X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נבוא לירושלים או נצא ממנה בנתיב הצפוני. נעשה דרכנו בין חומות וגדרות. אין מנוס מהן. נמשיך בנסיעתנו לבכה את ההרס הקרקעי, את חציית השטחים וחסימת הנופים, אבל נתנחם בידיעה, שצה"ל, מג"ב וגדרות ההפרדה הם-הם השכפ"ץ שלנו, בשנה המתחדשת ועוד שנים רבות
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

היציאה הצפונית מירושלים, לכיוון בית-חורון ומודיעין, משרה על הנוהג בנתיב זה אווירת דיכאון. אך עברת את המחלף לכיוון רמות מזה והר-הצופים מזה, ואתה מוצא עצמך נוהג בכביש מהיר, חדיש, לא סואן במיוחד - אבל מנותב בין שתי גדרות. לרגעים זו גדר תיל ולרוב זוהי חומת אבן. יש שהגדר צמודה לשולי הכביש ויש שהיא מתרחקת ממנו, עולה ההרה או יורדת לגיא, מתנחשלת כמו נחש בהתאם לתוואי הקרקע.
אתה מגביר מהירות (לא מעבר למותר...) כדי "לברוח" מתחושת המחנק והדיכאון, שמשרים עליך בקטע ארוך זה של הכביש גדרות, מחסומים, מגדלי שמירה, סלילי תיל. כאן, בעורק תחבורה חשוב זה, מרכזי וחיוני, יותר מכל מקום אחר, מרגישים באופן ממשי את הפיכתה של הארץ המיוסרת הזאת לארץ הגדרות.
לא רק בכביש היציאה או הכניסה הצפוני לבירת ישראל חשים בכך. גם בכביש 6 למשל, הנושק ל"קו הירוק". אתה נוסע צפונה וממזרח לך הערים קלקיליה וטול-כרם. הגדרות שחוצצות בינן לבין שטח ישראל אינן מאפשרות הצצה מזרחה אל השטח המאוכלס הפלשתיני. אתה חש כי כאן נגמרת המדינה. עושים את הלופ ימינה לכיוון נתניה ועמק-חפר - כלומר, מערבה - והכביש המתעקל כמעט נושק לגדר הבטון המתנשאת.
הסיפור אינו מסתיים בגדר לכשעצמה. כל סביבת הגדר, לכל אורכה, איננה מראה מלבב. חפורה ודרוסה בשרשראות הדחפורים שעבדו כאן. הקרקע "פצועה" מן ההתערבות הגסה, החפוזה, בנוף, על-מנת להקים את המחיצה בין מה שהינו כבר כיום אוטונומיה פלשתינית לבין מה שישאר בתחום המדינה.
תאורים אלה אולי ישמחו את מתנגדי הגדר, את המפגינים המקצועיים בנעלין, את אנשי השמאל שמדי יום ששי מתגרים בחיילי מג"ב בקטע זה או אחר של הגדר, במקומות שבהם טרם הושלמה. מחאתם של אלה היא פוליטית במובהק, אנטי-ישראלית באופן חד-משמעי. לשם כך הם מגייסים את אויבי ישראל ומייבאים לעזרתם טיפוסים תמהוניים מאירופה חמושים במצלמות ונכונים לנקוט כל פרובוקציה כנגד כוחות הביטחון.
לאלה נאמר: לוואי שלא היה צורך בהקמת הגדר המלאכותית, הפולשנית, הפוגעת בנוף וחוצה שטחים ולעתים אף כפרים. היא עולה הון-עתק למשלם המסים הישראלי, היא חוצה את ארץ-ישראל לשתיים, מונעת תנועת אוכלוסין מכאן להתם ולהיפך. אבל היא צורך בלתי נמנע, היא תוצאת ניצול הקלות הבלתי נסבלת של הכניסה לתחומי ישראל מצד הטרוריסטים הפלשתינים כדי לבצע פיגועים קשים בערי ישראל.
רק לפני כמה ימים נפטרה מפצעיה לריסה גרישצ'נקו, פגועת המחבל המתאבד בשוק בחדרה מלפני ארבע שנים. הקרבן השביעי של אחד משורת מעשי אלימות של פלשתינים מתאבדים. אילו הייתה מוכנה הגדר באוקוטבר 2005, ספק אם היה יכול להתבצע פיגוע רצחני זה. הגדר אינה יכולה למנוע ירי תלול מסלול של טילים ופצמ"רים, אבל מהווה מכשול פיזי, יעיל למדי, למניעת חדירת מתאבדים ומכוניות תופת ולהישנות מחזות האימים ברחובות ערי ישראל.
גדר ההפרדה משמשת אמצעי עזר ללוחמי צה"ל המצויים בשטח פנימה, לשמירת הביטחון והשקט ביהודה ושומרון ולהגנת אזרחי ישראל. עם כל הכאב על הפגיעה בנוף, על אי-הנוחות הנגרמת פה ושם לאוכלוסיה שקטה יחסית, אין מנוס ממנה. היא מדכאת במראה שלה, היא עולה הון עתק, היא פולשנית והרסנית - אבל מצילה חיים.
הגדר הוקמה כי הטרור הפלשתיני הביא לצורך בהקמתה. כי "הקו הירוק" (ירוק על המפות) נרמס בתוקפנות הפלשתינית מזה 42 שנה. גדר זו, שבקטעים מסויימים היא חומת בטון, תתקיים עוד זמן רב, כי הפלשתינים, לא רק בעזה גם ביו"ש, לא חדלו מחלומם לפגוע בישראל ובישראלים בכל מקום שתמצאנה ידם.
גם כאשר נעשים מאמצים להגיע להסכם-כביכול בין הרשות שלהם לממשלה שלנו, גם כאשר נדמה לרבים בינינו שאפשר לנשום לרווחה והטרור נבלם, קיצוני הפלשתינים מתים להתאבד עלינו. הגדר, יחד עם נוכחות צה"ל בעומק השטח האוטונומי הפלשתיני, ימשיכו למנוע מהם מלבצע זממם ולאבטח את שלום ישראל גם בתש"ע.
כתמיד, נבוא לירושלים או נצא ממנה בנתיב הצפוני. נעשה דרכנו בין חומות וגדרות. אין מנוס מהן. נמשיך בנסיעתנו לבכה את ההרס הקרקעי, את חציית השטחים וחסימת הנופים, אבל נתנחם בידיעה, שצה"ל, מג"ב וגדרות ההפרדה הם-הם השכפ"ץ שלנו, בשנה המתחדשת ועוד שנים רבות.

