X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במקום ללמד את התלמידים, מערכת החינוך מפסיקה את ההוראה בכיתות ומכינה רק לבחינות. כך הולכת לה עוד שנת לימודים חשובה לטמיון. לא מלמדים את התלמידים כלום משרד החינוך טעון חינוך
▪  ▪  ▪
שר החינוך גדעון סער [צילום: מוקי שוורץ]

מערכת החינוך במדינת ישראל הולכת בכיוון הנכון כלפי מטה זה זמן רב. החינוך במדינת ישראל מידרדר זה שנים רבות, כאשר כל מה שנעשה במשך השנים זה לא ניסיון אמיתי להתמודד עם הבעיה אלא פתרונות של הונאה עצמית וניסיונות לסדר שתיראה טוב. זה התחיל בשינויים ובהתאמות של בחינות הבגרות כך שיותר ויותר תלמידים יצליחו בבחינות. לא תוספת שעות הוראה, לא שיפור שיטות הוראה, לא הכשרה נכונה של מורים והכנתם להוראה נכונה לקראת הוראה בכיתה של תלמידים הניגשים לבחינות בגרות. הכל נעשה בלהקל, בלסדר, בלהתאים, במקום להכין את המערכת ולשפרה, כך רמת ההוראה יורדת בכל שנה, רמת ההוראה מידרדרת, כך לא מקבלים מדענים ותלמידים אשר באמת מתאימים לקבלה לאוניברסיטה למקצועות המדעיים וההנדסיים.
בחינות הרמה המתקיימות בכל העולם, ושמערכת החינוך במדינת ישראל משתתפת בהן בכל שנה, בכלל מתבצעות תחת הונאה רבתי, אך ההונאה לא מצליחה - בכל שנה מיקומה של מערכת החינוך הישראלית יורד. בכל שנה אנו מגיעים למקומות שאפילו מדינות העולם השלישי עוקפות אותנו בקלות. בכל ההידרדרות הזאת אשם משרד החינוך, לא המורים, לא התלמידים, רק משרד החינוך. במקום ללמד את התלמידים, מערכת החינוך מפסיקה את ההוראה בכיתות הניגשות לבחינות ומלמדת ומכינה רק לבחינות, כך הולכת לה עוד שנת לימודים חשובה לטמיון. לא מלמדים את התלמידים כלום, רק מנסים ללמד אותם את הנושאים לבחינות וגם אז נכשלים.
לא זאת הדרך, לא זה הכיוון. בקרוב נשמע משר החינוך החדש, מר גדעון סער: "אנו לא ניגשים יותר לבחינות הללו" - כך לא יתגלו מלוא הכישלון והעליבות של מערכת החינוך אשר בכל שנה מגיעה לעוד שיא בכשלונותיה הצורבים.
סער, חדל מדיבורים ומהבטחות
מר גדעון סער, שר החינוך, אני מברך אותך לרגל קבלת אות אומ"ץ. זה כבוד גדול, אך הגיע הזמן בתיק אשר אתה ממונה עליו, לא רק לדבר, לא רק להצהיר הצהרות, לא רק לנאום - הגיע הזמן לעשות. רק הערה קטנה, כבוד השר, המנכ"ל שבחרת הוא מנכ"ל טוב, חכם, איש אשכולות, זה האדם אשר חיסל בגלל משנתו את החינוך המקצועי במדינת ישראל. הוא בעד חינוך אליטיסטי, גם אני כזה, אך לא כולם מסוגלים לכך, ללמוד רק עיוני, או לבגרות בלבד. יש לו מעלות רבות לשושני, אך הוא לא האיש המתאים, לדעתי, לתפקיד שיקום מערכת החינוך.
