X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
'אם אתה רוצה שמשהו ייעשה כמו שצריך - עשה אותו בעצמך' קבע נפוליאון בונפרטה. מול התוקפנות והסכסכנות האירנית, על ישראל לדעת להמר על הסל הנכון. על ישראל לדעת לסמוך על עצמה, וכשצריך, על עצמה לבד
▪  ▪  ▪
יש להטיל אימה כפולה על מטיל האימה האירני. אחמדינג'אד [צילום: AP]

השאלה שמציבה סוגיית הגרעין האירנית בפנינו, ודרכי ההתמודדות עימה נוגעים לא רק לעכשיו, לא רק לאירן, לא רק לישראל. תקיפה ישראלית באירן מעלה כמה תהיות. מה יקרה אם שנה אחרי, אירן תנסה להשיג שוב נשק כזה? נתקוף שוב? ושוב? מה יקרה אם לא אירן אלא מדינה ערבית אחרת, תעלה שוב לשלטון עוכר ישראל שינסה לשים את ידו על נשק גרעיני? האם נילחץ בכל פעם שמטורף כזה או אחר, והפוליטיקה וההיסטוריה הבינלאומית מלאות ברבים מדי כאלה, ינסה להשיג נשק גרעיני? כל מטורף יכניס את ישראל לכוננות? גרעין הוא טכנולוגיה וטכנולוגיה שווה כסף, שווה כוח. הניסיונות של הבריונים והאלימים להשיג גרעין יגברו ולא יפחתו. האם בכל פעם ישראל תידרך?
היו ימים שזה קרה לאמריקנים. הם נחרדו מהאפשרות שיום אחד תשיג האימפריה הסובייטית נשק גרעיני. החשש לא היה מהשימוש בנשק גרעיני עצמו, אלא מתעודת הביטוח שפצצה גרעינית יכולה להעניק לסחטנות בלתי פוסקת, התוקפן יכול ליזום כל הזמן עימותים קטנים, הצקות, בידיעה שאף צד לא ירצה להיגרר לעימות כולל, כלומר גרעיני. קיסינג'ר עשה מהחרדות הללו הון. אך המציאות טפחה בפניהם, הרוסים כידוע השיגו נשק גרעיני וסוף העולם לא הגיע אלא סופה של האימפריה הסובייטית.
שלטון האייתולות בשקיעה, עמם שלהם אמר להם ויאמר להם שוב ושוב - די! ממש כפי שקרה בברית המועצות. אין ספק שאחמדינג'אד וקיצוני הדת מאחריו מעוררים יותר חרדות עקב התנהגותם הלא שפויה, אך ישנן דרכים לחנך גם חמור.
את הגרעין האירני ניתן לעצור על פניו בשתי דרכים, או באמצעות פעולה כירורגית, קטנה, אווירית ומדויקת שתפגע במתקן גרעיני אחד או יותר בצורה כזו שבניית הגרעין האירני תתעכב זמן משמעותי שאולי יניח לאירנים לעשות סוויץ' בראש או בשלטון. מנגד, ניתן לבלום את הגרעין האירני במכת מוות שתכליתה לכרות את שלטון האייתולות מהשורש, זה לא חייב להיות כמו בעירק, ניתן להסתפק בהפגזת מוסדות השלטון ובשיבוש מוחלט של שרשרת הפיקוד והשלטון, ובכך להסיר את בעיית הגרעין והמשטר באירן כליל. תכלית שהינה ללא ספק מבורכת יותר.

