X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בא חבר הכנסת הנכבד אבשלום וילן ומציע מעל גבי דפי "ישראל היום" משהו מהפכני באמת - משאל עם וילן מלמד אותנו על חלומות באספמיה
▪  ▪  ▪
חולם. ח"כ אבשלום וילן

כאשר בריטי בוחר במפלגת הלייבור, והיא אכן עולה לשלטון, עולה הבריטי על יצועו בתחושה טובה - הרי בסופו של יום הוא שלח את נציגיו לפרלמנט והם ייצגו נאמנה את אשר ביקש. לא כך המצב בישראל. איש ימין, שעולה על יצועו בתום יום בחירות שבו הימין מקבל רוב ברור ואילו מפלגה כמו "מרצ-יחד" מגרדת בקושי שלושה מנדטים, הולך לישון בתחושה קשה.
כבר יותר משבע שנים נבחר הליכוד לראשות הממשלה, אלא שבפעם הראשונה אריאל שרון ביצע מחטף והעניק לעולם את קדימה (שהוליכה אותנו רק אחורה) ואת אולמרט. ובפעם השנייה, כאשר עולה הימין, פתאום מתברר שראש הממשלה החליט להתחפש לשולמית אלוני. ואז בא חבר הכנסת הנכבד אבשלום וילן ומציע מעל גבי דפי "ישראל היום" משהו מהפכני באמת - משאל עם - בו כל עם (הערבי והישראלי) יחליט על גורלו ויקבע האם ה"שלום" שבפתח יזכה לשבט או לחסד.
מקוממת במיוחד ההתנשאות הפטרונית של וילן בהצעה זו. נתחיל מהעובדה שהוא משווה בין "החוטובלים והפורתים" בממשלתו של נתניהו (חברי הכנסת ציפי חוטובלי וחנן פורת, אנשים משכמם ומעלה שעשו, עושים ויעשו למען מדינת ישראל ורווחתה) ל"חוטובלים ולפורתים" בממשלתו של מחמוד עבאס, היינו - רב המרצחים הניה וחבריו לחמאס, כגורמים שיטרפדו את הסכם השלום עליו חולם וילן כבר למעלה מעשור, משום-מה, ללא תוצאות.
הצעתו של וילן הייתה זוכה לקיתונות של בוז אלמלא הייתה יותר ממקוממת, שכן קל מאוד להציע שייערך משאל עם, אבל האם מר וילן יכול לנחש האם מישהו יקרא בכלל את ההסכם המתגבש לשלום לפני שיצביע? כיצד יביאו את ההסכם לציבור? ויותר מזה, כיצד יציגו אותו?
השאלה האחרונה מפחידה במיוחד, כיוון שיש לנו ניסיון רע עם הצגת הסכמים. גם אוסלו הוצג כפריצת דרך והביא יותר הרוגים מששיערו רבין, פרס וביילין ביחד. בנוסף לרשום מעלה, עם ישראל הוא עם בריא וככזה - הוא הלך לבחירות והצביע את מה שהצביע. רבין לא חשב על משאל עם בהסכמי אוסלו, הוא אישר אותם על חודם של קולות הערבים בממשלתו, מישהו חשב שצריך אחרת?
כאשר אני בוחר בליכוד, באיחוד הלאומי ובמפד"ל, אני מצפה מהם שישמרו על ארץ ישראל כפי שהובטח במצע מפלגותיהם, ואז לא תהיינה בעיות כמו משאל עם. הרי הכל כתוב במצע ולאורו יש ללכת. רעיונות כאלה אין להם ערך ולמעשה, הם מורידים אחריות מהממשלה. מה יעשה מר וילן לאחר שה"שלום" שלו לא יאושר? הוא יוכל לומר שצריך להחליף את העם? הוא יוכל להמשיך במשא-ומתן?
כאשר העם נותן את אמונו במנהיגיו חזקה עליהם שיעשו את עבודתם נאמנה למצע המפלגה איתה נכנסו לכנסת. אומנם נכון שזה יכול לקרות רק באוטופיה, שאולי המצע יהיה בדיוק, אבל כאן לפחות ניתן לקוות כי כאשר נבחר הימין, נקבל מדיניות ימנית. כך לפחות אני מקווה, רק כדי שאוכל לישון טוב כמעט כמו הבריטי ההוא.

תאריך:  15/09/2009   |   עודכן:  15/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מותו של סרן רמון לא מצדיק דקת דומייה    מחווה שלא נעשתה עבור אף חלל מעידה על נהיית מנהיגינו אחרי תרבות ה'סלבים'
ראובן לייב
דווקא בחודש ספטמבר - העונה המתה של התיירות העולמית - גובים משרדי הנסיעות בארץ תעריפי-שיא ממי שמבקש לצאת אל מעבר לים, בתירוץ הנפסד של "עונת החגים". רק שבחו"ל בכלל לא שמעו על זה
איתמר לוין
שנה אחרי פשיטת הרגל של ליהמן ברדרס ומכירת מריל לינץ', דומה שאין יותר מדי מקום לתקווה שגורמי המשבר הפיננסי ייעלמו מן האופק. כל שנותר הוא לנסות ולהפנים ערכים ואתיקה
אריה אבנרי
נפילתו של אסף רמון העלתה אצלי זיכרונות ממשפחה אחרת שפקד אותה אסון כפול גם כן - מעוז פורז, האב, נפל במלחמת יום הכיפורים; בנו, ניר פורז, נפל במבצע החילוץ של נחשון וקסמן    איך נפלו גיבורים
יואל גוז'נסקי
עירק מנסה לחזק את קשריה עם המדינות הערביות השכנות    סעודיה מודאגת מהתעצמותה של עירק כמעצמת נפט מתחרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il