X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם מדינת ישראל נולדה בחטא? האם היהודים ביצעו "טיהור אתני" נאצי?
▪  ▪  ▪
שר החינוך גדעון סער. נכשל [ששון תירם]

אמירה צינית מייאשת נפוצה בחוגי המחנה הלאומי, ונשלפת כל אימת שמתברר שממשלת הימין שבה ומאמצת מדיניות שמקורה בבתי המדרש ההזויים של השמאל המשיחי: בחרת ממשלת שמאל - קיבלת שמאל; בחרת ממשלת ימין - קיבלת שמאל.
ואולם, עד היום סברו בימין, כי אמירה זו תקפה אך ורק בנוגע ליחסים המדיניים שבין מדינת ישראל לפלשתינים. על-פי תורת השמאל, ישראל צריכה רק לוותר ולוותר על נכסים אסטרטגיים למען השלום, כדי שישרור שלום אמת בין הישראלים לפלשתינים, ממש כמו בגבולה של צרפת עם גרמניה. לא משנה שמקרה הבוחן של פינוי גוש קטיף מוכיח את ההפך, שוויתורים רק מחלישים את ישראל וחושפים אוכלוסיה ניכרת לקסאמים ולפצמ"רים. אבל ממשלות הימין עדיין נאלצות להיכנע ל"עליהום" התקשורתי של השמאל, ושל מנהיגים "ליברליים" בעולם, שחיי יהודים שווים בעיניהם כקליפת השום, ולהכריז מדי פעם על ויתורים נוספים ללא תמורה - דוגמת הוויתור האחרון של ממשלת הימין: נכונות להכיר בעיקרון שתי מדינות לשני העמים ונכונות להקפיא, ובעצם לחנוק, את ההתיישבות הישראלית ביו"ש.
אין כמובן כל חידוש בדברים הללו ולא היינו משחיתים מילים על תופעה זו של "הצבעת ימין קיבלת שמאל", אלמלא התברר מפעם לפעם שהווירוס הזה של אימוץ תפיסות עולם שמאלניות אינו עוצר בנושא המדיני. מי היה מאמין למשל שמשרד החינוך, תחת הנהגתו של גדעון סער, איש ימין מובהק, שהחל את דרכו הפוליטית בתפקיד ארגוני בכיר ב"נוער התחיה", יאמץ את מדיניותה השמאלנית של קודמתו יולי תמיר.
הייתה זו יולי תמיר שהורתה על הכללת ה"נכבה" הפלשתינית בספרי הלימוד הישראלים, מבלי להבהיר לתלמיד הנבוך כי הפלשתינים עצמם הם-הם שגזרו על עצמם "נכבה" זו. הרי היו אלה הפלשתינים שהכריזו מלחמת השמד על מדינת ישראל כבר ביומה הראשון וחשפו לעין כל, כי מטרתם היא לגזור "נכבה" על היישוב היהודי ומדינתו הצעירה: לחסל את היישות היהודית בארץ ישראל ולזרוק את היהודים עד האחרון שבהם לים (טוב, אולי לא כולם ממש; ייתכן שהיו מנפיקים אי-אלו תעודות זהות פלשתיניות לאוהביהם מן הפלג הקיצוני של נטורי קרתא).
דוברי הימין שהיו אז באופוזיציה, ובהם גם ח"כ גדעון סער, מחו בזעם, ובצדק, כנגד עיוות משווע זה של ההיסטוריה הישראלית, ובעיקר על סילופה בעצם הצגת התוקפן כקרבן.