עכשיו נעבור, כבוד השר, לשיקום מערכת החינוך. לא די בדיבורים, לא די בתפיחות על הכתף, צריך לצאת לעבודה נכונה. למזלך, השרה יולי תמיר עסקה בהצהרות ובנסיעה לסינגפור, שם מצאה את הבשורה של טיול על חשבון המדינה. חינוך בסינגפור, לא רק שלא מתאים למדינת ישראל, הוא רחוק מאיתנו כרחוק מזרח ממערב. השרה לימור לבנת, שנקראה בצדק צרת החינוך, לא הבינה היכן היא נמצאת. היא הביאה את מערכת החינוך למחוזות שהמערכת לא רוצה להיות בהם, דבר שהגברת יולי תמיר התמידה בדרכה להשריש בשורשים עמוקים באותם מחוזות עמוקים של כישלון צורב.
כבוד השר, אם תמשיך עם הדיבורים וההצהרות, אנו נשקע עוד יותר עמוק, שמשון שושני לא יוציא אותנו מהמחוזות הללו ובעוד כמה שנים לא נסבול רק ממצוקת רופאים, אנו נגיע בכל התחומים לרמת החינוך בזימבבווה או בזאיר, במקרה הגרוע יותר, לרמת החינוך כפי שמגיע לדלותו העלובה ברפובליקה המרכז אפריקנית. אתה לא רחוק משם, תשכח מיתרונות טכנולוגיים, תשכח מפערים ברמת כוח-אדם מול המדינות הסובבות אותנו, אלו חלפו על פנינו מזמן, אנו אולי נעמוד בפערים מול טוגו או מול גינאה ביסאו.
על כן, תפסיק לפזר הבטחות, תפסיק לדבר, תפסיק להבטיח ותתחיל לעשות. תתחיל לפעול. הדבר הראשון בו עליך להתחיל הוא ניקיון האורוות במשרדך. כפי שכתב אחד העם: "לא זאת הדרך". תתחיל לבדוק, תתחיל ללמוד, אך כפי שכתב אחד העם: "חיקוי מתוך תחרות ולא חיקוי מתוך התבוללות", כלומר - תלמד מאחרים ואז תפתח את הטוב מכל אחד ותיצור לך מערכת טובה יותר.

הכותב ניהל בעבר בתי ספר תיכוניים, חטיבת ביניים ופנימייה. הכשיר מאות מורים במוסדות השכלה גבוהה, במכללות ובמסגרות שונות. הנחה עשרות מנהלים, כתב תוכניות לימודים, קיבל עשרות פרסים בתחום החינוך בארץ ובחו"ל.
תאריך:  15/09/2009   |   עודכן:  15/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החינוך(?) ושר החינוך בישראל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
זה שהיית מנהל לא נותן לך זכות
יגאל ק"ש  |  15/09/09 13:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה פרי
כאשר ראש הממשלה מצד אחד נוסע למצרים להתנחמד, להתרפס ולהתחנחן בפני מובארק; מזכ"ל הליגה הערבית קורא להחרים את ישראל ומאיים על מדינות ערב שלא יעזו ללכת בכיוון של נורמליזציה עם ישראל    לקחים היסטוריים לא מופקים
רועי אורן
למרות שקיבל הזדמנות נוספת, נראה שראש הממשלה בנימין נתניהו לא למד דבר ולא הפיק את לקחי הקדצניה הקודמת
אפרי הלפרין
שקלתי אם להעלות את הגיגיי על הכתב אם לאו, הרי רק היום נטמן אסף רמון. והחלטתי, בעיקר בגלל המקרה הבא, שייתכן שעומד לנו בפתח, אך גם ככבוד אחרון לטייס אסף רמון, וכאות הוקרה למשפחתו - לא להמתין
יניב אקרמן
בא חבר הכנסת הנכבד אבשלום וילן ומציע מעל גבי דפי "ישראל היום" משהו מהפכני באמת - משאל עם    וילן מלמד אותנו על חלומות באספמיה
איציק וולף
מותו של סרן רמון לא מצדיק דקת דומייה    מחווה שלא נעשתה עבור אף חלל מעידה על נהיית מנהיגינו אחרי תרבות ה'סלבים'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il