X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חשיפתו של המתקן החדש להעשרת אורניום באירן גרמה לתגובה קשה ביותר של מנהיגי המערב מתברר שגם ערמומיים דוגמת הליצן מטהרן אינם מסוגלים לרמות כל הזמן עתה נותר לראות מה הצעדים שיינקטו כנגד השאיפות השטניות של הנהגת אירן
▪  ▪  ▪

גם אם הוא מתמהמה, תוצאות החוק "הפיזיקאלי" של ההיסטוריה, מתקרבות במהירות בזק אל המוקיון מטהרן: סופו ליפול אל תוך המלכודת של עצמו. ככל שסופו יזורז, כך ייטב לאירן עצמה ולעולם כולו. זה לא בלתי אפשרי. "כוח ה–G" מסוגל למשוך אותו מטה אל תוך ביבי ההיסטוריה, כיאה לכל דיקטטורים לאורך תולדות האנושות. מנהיגי ה–G20 הבינו היטב שהדיקטטור מטהרן, שפניו עטורי זקן ומוחו שטוף ומלא כוונות זדוניות, חייב ללכת בדרך כל בשר גם אם בריאותו טובה. השעה קרובה מתמיד.
חשיפתו של המתקן החדש להעשרת אורניום באירן גרמה לתגובה קשה ביותר של הנשיאים אובמה וסרקוזי ושל ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון. מילותיהם לא השאירו מקום לפרשנות מבולבלת. מתברר שגם ערמומיים דוגמת הליצן מטהרן אינם מסוגלים לרמות כל הזמן. האמת יצאה אל האור. עתה נותר לראות מה הצעדים שיינקטו כנגד השאיפות השטניות של הנהגת אירן.
אין לאירן פצצה גרעינית וזו הבשורה הטובה. אין שום מקור רציני, מודיעיני או אחר, אשר יכול לסתור עובדה זו, או לחילופין, להעריך במדויק מתי כן תהיה בידי אירן פצצה מסוג זה. הספקולציות נעות בין שנה לחמש שנים. זהו הזמן המתאים ביותר לפעול כדי לגדוע את התוכנית המטורפת של המוקיון מטהרן וחבר מרעיו.
תחת מעטה של סודיות, הטעיה מכוונת ומתקפה הסברתית שקרית, הצליחה אירן לשטות בכמה מדינות בעולם באשר לכוונותיה הגרעיניות. אין ודאות שלאחר גילוי המתקן החדש, כל המדינות הנאורות תתרצנה לפעול נגד אירן. בכוחן של המעצמות לעשות זאת לבדן, בתמיכת אותן מדינות מאוימות.
משטרו של נשיא אירן נמצא עומד על כרעי תרנגולת ומתנדנד כמטוטלת שאיבדה כיוון. האופוזיציה הפנימית באירן לא אמרה את מילותיה האחרונות למרות מסע הדיכוי האכזרי מלפני חודשים ספורים. האש לא כובתה סופית וה"גחלים" לוהטות. על מדינות המערב לפעול לתחיית ההתנגדות האקטיבית בתוך אירן. ישנן מספיק דרכים, גלויות או סמויות, לעשות זאת וביעילות יתרה לעומת הפעם הקודמת. החונטה הפונדמנטליסטית של אירן לא תוכל לעמוד בפני לחץ פנימי מתמיד. על מנהיגי האופוזיציה להעז יותר ועוד ייווכחו עד כמה השלטון איננו יותר מאשר מגדל קלפים שסופו ליפול מהר מן הצפוי.
הסנקציות הכלכליות על אירן, היה ותהיינה רציניות, תוכלנה לנתק את בלון החמצן של השלטון בטהרן. מעצמות המערב וארה"ב בראשן מסוגלות לעשות זאת ביעילות. הבעיה היא שהן חייבות לעשות זאת גם בחוכמה. אסור באיסור מוחלט לבודד את רוסיה ממהלך מסוג זה. רוסיה חייבת להרגיש שאיננה מאוימת, מחד-גיסא, ומאידך-גיסא, יש להבהיר לה שלמדינות המערב אין כוונה אסטרטגית לאיים על נכסיה האסטרטגיים של רוסיה באזורים הקרובים אליה. המהלך של הנשיא אובמה, אשר ויתר על הצבת טילים בצ'כיה ופולין, היה נבון למדי. עובדה היא שגם רוסיה הודיעה מפורשות שאין בכוונתה להציב טילים משלה קרוב לגבול הפולני. זהו סימן טוב לשיתוף פעולה שיש לנצלו כדי לחסל את האיום הגרעיני של אירן מהווה סכנה, בעקיפין, על רוסיה וההגמוניה שלה.
