים עיקריים:
1) החובה להבנתו של שרון שצריך לבצע פעולה חד-צדדית על-מנת לשבור את משוואת הפעולה והתגובה, באשר עמנו העצל והפחדן, לא הוכיח נחרצות יתר בהיבט התגובות, וצעדיו של צה"ל הוצרו יותר ויותר עד כדי קשירת ידיים של ממש.
2) הצורך להבנתו של שרון בשלטון עצמי בעזה, שלטון חמאס, ג'יהאד WHATEVER, אשר ייקח עצמו בידיים האדומות מדם שלו, ייקח אחריות אזרחית, מדינית וצבאית, וממילא יוצרו צעדיו במישור הטרוריסטי, וממילא יהיה חייב לדאוג לרווחת התושבים, ולכן לא יהיה די פנאי פיזי ומנטאלי לעסוק רק בטרור, ועם הזמן, כמו כל שלטון, יאזן עצמו ויהיה בשל לשיחות ולפשרה.
מטרות מעין אלה הן מטרות לטווח בינוני ורחוק, ולא ניתן למדוד אותן אלא בפרספקטיבה של זמן. ועל-אף שריח הכישלון החרוץ נישא באוויר, אני לא הייתי גומר את ההלל על היתרונות של אותו תהליך.
אבל שרון הוא איש החזון (לטובה ולרעה), מסביבו היה אהוד אולמרט והיו נוספים, אשר רחוקים מחזונו של שרון כמרחק מזרח ומערב, וכל מה היה עליהם לעשות הוא למזער את הנזקים שההליך הזה הביא, ואשר עיקרם הוא הנזק העצום לתושבים אשר נעקרו מבתיהם.
אבל אולמרט היה כאמור עסוק בבניית כתב האישום נגדו, וכנראה לא נותר לו די זמן לנפשות, לאנשים, לילדים אשר נקרעו בברוטאליות רגשית מהבתים, מהשדות, מהקירות, מהכלבים, מהחתולים, מהציפורים, מהעצים, מבתי הכנסת, מבתי הקברות ועוד. אולמרט היה עסוק בבניית כתב האישום נגדו והיום הוא בא ומדבר על נושאים שאין להם כל רלוונטיות למחדליו ולמחדלי הממשלה - מחדלים מובהקים - אשר הביאו במו ידיהם להרס של משפחות, להרס של בתים, להרס.
איש לא שואל את אולמרט על מניעי ההינתקות, ההינתקות יצאה לדרך מכוח חוק, ומכוח החלטת בית משפט עליון אשר עשתה לחוק מקצה שיפורים. לא הייתה לדעתי אף החלטה בישראל אשר עברה כל כך הרבה מנגנוני ביקורת, ויכלה להם, ובדיעבד בוצעה באופן כה כושל וכה הרסני.
לאהוד אולמרט אין כישורי הנהגה, שיקול הדעת שלו אינו מתאים לאדם הנדרש להחלטות לטובת הציבור, כל חקירה שלו במישור הציבורי רק מוסיפה חטא על חטא ונזק על נזק.
יש להרחיקו מכל מגע עם גורמי שלטון, יש להרחיק את חבריו, אלה שתמכו בו והעלו אותו לשלטון מכל עמדת כוח, או עמדת השפעה. מי שטיפח אותו ומי שניפח אותו אחראי בדיוק כמוהו לנזקים שהביא עלינו, ויעשה זאת שוב, רק אם יקבל הזדמנות לכך.

תאריך:  09/09/2009   |   עודכן:  09/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לו האיוולת הייתה דשא
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לו העיוולת היתה דשא, ואז מה? ל"ת
מה היה קורה?  |  9/09/09 21:10
2
הדשא מכסה את העקבות מחלם
מרק_טווין  |  9/09/09 23:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר צ'לו רוזנברג
לאחר מלחמת יום הכיפורים התעורר הציבור הישראלי מן החלום והחל להבין שלשים את מבטחו במנהיגים ללא עוררין כמעט, זו טעות איומה. אם יש למדינה דמוקרטית נקודות תורפה לא מעטות, הרי שאובדן האמון המנהיגים היא אחת הרעות החולות. זו המציאות שבה אנו חיים
חיים שיבי
ליוסי שריד נשבר מירושלים, הוא מציע שיחלקו אותה. שיחלקו אפילו לשלושה חלקים    רוצה לחלק? - שיחלק את תל אביב
קובי לירז
שוב צועקות הכותרות את התירוץ הקבוע של מערכת החינוך - גודל הכיתות, שכר המורים ועוד כסף    הכצעקתה? שווה לתת עיון יותר מדוקדק בדוח ה-OECD
יצחק מאיר
האם בכלל מותר להכריז על היהודי כ-LOST?    הכתוב אומר "ואהבת לרעך כמוך" - כבד אותו ודבר איתו כאדם שחירותו היא בבחירתו
אמיר קוליק
מקרהו של ראווי - הערבי שריגל אחרי הרמטכ"ל במכון הכושר - מהווה מקרה יוצא דופן ומדאיג במיוחד    יתכן כי ניתן היה לפטור פרשייה זו בטענה כי מדובר במשובת לב של צעיר ערבי בעל רגשות לאומניים, אך יש לזכור כי ראווי הגיע למחנה במרוקו כחלק מתנועת בל"ד אשר מנהיגה, עזמי בשארה, הואשם אף הוא בריגול לטובת חיזבאללה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il