גנגסטרית משהו

לישראל אין את היכולת לנהל מלחמה כוללת שמטרתה הסרת שלטון הרשע באירן, אלא אם כן תשתמש בנשק יום הדין, נשק שיש לשלפו רק ברגע האחרון. מנגד, גם פעולה כירורגית תתקשה ישראל לבצע בכוחות עצמה. אם ישראל תתקוף בעצמה, העלבון והזעם האירני על ישראל יהיו כה אדירים, שאירן תראה עצמה חייבת להגיב תגובת נגד ישירה לישראל. אין לדעת כמה מטורפת היא תהיה, אך ישראל אולי תיגרר אז למלחמה רחבה שתוציא מכל פרופורציה את הפעולה הכירורגית. לא בטוח שהשהיית הגרעין האירני תהיה שווה את זה, בטח לא אם בסופו של דבר יישאר שלטון האייתולות על כנו.
מאידך-גיסא, אם האמריקנים יבצעו פעולה כירורגית ומדויקת נגד מתקן קריטי לתוכנית הגרעין האירנית, ייתכן מאוד שהאירנים לא יבחרו לתקוף את ישראל ישירות ויסתפקו בהפעלה של חיזבאללה ובירי סמלי נגד מטרות אמריקניות באזור.
אל לישראל להתפתות ולהצית את הגפרור שאירן מושיטה לה. פעולה ישראלית עצמאית באירן היא בדיוק הדבר שחסר לאירנים. תקיפה כזו תהיה ה'קאזוס בלי' האירני למלחמה ישירה בישראל. אם האירנים רוצים להצית את העולם, ניתן להם לעשות זאת בכוחות עצמם. אל לנו לעזור להם. סביר להניח שבחלוף הזמן המשטר האירני לא יוכל להרשות לעצמו להימנע מפרובוקציה, סכסוך עם כל העולם הוא דרכם של משטרים דיקטטוריים לשלוט בעם שלהם. ניתן לאירנים לסבך את עצמם לבד, אך עלינו לבוא מוכנים, יחד עם כל העולם, ליום שזה יקרה.
כעת, מעצמות העולם חייבות לנוע לכיוון סנקציות חונקות על אירן, ומאוחר יותר, במידה שתידרש, אף תקיפה כירורגית של ארה"ב או נאט"ו בגיבוי בינלאומי לנוכח הסכנה שמציב השלטון האירני לשלום העולם כולו. מטרות חשובות אלו דורשות שיתוף פעולה בינלאומי נרחב, והבנה והכרה של הקהילה הבינלאומית בסכנת המהפכה האיסלאמית הקיצונית שראשי אירן שואפים בגלוי לייצא לעולם כולו בכוח הזרוע. ישראל לא תוכל לסמוך על עצמה בקשר לכך ותידרש לשיתוף פעולה מלא של המערב.
אך בכדי שישראל תוכל גם לסמוך על עצמה ורק על עצמה אם יידרש הדבר, על ישראל למצוא תשובה משלה לאיום האירני. האסטרטגיה הנכונה עבור ישראל, מבין כל האופציות והפתרונות לבעיה האירנית, האפשרות הזמינה ביותר, הקלה ביותר, בת הביצוע והריאלית ביותר, היא התעצמות ישראל. את הרע יש להביס באמצעות הוספת טוב. הוספת טוב במקרה הזה, אומרת להציב במשוואה מול 'האיום האירני' את 'האיום הישראלי'. הוספת טוב פירושה התעצמות ישראל. אם נגזר על ישראל מרוץ חימוש, עליה לנצח בו. על ישראל לצרוב בתודעת עמי האזור והעולם כולו, שלו תועמד בפני מצוקה קיומית, יש ביכולתה ויש בכוונתה המלאה לעשות שימוש בכל הכלים, כלים שיוכלו להביא סבל נורא לעם האירני, להפיל מצוקה בכל המזרח התיכון. אם המטורפים יידעו בוודאות מוחלטת מה תהיה התשובה המוחצת לו הם יחצו את הגבול, זה לא יהיה כל כך נורא מה יש להם ומה אין להם, הם יספיקו להיעלם הרבה לפני שישקלו מעשים כאלו.
בניית הרתעה ישראלית היא התשובה לאיום האירני. צריך להוציא לאירנים חשק להתעסק עם ישראל ואפשר לעשות זאת. מבין כל האמצעים לבלימת אירן זהו הצעד הבטוח הנכון והזמין בפני ישראל. ישראל צריכה ליצור מרוץ טכנולוגי שיעשיר עוד יותר את אמצעי ההגנה וההתקפה האסטרטגיים שלה, ישראל צריכה לוודא, בפני עצמה ובפני העולם כולו, שבכל מצב נתון יהא ביכולתה להכות מכת מחץ בכל אויביה. ישראל חזקה היא התשובה והיא המשימה, משימה שקל יהיה לרתום לה רבים מידידינו בעולם.

תאריך:  30/09/2009   |   עודכן:  30/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מול אירן, לבד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נתנו להם ללמוד במערב
ser534  |  30/09/09 18:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אברהם בן-עזרא
גם אם ישראל נמצאת כיום בסיכון כה רב עד כדי כך שאין ביכולתה לבטלו, על ראש הממשלה לבדוק למה זה קרה, כדי להפיק לקחים לגבי אירועים ומבצעים שזמנם טרם חלף
דודו אלהרר
רשעות זדונית אפופה טמטום שהניבה מציאות נוראה כמו החורבן בגוש קטיף וצפון השומרון, מחייבת העמדה לדין וענישה בכל חומרתו של כל רשע שהייתה לו יד או רגל במעל הזה
ד"ר מיכאל כהן
החרדים והציונים הם שתי ישויות דתיות, תרבותיות וחברתיות נפרדות. ליישות היהודית-החרדית יש להתייחס כאל מיעוט לאומי ויש להגדירו כלאום החרדי. לעומתם קיים רוב של אחרים, היישות היהודית-ציונית, ואת היישות הזאת ניתן להגדיר כלאום העברי    עת הכרעת מלחמת הלאומים
בת-שבע שפירא
דרכו של הספר משולחן מחברו ועד לחנויות הספרים המובילות בארץ היא דרך של עינויים, שכיוונה אחד - או למכירות מוצלחות או לקבורה במחסנים
אפרי הלפרין
איננו מצפים מהווזירים שלנו להיות נזירים    תמו ימי בן-גוריון ובגין; היום גרים שרים וראשי המדינה בתנאים נוחים וברווחה, ועיננו לא צרה בהם. אני גם לא התרגשתי מהשיפוץ הממלכתי של ביתה הפרטי של יו"ר הכנסת    מנגד, איננו מצפים מנגד למנהיגים חזיריים, וכאלו היו לנו בשפע בימי שלטונם של אהוד אולמרט וחבורתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il