X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כפי שחיל היוצא לקרב מסתכן באי חזרה הביתה, כך גם על קצינים לדעת שהגנה על קיומנו פירושה הסתכנות בעמידה לדין בינ"ל אל לה לישראל להתנצל כי חפצת חיים היא
▪  ▪  ▪
ב'הארץ' מיהרו לישר קו עם היהודי המתרפס [AP]

לאחר פרסום דוח גולדסטון הזדעק כהרגלו עיתון הארץ לספק לעם ישראל מוצא - תוקם לאלתר וועדת חקירה ממלכתית בה ייבחנו כל הטענות לביצוע פשעי מלחמה במבצע עופרת יצוקה. אנחנו חובבי ועדות חקירה. מאז מלחמת יום הכיפורים לא הייתה מלחמה אחת שלא לוותה בוועדת חקירה- יורים, בוכים וחוקרים.
צר לי לאכזב - וועדת חקירה לא תועיל גם כאן. אם ייקבע שצה"ל לא ביצע עבירות על הדין הבינלאומי ובמיוחד אמנת ג'נבה הרביעית- שוחרי רעתנו יזעקו בקול גדול שזהו דוח שאין לתת בו אמון והוא נועד רק להגן על קציני צה"ל מהעמדה לדין בינלאומי. אם ימצא הדוח שפעולות צבאיות, אפילו הן דרושות, בוצעו תוך הפרה של הדין הבינלאומי, הדבר רק יגביל את צה"ל במלחמתו בעתיד.
לא רק את האו"ם וועדותיו דוח וועדת חקירה ממלכתית שלנו לא יספק, אלא אם יאמץ במלואו את דוח גולדסטון. מסקנות אלו לא יספקו את "בצלם" את "שוברים שתיקה" ואת "האגודה לזכויות האזרח". מדובר בארגונים נתמכים על-ידי מימון זר - גם על-ידי ממשלות זרות בלעדי תמיכה כספית זו אין להם קיום והם לא יוכלו לשלם משכורות. כיום אין אלו ארגוני מתנדבים טהורים הזקוקים לאהדת הציבור. זאת הסיבה שארגונים אלו משרתים במודע, או שלא במודע אינטרסים זרים.
אני מייחס אותה מידה של חוסר אמינות בסיסית ל"שוברים שתיקה " לבצלם" ולדוח גולדסטון כי ביסוד פעולת כל הגופים הללו עומד גוף פוליטי, מטרה פוליטית ושליחות פוליטית. איני מתייחס לגופים אלו כאל גופים מתנדבים חוקרים אלא כיריבים - פשוטו כמשמעו. אני בהחלט מודע לחריפות הדברים - הגיע העת שהחשדות יונחו על השולחן ותיערך חקירה יסודית במקורות המימון של גופים אלו על-מנת לברר מהם האינטרסים שהם משרתים ומי מפעיל אותם.
אסור למצמץ לנוכח דוח גולדסטון. על ישראל להמשיך בקו של אי שיתוף פעולה ואי מתן כל לגיטימציה לדוח לוועדה שהזמינה אותו ולכל גורם התומך בפעולתם. על ישראל להבהיר כי גם בעתיד תנקוט בכל אמצעי הנדרש להגן על אזרחיה - אם ניתן במסגרת הוראות אמנת ג'נבה הרביעית ואם אלו אינן מתאימות למלחמה בארגון טרור, שאינו חולם לקבל על עצמו מגבלות כלשהן - נפעל גם ללא התחשבות בהוראות האמנה ונפעיל כל מידה נחוצה של כוח - אם הכרח הרבה מעבר למה שהופעל במבצע עופרת יצוקה.
אכן קיים סיכון שקצינים ייעצרו ויועמדו לדין - יש לעשות כל מה שניתן ומעבר לכך על-מנת להגן עליהם, אבל במלחמת הקיום שלנו עלינו להשלים גם עם האפשרות שפה ושם ייתלו כמה קצינים שלנו, או ישלחו למאסר - מלחמה אינה חברת ביטוח וכשם שבצדק אמר אהוד ברק שאי-אפשר להבטיח לכל חייל שישוב הביתה משירות צבאי, כך גם אי-אפשר להבטיח לכל קצין בכיר שלא יועמד לדין. יש להבהיר כבר כעת שבית הדין הבינלאומי וסנקציות וכל אמצעי אחר לא זו בלבד שלא ירתיעו אותנו, אלא יחזקו אותנו לפעול בכל כוח שיידרש..
