X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אין עוד מסעדה בארץ שזכתה בשנה החולפת לתהילה גסטרונומית כפי שזכתה לה מסעדת הטיילת התל אביבית
▪  ▪  ▪
מטבח הרברט סמואל

במאזן הקולינרי של השנה החולפת יש קומץ-מסעדות בלבד שעשויות היו ליטול חלק בתחרות על הבכורה, אילו אכן נערכה. מלבד המיתון, שעשה שמות בלא מעטות מהן ושאת חלקן אפילו מחק מן המפה, לא עלה בידי מרבית אלה, שבכל זאת שרדו, לשמור על רמה קולינרית נאותה.
כחובבי מסעדות מושבעים, החלטנו להעניק הפעם את הציון לשבח ל"הרברט סמואל" (רחוב קויפמן 6) שבטיילת התל אביבית. רק שף יצירתי כמו יונתן רושפלד, המופקד על המטבח שלה, עשוי לתמרן, בהצלחה כה מרובה, בין צוק העיתים האכזר לבין גסטרונומיה לשמה, מבלי שזו תינזק כהוא זה מן המציאות האפורה.
הקוריקולום הקולינרי העשיר כל כך של רושפלד אינו זקוק לחיזוקים. כשף השוחה כדג במים, שניחן בכישרון היצירתיות הקולינרית, הוא השכיל לא רק לשמר את הרמה הגסטרונומית הגבוהה של "הרברט סמואל", אלא אפילו להשביח אותה. דליקטסים מוטסים מברטני שבצרפת, בישול של הרגע, ומעל לכל חושים מפותחים כל כך לטעם משובח - הם, ללא ספק, סוד הצלחתו הגדולה.
ביקור, בפעם המי-יודע-כמה ב"הרברט סמואל", זימן לנו גם הפעם חוויה קולינרית בלתי-נשכחת: חגיגה של ניחוחות-בישול והנאה של חדרי הבטן.
הנצחה מופלאה
סלסלה, גדושת לחם נימוח וחם, עטור כולו באגוזים, הוגשה לשולחננו כספתח בידיה האמונות של מלצרית אדיבה. צלחת זיתים טבולים ביין וממרח כתוש מהם היו מעדן בפני עצמו. כיוון שטעמנו מן הכבודה הזאת בלהיטות יתרה וחסרת-שליטה, נאלצנו לוותר על-מנת הפתיחה ועברנו היישר לעיקרית: צלעות של טלה לבן עם אפונים עדינים ותפודים אפויים בתנור - אורגזמה קולינרית של ממש. ניחוחות הבשר הריחניים לא הותירו לנו ברירה אלא למצמץ את הצלעות עד תום. בקבוק סודה גדול שטף באחת את כל הכבודה שבאה לקירבנו.
הקינוח - צלחת גדושה בפירות טרופיים, עם שלושה כדורי-גלידה, בטעמים של אמרנו ומנגו - היה להילולה בפני עצמה. קפה האספרסו הדומיננטי חזר והעמיד אותנו על הרגליים מחלום הקולינריה העמוק שבו שקענו.
פרזיולוגיה או סופרלטיבים? לא מיניה ולא מקצתיה. זו פשוט האמת לאמיתה, ללא כחל ושרק. על הארוחה לשניים התבקשנו לשלם 355 שקל, ועם תוספת של 45 שקלים עיגלנו את המחיר, על שרות אדיב וקשוב, ל-400 שקל. ובינתיים יכול הנציב הבריטי, הרברט סמואל, שעל שמו קרויה המסעדה, להתהפך בשקט בקברו ולהודות לאל שבמרומים על שזכה להנציח את שמו בדרך מופלאה שכזאת.

תאריך:  17/09/2009   |   עודכן:  17/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל בר-און
ממשלת ישראל אינה רוצה להריח את תוצאות מחדלה - אי-טיפול בסיכון לרעידות אדמה - ועל כן היא מכינה לנו קברי המונים    הטור של ענבל בר-און (2)
ענבל בר-און
הצעת חוק של ח"כ שי חרמש (קדימה) קובעת עונש מאסר לעיתונאים חסרי טקט שנדחפים אל תוך המקום הכי פרטי של משפחות שכולות - הצער, הכאב, הבכי והיגון    האמנם פליליזציה היא הדרך?
עו"ד ד"ר אבי רובינשטיין ועו"ד שמואל יקירביץ
בישראל מתים מדי שנה כ-2000 אנשים כתוצאה מטעויות רפואיות הניתנות למניעה    תביעות ברשלנות רפואית מסייעות לשפר את המצב
עו"ד אברהם פכטר
מבצע "עופרת יצוקה", ניצחון גוש הימין בבחירות, מפלגת קדימה, עבודה, ליברמן    פרשיות שחיתות ממשלתיות/מוסדיות - העמדה לדין של ראש ממשלה ובחירי שלטון - נשיא לשעבר בבית משפט על עבירות אינוס ושרי ממשלה בכירים בשערי הכלא    מערכת המשפט ובית משפט עליון - בתקופה קריטית ותקשורת לא מפרגנת, לא מאוזנת - מסקרת את האירועים    הטרגדיה של השנה - מות הטייס אסף רמון - ואי שחרור גלעד שליט
ד"ר צ'לו רוזנברג
במדינות רבות הפך שר החוץ הישראלי ללפרסונה נון גרטה משום עמדותיו המדיניות    ם מר ליברמן רואה את עצמו כמי שאיננו מסוגל לקדם מדיניות כלפי הפלשתינים וכלפי העולם הערבי, עליו להתפטר ומיד    ועוד: מיהו הדיפלומט הישראלי מספר אחת של ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il