X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם עד כה אוניברסיטת בר-אילן הייתה המוסד האקדמי הדתי היחידי, הרי כיום מתווסף למגמה זו חלק מהותי מהמכון האוניברסיטאי שבאריאל, כמו גם חלקים ניכרים ממכללות מובילות בתחום המשפט כשערי משפט והקריה האקדמית בקריית אונו, ועוד מעבר לכך
▪  ▪  ▪
הישראלי הבא - דתי, ציוני וערכי [צילום: AP]

הישראלי שיעצב ויעוצב בדורות הבאים, יהיה שונה בתכלית השינוי מהישראלי הקריקטוריסטי של דוש.
אותם יהודים שקיימו את היהדות במשך אלפי שנים, תרמו תרומה ניכרת לחשיבה המדעית-פילוסופית ופיתחו את היהדות למדע ממדעי הרוח, אלה הם שיעצבו את הדורות הבאים אשר יתקיימו במדינת ישראל, אלא שהם גם יעוצבו במידת-מה ובהתאם לנסיבות ולצרכים.
מדובר ביהודי דתי, אשר מסתמן לו, ראשית כל, יתרון דמוגרפי לא רק ביחס ליהודי החילוני, על-אף כל העלייה, הירידה, החוזרים והשבים בשאלה ובתשובה, אלא גם יתרון דמוגרפי ברור ביחס לאוכלוסיה הערבית במדינת ישראל בהפרש לטובתו בשיעור העולה על 20%. הפרש זה, שאינו יציב אלא הולך ועולה, מהווה בטוחה לרוב יהודי שיילך ויגדל במדינת ישראל בטווח הרחוק.
הישראלי הבא, שכאמור יהיה דתי באורחותיו, יתגייס לצה"ל ויהיה יצרני באותה מידה ואף יותר מאחרים, שיידחו לשוליים. כבר כיום מסתמן שינוי ברור בכיוון זה בקרב הקצונה בצה"ל, במכללות ובאוניברסיטאות, בעסקים ובבתי המשפט.
אם עד כה אוניברסיטת בר-אילן הייתה המוסד האקדמי הדתי היחידי, הרי כיום מתווסף למגמה זו חלק מהותי מהמכון האוניברסיטאי שבאריאל, כמו גם חלקים ניכרים ממכללות מובילות בתחום המשפט כשערי משפט והקריה האקדמית בקריית אונו, ועוד מעבר לכך.
אין שום ספק וחשש, וברור לחלוטין כי הגיוס לצה"ל, כולל ליחידות המובחרות, יהיה בעל צביון דתי, והמעבר מהקצין המצטיין מהקיבוץ לקצין חובש הכיפה ימשיך ויתפתח לעבר קצין קרבי שהוא גם רב במקצועו או בהשכלתו, חרדי באמונתו, ותלמיד חכם בזמנו הפנוי - ככל שיהיה לו זמן פנוי לכך.
שינוי זה לא יפחית דעת ותורה אלא דווקא יגדיל תורה ויאדירה, ברוח הרמב"ם אשר קבע לכל אחד שליש מזמנו לעבודה ושליש מזמנו ללימוד, כאשר רק שליש מתוך שליש הלימוד הוא שינון והיתר לימודים מקדימים (מדעיים) ולימודים מפתחים (חשיבתיים, יצירתיים).
השמאלני הקיצוני וערכיו - יישארו קולניים ככל שיהיו - יימוגו בהדרגה, בין בשל שינוי גישה ודעה, בין בשל הגירה ובין בשל מצב דמוגרפי.
מדובר בתהליכים שלפני עשרים שנה לא בצבצו מעל פני השטח ואילו כיום, אי-אפשר להתעלם מהם בכל אתר ואתר ובכל תחום.
הישראלי של הדורות הבאים הולך ומתגבש מול עינינו. מי שהיה אחראי לקיומה ולשגשוגה של היהדות בגלות ובארץ ישראל במשך אלפי שנים, ואשר בניו ייסדו את מדינת ישראל, נכדיו וניניו יחזירו עטרה ליושנה, עם החידושים החיוביים וההכרחיים.

תאריך:  06/10/2009   |   עודכן:  06/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הישראלי הבא
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תרכובת מנצחת
פלביוס  |  6/10/09 18:39
2
או שישראל תהיה מדינה דמוקרטית
עידןסובול  |  7/10/09 11:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמנואל נאור
הצעה למתן גזר דין מוות למחבלים רוצחים, אשר תילחם בחטיפות הבאות, אם בכלל תהיינה כאלה    היש חבר-כנסת שמוכן לקחת את הלפיד ולהוביל לשינוי מהותי ביחסנו לטרוריסטים?
דני בז
סיפור חייו של מחמוד אחמדינג'אד מתחיל כבן עניים ומסתיים בהפיכתו לנסיך - גרסה מודרנית ל'סינדרלה' יהודית מפרס    אך על נשיא אירני זה לדעת כי צוררים, סופם שיירדו בבושת פנים מעל במת ההיסטוריה, גם אם הם קשורים בקשר דם כלשהו עם העם היהודי    אחמדינג'אד סבוררגי'אן, תתעורר
הרמן וויס
עקב המודעות העצמית ההולכת וגדלה והשינויים בהרגלי הצריכה, ישנה עלייה בביקוש לתכשירים המתאימים לעור רגיש ואלרגי    אין הבדל בין גברים לנשים מבחינת רגישות העור
ד"ר מוטי לוי
החזרה לספסל הלימודים ולגן מביאה איתה שלל דאגות    השכיחות מביניהם הם בנושאי הבריאות הפיזית וההתפתחותית של הילד, החל מהחשש להידבקות ממחלות נפוצות, ועד החרדה מהמעבר והשינוי שהילד עובר
ירון זכאי
מרגע שקשרנו שלום בוויתורים, נכנסנו לתחום הסחיטה שהערבים מומחים בו. מקרהו של גלעד שליט הוא מקרה טקטי הממחיש בעיה זו. שחרור רוצחים עבורו לא יביא לשחרורו. אם יביא לשחרורו, לבטח יקום גל טרור נוסף אשר יביא לחטיפת נוספים    אתחול מחדש לפעולות הישראליות לשחרור גלעד שליט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il