X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מי הפלא של אתר הספא בעיירה השווייצרית שבין ציריך לבזל מרתקים אליהם, בין המתרחצים והמטופלים מרחבי העולם, גם משפחות ישראליות רבות
▪  ▪  ▪
מעיינות מים תרמאלים [צילום: מיקה]
בריכת מים חמים באתר [צילום: מיקה]

ראובן לייב
"פנורמה" על הגובה

מה המשותף למשפחת מנקין מרמת-אביב, משפחת אברמוביץ' מפתח-תקוה, משפחת ליפטאואר מהרצליה, משפחת רוזנקרנץ מירושלים ומשפחת שוהם מחיפה? מסתבר שכולן נמנות באדיקות, כבר יותר מ-30 שנה, עם המועדון הישראלי של אתר הספא השווייצרי באד-צורצאך, שבין ציריך לבזל, המונה כיום יותר מ-200 משפחות ישראליות מכל קצווי הארץ.
אף לא אחת מן המשפחות האלה אינה מוכנה לוותר, בעד שום הון שבעולם, על המרחצאות באתר השליו והרגוע הזה, שמימיו התרמאליים, כפי שהן יודעות להעיד, מחולל בגופן את הבלתי-יאומן ממש; מחדש את עלומיהן ומעביר באחת מן העולם את מדוויהן.
שמו של האתר הזה הגיע אליהן מפה לאוזן. במרוצת השנים, משתפח בו מספר המבקרים הישראלים וכדי לעשות עוד נפשות לאתר, החליטו פרנסיו השווייצריים להקים עבורם "לובי" מיוחד. וכך מתקיים, בכל רבעון בשנה, מפגש עונתי למשפחות הישראליות באחד מבתי המלון בארץ, בו הן מכונסות יחדיו. אלה מהן שכבר דבק בהן חיידק הספא, נוקטות בשיטת "חבר מביא חבר", ומגדילות בכך, לאין ערוך, את המועדון הישראלי הקיים כבר של באד-צורצאך.
סגולות מרפא
אולי יש בכך משום צחוק הגורל, אבל כמעט 3,000 שנה נדרשו לעיירה השווייצרית הזנוחה עד שהצליחה להעפיל על מפת תיירות הספא. הכל בזכותו של מעיין-מים תרמאלי, שפרץ ביום בהיר אחד ממעמקי האדמה ושינה בכך, מן הקצה אל הקצה, את מעמדה הזנוח של באד-צורצאך. סידרת-קידוחים אינטנסיבית העלתה כי מדובר במעיין-מרפא, יחיד מסוגו, שכמותו לא נודע קודם לכן בשווייץ. מעיין המרפא הזה, המכיל את כל המינרלים החיוניים לגופו של אדם, סלל את הדרך להקמתו של אתר-ספא בריאותי, יחיד מסוגו. במרכזו הוקם "מגדל לוהט" לריכוזם ולקילוחם של מי המרפא מן המעיין בטמפרטורות גבוהות. מסביבו הוקמו ארבע בריכות ענק, כשחום המים בהן נע בין 32 ל-40 מעלות ואמבטיות מיוחדות לטיפולים רפואיים.
לבאד-צורצאך מגיעים, בעיקר, מי שסובלים מפגיעות-גוף שונות. כמי שנפגענו, לפני כעשור, בתאונת-דרכים קשה, יש בידינו להעיד, ממקור ראשון, על טיפול יעיל, מאין כמותו, ששיפר באורח ניכר את מצבנו ואף נטע בנו כוחות מחודשים.
סגולות המרפא טמונות במינרלים המשובחים, המוזרמים דרך קבע, בעוצמה רבה, ממפל. בשל אותן סגולות נמנע מהמתרחצים החיטוי בכלור, שגורם לצריבות, ותחתיו נוהגים להשתמש באוזון, הידידותי הרבה יותר ושאינו כרוך בתופעות-לוואי המזיקות לגוף. בקצותיה של כל אחת מן הבריכות מותקנים מוקדי-ג'קוזי רבי-עוצמה המופנים הידראולית לכל חלקי הגוף.
אתר הספא משתרע על שטח של כ-1,200 מטר מרובע והוא היחידי בשווייץ שבו מופעלות כל התרכובות העשירות בעת ובעונה אחת.

תאריך:  11/09/2009   |   עודכן:  11/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד טל קדש
הגשת בקשה לפירוק חברה מהווה 'נשק יום הדין'    האם ראוי לשלוף 'נשק' זה בשל סכסוכים תמידיים בין בעלי המניות? במקרים נדירים    ראוי שהמפרק לא 'ימית' את החברה אלא ישמור עליה כ'עסק חי'
עו"ד אברהם פכטר
הסוגיה המשפטית התורנית - האם לחלק את סמכויות היועץ המשפטי לממשלה לשניים? מחד - יועץ משפטי לממשלה - שיבחר ע"י הממשלה, מאידך - תובע כללי, שיבחר ע"י וועדה ציבורית ניטרלית, שייצג את המדינה ואת הציבור
אברשה טנא
בנימין נתניהו הבטיח לנו הַשְׁכֵּם וְהַעֲרֵב כי הוא "השתנה" ו"התבגר", אך הודעתו על היתרי הבנייה החדשים החזירה אותנו באחת אל ביבי הישן    הביבי חזר לסורו
יניב אקרמן
המילה "כיבוש" בתקשורת מייחסת אל ישראל תמיד את הצד התוקפן    תגובה למאמר של ענבל בר-און
יגאל לביב
אהוד ברק צודק בהאשימו את המורדים באימפוטנציה. הוא עצמו עשה פוטנציות רבות, לשיפור מצב השכירים, ובמקביל - לסיכול השלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il