איני יודע אם ניתן חוקית לפרוש מהסכמתנו לקיים את הוראות אמנת ג'נבה הרביעית למרות שאשררנו אותה - אם ניתן, בהחלט יש לשקול צעד כזה תוך הצהרה שלמרות הפרישה ככול שהדבר אפשרי, נקיים את הוראות האמנה.
מכל מקום במקום יבבות והאשמות ובמקום התסכול על שיהודי מתרפס אחד הוא שעמד בראש הצוות שחיבר את הדוח, יש להתנהג באופן המתריס ביותר - כל שיטת פעולה אחרת לא תועיל כאן.

תאריך:  19/09/2009   |   עודכן:  04/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא למצמץ לנוכח דוח גולדסטון
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
גם היודנראט מסר יהודים
גבריאל  |  19/09/09 17:01
2
אתה צודק, ארץ ישראל נלחמת על ק
ברוריה מקרית חיים  |  19/09/09 17:29
3
עיתון הארץ שוחר רעת הדינה ל"ת
ירמיהו  |  20/09/09 00:19
4
כל יהודי שאינו אתנו הוא יהודון
גוי  |  20/09/09 00:28
5
Why is it?
RAWni  |  20/09/09 04:39
6
מעורר קבס
שמריהו מנהריה  |  20/09/09 19:53
7
מעניין את מי בדיוק הוא משרת
פרי מהצפון  |  20/09/09 20:24
8
לא להקיא ליתר דיוק...
ולדימיר ולדימירוב  |  20/09/09 21:49
9
דעת הרוב השטחית....
סמולני1  |  21/09/09 01:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף אורן
התנועה הכפולה של "ספר הפרידות הגדול", המפתחת את ההווה של העלילה באופן ליניארי כרונולוגי, ובמקביל פורצת כל העת אל זמנים שונים מהעבר, היא פתרון נבון להיקפו ההיסטורי בן 70 השנים
עו"ד יוסי דר
אם ישראל הייתה משתפת פעולה עם הוועדה, היה עליה לחשוף בפני הוועדה את שמות הקצינים והחיילים - לרבות חיילים מהשטח בדרגות נמוכות - שהיו מעורבים בפעולות כאלה ואחרות, וכך לחשוף אותם לסיכון שיוגש נגדם כתב אישום לבית הדין הבינלאומי בהאג
אברהם בן-עזרא
שכני למגרש מטפח עץ עבות אשר שורשיו מתפרשים לעבר תחום המגרש שלי מתחת לפני הקרקע, וצמרתו פולשת אל המגרש שלי וגורמת להפרעה של לכלוך וטרדות אחרות של חסימת אור ואוויר    לטענת שכני, מכיוון שהעץ שתול בשטחו, ומטבע הדברים לעץ באשר הוא יש שורשים וצמרת, אין לי מה להלין על מצב זה    מהן זכויותיי?
מרדכי קידר
הממצאים הארכיאולוגיים שנחשפו בירושלים אין בהם כדי לשכנע את הפלשתינים, צאצאי בדווים מן החיג'אז שפלשו לארץ ישראל במאה השביעית, בקדמוניות היהודים בארץ
יוני בן-מנחם
ממשלת ישראל "תנצח" ככל הנראה בסיבוב הראשון מול הפלשתינים וממשל אובמה ולא תקפיא לחלוטין את הבנייה בירושלים בהתנחלויות, אולם הקרב האמיתי הוא על האופן שבו ינוהל המשא-ומתן על הסדר הקבע בין ישראל והפלשתינים שבו ינסה ממשל אובמה לאלץ את ישראל לוותר על כמה מהאינטרסים הביטחוניים החשובים שלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il