X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נאומו של ראש הממשלה לוקה בסתירה פנימית חמורה אם כן, "למה צחק הימין" - במקום לבכות, שכך מתבטא ראש "המחנה הלאומי" בפורום האומות?
▪  ▪  ▪
נאום מקומם. נתניהו [צילום: AP]
ביבי ואובמה באו"ם: התרעה מזה והתרפסות מזה
רוברט טרז'ינסקי
היה זה שבוע רב גילויים * נאומו של הנשיא אובמה באו"ם - ומכלול הקשריו - גילו לנו רבות על השקפותיו וסולם העדיפויות של המפקד העליון שלנו * במיוחד בלט הניגוד בין נאומו של אובמה לבין זה של ראש הממשלה הישראלי בנימין נתניהו שהראה לנו הבדלים עמוקים, לא רק באופן ראייתם של שני האנשים את האומות המאוחדות, אלא ביסוד נשמתם
לרשימה המלאה

שיתוף פעולה אסטרטגי
אמנון לורד
נתניהו, שנאומו באו"ם שודר ברשתות טלוויזיה אמריקניות, האפיל במידה מסוימת על הנשיא אובמה * הפעם עשה זאת בפורום בינלאומי
לרשימה המלאה

ביבי - "בום"
עו"ד אברהם פכטר
נאומו המרגש וההיסטורי של נתניהו באו"ם - נשמע כמו "בום" על-קולי, במליאת האו"ם ובעולם כולו. זה לא היה נתניהו נגד האו"ם - אלא נגד הצביעות העולמית, אי-העשייה, השיתוק ומתן פתחון פה, לנסיכי האופל נוסח דרקולה-אחמדינג'אד * לאונרד כהן סיים את הופעתו בישראל בברכת הכהנים וביבי סיים את נאומו בפסוק: "ה' עוז לעמו ייתן"
לרשימה המלאה