"טיהור אתני"

הספר החדש ללימוד היסטוריה ושמו "הלאומיות: בונים היסטוריה במזרח התיכון", המיועד לכיתות י"א-י"ב, ואושר לשימוש על-ידי משרד החינוך... מגיש לתלמיד התמים, המחפש דרכו בסכסוך הישראלי-פלשתיני, זו הפעם הראשונה באורח רשמי ומסודר, את הטענות השקריות הפלשתיניות

אבל מתברר שהווירוס המאיים לכלות את הבסיס המוסרי המצדיק את קיומה של מדינת היהודים (ויותר נכון: רק אחד מן הבסיסיים המוסריים, הכוללים כמובן זכות אבות בלתי ניתנת לעירעור; עובדת היותה של הארץ נעדרת ממשל עצמי כלשהו; נדידת המוני ערבים מכל מדינות המזרח התיכון לארץ ישראל החל מסוף המאה ה-19, לצרכי פרנסה, בעקבות הרווחה הכלכלית שהביאו היהודים לארץ מוכת ביצות זו, ועוד), אינו רק נחלת השמאל.
עובדה: משרד החינוך, בראשות האיש שהיה בין הלוחמים נגד מדיניותה של יולי תמיר, נוקט במדינות יולי תמיר'ית זהה, המערערת את צידקת דרכה של הציונות, ועלולה להפוך כל נער ונערה ישראלים שאינם מקבלים בבית חיזוקים לגבי צידקת הדרך, לאנטי ישראלים ולפרו פלשתינים; או במילים אחרות: לצרפם למאגר של פרחי שמאל שממנו מגיעים מאוחר יותר סרבני השירות, ואחר-כך פעילי השמאל הקיצוני דוגמת פרחחי נעלין ובילעין.
קחו למשל את הספר החדש ללימוד היסטוריה ושמו "הלאומיות: בונים היסטוריה במזרח התיכון", המיועד לכיתות י"א-י"ב, ואושר לשימוש על-ידי משרד החינוך לפני פחות משלושה חודשים. ספר זה, בהוצאת מרכז זלמן שז"ר, (הנשיא המנוח שז"ר בוודאי מתהפך בקברו מול המניפולציות הפוליטיות הללו הנעשות במוסד שקם על-מנת להנציח אותו ואת דרכו הציונית), מגיש לתלמיד התמים, המחפש דרכו בסכסוך הישראלי-פלשתיני, זו הפעם הראשונה באורח רשמי ומסודר, את הטענות השקריות הפלשתיניות.
כך למשל מלמד הספר, שקיבל את אישורו של המיניסטריון עליו מופקד גדעון סער, כי הפלשתינים טוענים שבמלחמת הקוממיות היהודית, הפעילו היהודים מדיניות של "טיהור אתני" כנגד הפלשתינים. זוהי הפעם הראשונה שספר לימוד רשמי במערכת החינוך הישראלית, משתמש במונח הבוטה, הלקוח מן הלקסיקון הנאצי, "טיהור אתני", כביטוי של מדיניות ישראלית מול תוקפיה הפלשתינים. כך בפירוש החליטו הנאצים לנהוג כלפי היהודים: טיהור אתני.

הנרטיב הפלשתיני מול הישראלי

הבנת את זה, מר סער? היהודים, כך טוען הספר שמשרדך אישר, נקטו ב-1948 במדיניות נאצית. לא פחות. שהרי זה בדיוק מה שעשו הנאצים ליהודים ולמיעוטים אחרים, והם אפילו נקטו בטרמינולוגיה זו להבהרת מדיניותם.
משרד החינוך, שמחפש כנראה חידושים מרעננים שיעידו על עשייתו החינוכית, על "חוכמתו" הפדגוגית ועל רוחב אופקיו, החליט בשעה שאישר ספר זה, שלא די להציג בפני תלמידי הישראלי את הגירסה הישראלית-היהודית להיווצרות בעיית הפליטים, אלא גם את הנרטיב הפלשתיני: "רוב הפליטים", כך מצטט הספר תועמלן פלשתיני המתהדר בשם היסטוריון, "הם אזרחים, שהותקפו וגורשו מבתיהם בידי הכוחות המזויינים היהודים, שנקטו מדיניות של טיהור אתני".
ולקשי ההבנה שבינינו מוסיף הספר ומצטט את "החוקר" הפלשתיני ואליד חאלידי: "זו הייתה ההזדמנות ההיסטורית של היהודים לטהר מערבים את פלשתינה, לשלול את הנוכחות הערבית, פשוט על-ידי מחיקתה".
אלה הם ההבלים שבהם אנו מפטמים את מוחותיהם של תלמידים שטרם גיבשו סופית את השקפת עולמם לגבי צידקת דרכה של הציונות מול תעמולת הזוועה הפלשתינית. פעם לימדו כאן את בני יהודה קשת; היום מבלבלים את מוחם בשקרי התעמולה הפלשתינית. ועוד מצפים מהם, אחרי בילבול המוח הזה, שיהיו נאמנים למדינה ולדרכה.
לשם האיזון מביא אומנם הספר גם את הנרטיב הציוני: "מדינת ישראל טענה במשך שנים, כי קראה לפלשתינים להישאר, וכי הם ברחו מכפריהם ומעריהם בשל נטישת שכבות ההנהגה, תעמולת זוועה ערבית, והוראת הכוחות הפולשים".