אם החרם הכלכלי ומניעת סחר הנשק עם אירן יצליחו, ניתן יהיה לעבור לשלב הבא שהוא הכרחי: מהלומה צבאית.
מי שמזלזל באובמה עלול לאכול את הכובע שלו. יש בכוחה של ארה"ב לגייס למערכה צבאית נגד אירן את מרבית המדינות. אם זה יקרה, יתברר עד כמה האיומים של אירן חסרי כל משמעות במציאות.
מומחים לשפת גוף ומיני "מדעים" מוזרים אחרים ניסו לנתח את מה שעובר על המוקיון מטהרן. ניתוחים אלה טובים בערך כניתוחים שלאחר המוות או ניתוחים של מפות. נשיא אירן נמצא בלחץ פנימי וחיצוני עצום והוא יודע שסופו לא יבוא בדרך הטבע. אמירותיו האנטישמיות הן אמונותיו הצרופות. מי שמנסה למצוא הסברים מלומדים על תרגילים רטוריים, לעניות דעתי, טועה טעות מרה. הוא משוכנע בתפיסת העולם שלו וכל הוכחה הסותרת זאת אין לה כל חשיבות.
יש לקוות שהמוקיון מטהרן, בדומה לשכנו לשעבר, המוקיון מבגדד, ייפגש במהרה עם יתר הדיקטטורים במחילות הביוב של ההיסטוריה האנושית.

ד"ר צ'לו רוזנברג הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי
תאריך:  26/09/2009   |   עודכן:  26/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עכבר שטמן לעצמו מלכודת
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מדוע שאול מופז שותק ולא מאיים ל"ת
העכבר ששאג  |  26/09/09 16:47
2
מה עם ליצני קדימה? בלעו לשונם? ל"ת
חץ  |  27/09/09 11:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
השנה הבאה היא השנה המכרעת בכל הקשור לאיום האירני על ישראל    אירן מהווה איום קיומי ממשי על קיום המדינה ובניגוד לפלשתינים, היא קרובה מאוד להשיג את היכולת הגרעינית להשמיד את ישראל    למרות המחלוקות עם ממשל אובמה, ישראל חייבת לשמור על קשרים טובים עם ארצות הברית כדי לסכל את האיום על קיומה
עו"ד משה גולדבלט
בתום נאומו של ברק אובמה בעצרת האו"ם לכדה את עיני כותרת צוהלת באתר וואלה [האח של ה"ארץ"] ולפיה: "אובמה-ההתנחלויות בלתי לגיטימיות " הייתי המום, ממה שאני יודע על המדיניות האמריקנית הצהרה כזו היא מהפך גמור והתייצבות מוחלטת לטובת הצד הפלשתיני - האם זה מה שאירע?
עמוס גורן
פרופ' חיים בלנק גרס, ששפה חיה וקיימת רק כדי ש"יקלקלו" אותה, כלומר ישתמשו בה וכך יגרמו לה להשתנות כל העת. לדעתו, שפה אין צורך לתקן מאחר שמדובר בהתפתחות ולא בשיבושים    תענוגות העברית (כ"ג)
יוסף אורן
לרשימת הפרידות בחייהם של גיבורי "ספר הפרידות הגדול" נוספת הפרידה האחת שלא הצליחה - הפרידה התודעתית והנפשית של הדורות השונים מפרק השואה בתולדות העם היהודי    יתר על כן: כיום כבר ניתן לקבוע, שהפרידה הזו גם לא תצלח בחיי הדורות הבאים, כי השואה נצרבה בנו לדורות
אריה אבנרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il