תאריך:  20/09/2009   |   עודכן:  20/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השכפ"ץ של ישראל
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מיהו יוסי אחימאיר?
יורם רובין, מאבטח  |  20/09/09 16:10
 
- יוסי מלקק את הצד המרוח בחמאה
משיב כהלכה  |  20/09/09 16:45
 
- ל 1 : לא הכרת מעשנים ש
צבי גלברד  |  3/10/09 12:40
2
תאור קולע. תודה לאחימאיר ל"ת
מרים9890  |  20/09/09 22:55
3
שם וכאן
ש"ס  |  21/09/09 11:11
4
פתרון פשוט לבעיה נופית
צבי גלברד 2  |  3/10/09 12:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אברהם בן-עזרא
באמצעות שני פסקי דין שניתנו ביום 24/1/2002 על-ידי נשיא בית המשפט העליון כתוארו אז, השופט אהרן ברק, הובהר שוב כי לא בקלות ייפסל שופט מכהונתו לדון בתיק משפטי
עו"ד משה גולדבלט
כפי שחיל היוצא לקרב מסתכן באי חזרה הביתה, כך גם על קצינים לדעת שהגנה על קיומנו פירושה הסתכנות בעמידה לדין בינ"ל    אל לה לישראל להתנצל כי חפצת חיים היא
יוסף אורן
התנועה הכפולה של "ספר הפרידות הגדול", המפתחת את ההווה של העלילה באופן ליניארי כרונולוגי, ובמקביל פורצת כל העת אל זמנים שונים מהעבר, היא פתרון נבון להיקפו ההיסטורי בן 70 השנים
עו"ד יוסי דר
אם ישראל הייתה משתפת פעולה עם הוועדה, היה עליה לחשוף בפני הוועדה את שמות הקצינים והחיילים - לרבות חיילים מהשטח בדרגות נמוכות - שהיו מעורבים בפעולות כאלה ואחרות, וכך לחשוף אותם לסיכון שיוגש נגדם כתב אישום לבית הדין הבינלאומי בהאג
אברהם בן-עזרא
שכני למגרש מטפח עץ עבות אשר שורשיו מתפרשים לעבר תחום המגרש שלי מתחת לפני הקרקע, וצמרתו פולשת אל המגרש שלי וגורמת להפרעה של לכלוך וטרדות אחרות של חסימת אור ואוויר    לטענת שכני, מכיוון שהעץ שתול בשטחו, ומטבע הדברים לעץ באשר הוא יש שורשים וצמרת, אין לי מה להלין על מצב זה    מהן זכויותיי?
רשימות נוספות
ביום שלישי: פגישה משולשת  /  יואב יצחק
משרד החוץ: אבו מאזן הוא שמכשיל קיום פגישה  /  מחלקה ראשונה
מיטשל יצא בידיים ריקות  /  ספי קיני
התנ"ך כזיוף ציוני  /  מרדכי קידר
הסכנה האמיתית  /  יוני בן-מנחם
ההיפוך המוסרי של ריצ'רד גולדסטון  /  מלני פיליפס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il