X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדיניות ההצמאה שנוקטת הממשלה נגד הפלשתינים בכלל, ותושבי דרום הר חברון בפרט, היא מדיניות גזענית ובלתי אנושית למעשה, מדובר בניסיון להמאיס על התושבים הפלשתינים את החיים עד שיקומו וילכו, וכך אפשר יהיה לספח את האזור לישראל כשהוא "נקי מערבים"
▪  ▪  ▪
מונעים מהתושבים צרכים בסיסיים [AP]

בשבוע שעבר הכריז צה"ל על אזור הכפרים הפלשתינים בדרום הר חברון כ"שטח צבאי סגור", במטרה למנוע כניסת שיירת מים שארגנו תנועות שלום ישראליות שונות. למרות זאת, הצליחו הפעילים הישראלים להעביר את השיירה כפי שתכננו.
שיירת המים כללה כמאה פעילים, ומיכליות מים גדולות שנשאו כעשרים וחמש טונות מים. השיירה נחסמה בידי כוחות צבא ליד ההתנחלות כרמל, והקצין האחראי טען כי הוכרז "שטח צבאי סגור". בעקבות זאת הורו המארגנים לפעילים להתקדם ברגל, תוך עקיפת המחסום הצבאי. הפעילים צעדו בשורה ארוכה תחת השמש המדברית, כאשר עוקבים אחריהם ג'יפים צבאיים וצוותי טלוויזיה. לאחר כשלושה קילומטר באו לקראתם תושבים מהכפרים הפלשתינים, בטרקטורים עם פלטפורמות שהסיעו את הפעילים הישראלים בדרכי העפר משובשות, מלווים בדחפור פלשתיני אשר הרחיב את דרכי העפר כדי לאפשר למכליות המים לעבור.
הפעילים והתושבים הפלשתינים חילקו את המים בין הכפרים הקטנים באזור. "ראיתי כיצד בכפר ג'ינבה מילאו ישר מהמיכלית את השקתות ואיך הכבשים הצמאות החלו לשתות. רק בשביל המחזה הזה היה כדאי לבוא כל הדרך מירושלים וללכת שעות בדרכי המדבר" אמרה אחת הפעילות.
חיילים בג'יפים צבאיים ביקשו לעצור את נהג הדחפור הפלשתיני בטענה כי הוא "פתח צירים חסומים" ובכך "פגע בביטחון". עשרות ישראלים הקיפו את הדחפור ומנעו בגופם מהחיילים להתקרב אל נהגו, תושב אחד הכפרים בסביבה. "תתביישו לכם! תתביישו!" קראו פעילים אל עבר החיילים.
מארגני השיירה הבהירו למפקד הצבאי כי לא יעזבו את השטח כל עוד ממשיך הצבא באיום לעצור את נהג הדחפור ולהחרים את הכלי. לאחר ויכוח הסכים המפקד הצבאי להימנע מפגיעה בדחפור ונהגו.
מזה מספר חודשים פועלים ארגוני השלום למחות על הצמאת התושבים הפלשתינים בידי ממשלת ישראל. מדינת ישראל נוטלת קרוב לשמונים אחוז ממי האקוויפרים בגדה המערבי לצורכי אזרחיה ולמען המתנחלים, ומשאירה רק כחמישית מהכמות לתושבים הפלשתינים שזוהי אדמתם. בכך, מדינת ישראל מבצעת הפרה חמורה של החוק הבינלאומי, שעל פיו מדינה כובשת אינה רשאית להשתמש במשאבים טבעיים של השטח הכבוש.
מצבם של תושבי דרום הר חברון חמור פי כמה ממצבם של יתר הפלשתינים - הם אינם מחוברים כלל לאספקת מים בצינורות, הצבא סותם את הבארות שלהם, והדרך היחידה להשיג מים היא במיכליות. מדובר במים יקרים מאד - 50 או 60 שקל למטר מעוקב, לעומת 4.20 שקל לתושב בישראל, ואלה תושבים החיים הרחק מתחת לקו העוני. יתר על כן, הצבא מערים קשיים וחוסם דרכים בכוונה תחילה כדי למנוע את הגעת המיכליות.
למעשה, מדובר בניסיון להמאיס על התושבים הפלשתינים את החיים עד שיקומו וילכו, וכך אפשר יהיה לספח את האזור לישראל כשהוא "נקי מערבים", כפי שרוצים המתנחלים הקיצונים והאלימים שהתמקמו באזור זה. בשנת 1999 ביצע הצבא גירוש רב ממדים של התושבים הפלשתינים בדרום הר חברון, אך בג"צ קבע שמדובר בפעולה בלתי חוקית וחייב את הממשלה להחזיר את התושבים לבתיהם הדלים (חלקם חיים במערות). עתה מנסות רשויות המדינה להשיג את אותה תוצאה בדרכי עקיפין של הפיכת חייהם לגיהנום.