הסטנדרט הכפול

פיטום מוחו של התלמיד בשתי אמיתות מנוגדות, עלולה לגדל לנו כאן דור שלם של אזרחים שאינם מאמינים בצידקת הדרך

אבל מה צריך התלמיד הישראלי להבין מן ה"דבל סטאנדרט" הזה: הנה מונחים לפניך, הוד מעלתך התלמיד, שני הנרטיבים, כאילו היו שווי ערך מבחינת האמת הפנימית שבהם, ואתה הואל בטובך להכריע ביניהם. אתה תחליט אם הסבים שלך, ששפכו דמם למען המדינה היהודית הצעירה, בעת ששבעה צבאות ערב ועימם הפלשתינים קמו עליה להשמידה, היו גיבורים של ממש, מנשרים קלו ומאריות גברו, או שמא היו סתם נאצים, מטהרים אתניים, רח"ל.
משל למה הדבר דומה? להצגת, מול העובדות הנוראות שמנציח מוסד 'יד ושם', טענתם הנבזית של מכחישי השואה אחמדינג'אד ואבו מאזן ושאר הכולירות - ולתת לתלמיד המסכן להכריע ביניהם. או להציג את כתבי הרצל מול "הפרוטוקולים של זקני ציון", ולהותיר לתלמיד הנבוך לבחור על-פי הבנתו אחת מתפיסות אלה.
ולמה למשל שלא נציג בפני תלמידינו את פרשת ד"ר ברוך גולדשטיין, על-פי שני הנרטיבים שלה: הנרטיב האחד, הגורס שרופא יהודי מחברון רצח באכזריות 29 מתפללים מוסלמים תמימים; מול נרטיב אחר שיטען כי מדובר בסך-הכל באיש חסד תמים שכל ימיו עסק בהושטת עזרה רפואית לפלשתינים, אך הגיע לשלב בו לא יכול היה לשאת את אוזלת היד הישראלית מול התלהמות הפורעים הערבים בחברון שצעקו באותו ליל פורים "איטבח אל יאהוד", והחליט לבסוף לבצע מהלך של "הגנה עצמית קולקטיבית"?
שום ישראלי בר-דעת לא יסכים להציב שני נרטיבים בפרשיות אלה ולהניח לתלמיד הנבוך לאמץ אחד מהם. מפני שאמת יש רק אחת. אז מדוע הסכים משרד החינוך שבשליטת הליכוד לאמץ את שיטת כפל הנרטיבים בנושא קיומי כל-כך מבחינת מדינת ישראל. פיטום מוחו של התלמיד בשתי אמיתות מנוגדות, עלולה לגדל לנו כאן דור שלם של אזרחים שאינם מאמינים בצידקת הדרך, אנשים מסוגם של גדעון לוי ועמירה הס, ומכאן קצרה הדרך ליצירת סיכון ברמה האסטרטגית לעצם קיומה של המדינה.
השאלה היא כמובן אם ירים שר החינוך את הכפפה, יודה בטעותו ויפסיק את הטירוף החינוכי הזה, כדי להוכיח שלא תמיד כשבוחרים ימין מקבלים שמאל.