מדיניות ההצמאה שנוקטת הממשלה נגד הפלשתינים בכלל, ותושבי דרום הר חברון בפרט, היא מדיניות גזענית ובלתי אנושית - ואנו שמחים להיות שותפים פעילים בהכשלתה. אין לנו אשליה כי נוכל בכוחותינו שלנו לספק באופן קבוע את כל המים שלהם זקוקים הפלשתינים - אך בפעולותינו אנו לא רק מעניקים סיוע נקודתי מיידי, אלא גם מביעים תמיכה וסיוע במאבקם של התושבים, ומעוררים את תשומת ליבה של דעת הקהל הישראלית והבינלאומית לבעיה חמורה זאת.

למאמר במקור: 'על צד שמאל'
אדם קלר הוא דובר 'גוש שלום'.
תאריך:  03/10/2009   |   עודכן:  03/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בדרך לכיבוש הר חברון - מצמיאים את הפלשתינים
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
אבל.......
מאוד רציתי להגיב  |  3/10/09 15:46
2
תנועות "שלום" גזעניות, שכל
ד"ר רון בריימן  |  3/10/09 16:07
3
רוצחים מהר חברון.אידיוט!!!בוגד
קלר,מרחם על   |  3/10/09 16:52
4
הורי החברונים האלה רצחו את
זוכרים השיירות??  |  3/10/09 17:04
5
את הל"ה-קלר שכח....
החברונים רוצחים!!  |  3/10/09 17:10
6
רק בדמוקרטיה מופקרת מאפשרים ל"ת
פתחון פה למשוקצים  |  3/10/09 18:09
7
אין מים אין ערבים נכון מאוד ל"ת
יוסף הצדיק  |  3/10/09 18:21
8
יצורים כאדם קלר - מכשול לשלום ל"ת
קורא זועם  |  3/10/09 22:49
9
ישוחרר הר חברון מהכובש הפלשתינ
בתיה  |  3/10/09 23:18
10
בערבית אתה נשמע הרבה יותר מובן
מרק_טווין  |  3/10/09 23:34
11
מי כאן צריך את א קלר ? ל"ת
צבי גלברד  |  4/10/09 07:54
12
"הם" אויבים בנפש שלנו
מיכל מירושלים  |  4/10/09 08:28
13
אדם קלר
רונן גולדשטיין  |  4/10/09 10:31
14
די למשתפי פעולה עם הכובש הערבי ל"ת
הניה  |  4/10/09 10:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אברהם בן-עזרא
הרמת המסך במצב בו חברה מתפרקת מרצון מבלי להמתין לגמר הליכי תביעה נגדה בגין ליקויי בנייה, הינה פעולה מוצדקת לא רק במקרה של חשד לתרמית, אלא גם במקרה של התנהגות בחוסר תום לב    מנהלי חברה היודעים על התביעה העומדת ותלויה נגדם ובכל זאת מרוקנים את החברה מנכסיה, פועלים לכל הפחות בחוסר תום לב, תוך קיפוח הדיירים
רחל זכאי
כשמדברים על הרפורמה, ראוי גם לעסוק לא רק במה שיש בה אלא גם במה שאין בה, או אין בה במידה מספקת
יוני בן-מנחם
הקמת ועדת חקירה בישראל שתבדוק את מסקנות דוח גולדסטון תהיה טעות שתשרת את אויבינו    ישראל צריכה להדוף דיפלומטית את ההתקפות עליה במוסדות האו"ם ולשוב ולאמץ את מדיניות החיסולים ככלי העיקרי שלה במלחמתה בטרור
בער (בוריס) קוטלרמן
ב"טויטענטאנץ" - יצירתו האחרונה של עגנון ביידיש, לפני שעבר לעברית - מתואר סופר המחולל עם ספר תורה עטוף בשמלת הכלה של אשתו המתה, עד שמת    מהיכן שאב עגנון את מוטיב "מחול המוות" הזה?
בועז ארד
התנועות הירוקות רואות את הישועה בהקטנת אוכלוסיית העולם    נורמן בורלוג, אבי "המהפכה הירוקה", העדיף להפוך אומות רעבות לעצמאיות בגידול המזון שלהן, במקום לוותר עליהן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il