הכותב הינו עיתונאי.
תאריך:  02/10/2009   |   עודכן:  02/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עוד כשלון חינוכי: הפעם של שר חינוך 'לאומי'
תגובות  [ 20 ] מוצגות  [ 20 ]  כתוב תגובה 
1
סער כרגיל מלקק לתקשורת הסמול
ברק ורעם  |  2/10/09 11:30
 
- לממשלת שמאל יש שר חינוך שמאלן ל"ת
רק הליכוד יכול  |  2/10/09 12:34
2
מזעזע
מד' ליונה עיוורת  |  2/10/09 12:04
3
כולם זונות פוליטיות של ביבי ל"ת
חבר מרכז בעבר  |  2/10/09 12:24
4
דמוקרטיה-תיאוקרטית
עידןסובול  |  2/10/09 12:52
5
אתרוגים עליך ישראל-נמאס כבר
מיכל מירושלים  |  2/10/09 13:08
6
באשר לספר הסטוריה-עלי להתוודות
מיכל מירושלים  |  2/10/09 13:17
7
עתונאי ברברן ושטחי
ירחמיאל הראובני  |  2/10/09 13:28
8
בחרתם שמאל קיבלתם שמאל, בחרתם
נתין מדמנת ישראל  |  2/10/09 15:42
9
מי שאינטיליגנט חייב להיות שמאל
פלצן אלטע קאקר  |  2/10/09 17:12
 
- וזו בעיניך תגובה אינטליגנטית?
מטהר אוויר  |  2/10/09 19:03
10
מרוב קשקושים לא רואים את היער
כתיבה אמוציונלית  |  2/10/09 18:01
11
רציתם חינוך טוב ,קיבלתם סער  ל"ת
רק הליכוד יכול  |  2/10/09 18:30
12
בקיצור זה אומר שביבי כושל
ביבי המלך הערום  |  2/10/09 18:50
 
- תסכולך נובע מהצלחת נתניהו וסעד
זה ברור כשמש  |  2/10/09 19:45
 
- זה ברור כשמש שסער הוא הצלחה ל"ת
אדירה. טמבל מושלם  |  2/10/09 23:27
13
באחד מפרקי הסדרה הסופרנוס הבן
של טוני מצטט מספר  |  2/10/09 19:33
14
לא עליזה מארץ ה...
ולדימיר ולדימירוב  |  2/10/09 22:40
15
סער איבד את האמונה בצדקת הדרך  ל"ת
דניאל סבלדי  |  3/10/09 00:42
16
הסער הזה לא אחראי
איצ שכונת התקוה  |  3/10/09 12:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
האם שתיקת ארגוני זכויות האדם על הריגת עשרות פלשתינים במסגד ברצועת עזה קשורה לוועדת גולדסטון?
עו"ד עמית חלמיש
בעקבות הנתונים המראים כי 60% מהישראלים קונים בכרטיס אשראי - פעמונים, ארגון לשיקום כלכלי, מזכיר כיצד ניתן להשתמש נכון בכרטיס האשראי
ד"ר מוטי גולן
מדוע רק חג סוכות זכה לציווי של "הוויה שמחתית יתרה" בשונה משאר מועדי ישראל ובעיקר יותר מחג הפסח ("זמן חירותנו") ומחג השבועות ("יום מתן תורתנו")?!    להלן התשובות המשמחות
נרי אבנרי
לסבתא הינתקות נולד נכד בעייתי: דוח גולדסטון. המופרע מספר לכל העולם, שאימא עופרת יצוקה היא אכזרית, ששה אלי הרג, שביצעה פשעי מלחמה. אל תזכירו לו את סבתא הינתקות, מפני שהוא לא מוצא שום קשר בין האכזריות של אימא עופרת יצוקה, להתעללות שעברה סבתא הינתקות
איתמר לוין
חז"ל נותנים שני נימוקים למצות סוכה, שלכאורה סותרים זה את זה. אלא שבמבט מעמיק יותר מסתבר, שלפנינו חיבור בין הגשמי לרוחני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il