חוגים בימין שהתפעלו מ"נאומו הגדול" של נתניהו באו"ם נהגו כשוטה הצוחק עם כולם ואינו מבין שהבדיחה היא עליו. אהבו את המליצה "היהודים אינם כובשים, זו ארץ אבותינו", והתעלמו מהקטע המרכזי הזה:
"ב-2005, מתוך תקווה לקדם שלום, נסוגה ישראל... פרקה 21 התנחלויות ועקרה משורש למעלה מ-8,000 ישראלים. לא השגנו שלום".
דוח גולדסטון הוא מבחן חד לכל הממשלות: האם תעמדו עם ישראל או... עם הטרוריסטים.
עלינו לדעת את התשובה על השאלה הזאת עכשיו. עכשיו, ולא לאחר זמן. מפני שאם ישראל תידרש שוב לקחת עוד סיכונים למען השלום, עלינו לדעת היום שאתם תעמדו איתנו מחר. רק אם נהיה בטוחים שנוכל להגן על עצמנו, נוכל לקחת סיכונים נוספים למען השלום..."
בישיבת הממשלה חזר נתניהו על הדברים מבשרי הרעות האלה, הלוקים גם בכשל לוגי.
נתניהו ביצע כאן סלטו מורטלה, הבליע בקפיצה אחת כמה וכמה קביעות נועזות:
הוא קשר בין "קידום השלום" לפירוק התנחלויות ועקירת מתנחלים - הוא הניח שישראל תחת הנהגתו תיקח "סיכונים נוספים למען השלום", כלומר תפרק עוד התנחלויות ו"תעקור משורש" עוד מתנחלים; הוא צפה שגם העקירה הזאת, כמו קודמתה בעזה, תהפוך את השטח המפונה למדינת טרור שתמטיר טילים על תל אביב; הוא הבטיח שבתגובה ישראל תצא ל"עופרת יצוקה ב'", עם הרס וקטל שיולידו דוח גולדסטון ב'; והוא התנבא שגם בדוח הזה ישראל תושב על ספסל הנאשמים.
ולכן מבקש נתניהו לדעת "עכשיו" ו"היום" - לפני העקירה הבאה, האם תיענש ישראל על גולדסטון א'. שאם כן, ישראל תוכל לחסוך לעצמה גולדסטון ב' רק על-ידי הימנעות מכל נסיגה ועקירה בעתיד. כי רק אז - טילים לא ייפלו, מלחמה לא תהיה והיא לא תואשם בפשעי מלחמה.
יש בטיעון הזה סתירה פנימית, כי איך הסיכון שאתה לוקח הוא "למען השלום", אם הנחתך היא שהוא מביא למלחמה? ויש בו פגיעה לאומית קשה, מפני שאם הארץ הזאת אכן שלך, מאבותיך, איך אתה מוכר אותה תמורת "תקווה לקדם שלום" שמחירה הרס וגירוש מאותה "ארץ אבות"?
אם כן, "למה צחק הימין" - במקום לבכות, שכך מתבטא ראש "המחנה הלאומי" בפורום האומות? הימין מתנחם, שזה רק תרגיל, רק התחכמות. בכלל, היהודים אוהבים פלפולים הנוגדים את פשוטם של הדברים ושוכחים, שבכל ההיסטוריה שלהם האשליות האלה עלו להם ביוקר. הכתובת על הקיר היא תמיד חד-משמעית, ובעוד אנחנו מחפשים כוונות נסתרות, הפורענויות מגיעות ככתבן וכלשונן.
הקשר שיצר נתניהו בנאומו בין משאלתו מן האו"ם להימנע מלהלקות את ישראל על דוח גולדסטון לבין מהדורה נוספת של נסיגה וגירוש, אינו רק מקומם מבחינה יהודית, לאומית וציונית. ההיסחפות זו אחר הרטוריקה כמעט שכבר הולידה תוצאה ממאירה בפועל ממש: ממשל אובמה הזדרז לגלות את נקודת התורפה ולחץ על אבו מאזן ועל ארצות ערב ה"מתונות" להסכים לדחייה של חצי שנה בניגוח ישראל בגין דוח גולדסטון, כשהתמורה הישראלית כבר מובלעת בנאום נתניהו: מהדורה נוספת של נסיגה ועקירה.
וכאן בא החמאס, שאותו לא משתפים, וקילקל להם את המשחק. הוא לא איפשר לחוסיין אובמה ולמחמוד עבאס לנצל את דחיית המיצוי של דוח גולדסטון, הקלה זמנית לישראל בסך-הכל, כדי לתפוס את נתניהו במילותיו בנאומו "הגדול". חמאס הסית וקומם נגד אבו מאזן את כל העולם הערבי, הוא הוקע כבוגד, הותקף אפילו על-ידי הפת"ח שהוא עומד בראשו. סוכלה העסקה "גולדסטון תמורת ההתנחלות", או "עופרת יצוקה תמורת יו"ש", שהשתמעה מתוך נאומו של נתניהו, גם אם לא התכוון לכך.
וכך החמאס, הוא ולא אחר, הציל אותנו מעצמנו. ולא בפעם הראשונה.

תאריך:  09/10/2009   |   עודכן:  09/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נאום מאכזב של נתניהו באו"ם
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הארת את עיניי נדב תודה על ניתו
נדב = גאון  |  9/10/09 11:57
2
העצני, מה קרה ביבי שלך בגד בך
פלצן אלטע קאקר  |  9/10/09 18:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טובה ספרא
גם השבוע יתרחשו אירועים שיעצבו את העולם בשנים הבאות    כלכלה: מפלט מאוכזבי-הדולר, הזהב, ימשיך לענות על הציפיות    אצלנו: תיתכן אינתיפאדה נוספת בשנה הבאה    ועוד: קצת רכילות צהובה    תחזית לשבוע שבין 15.10.09-9.10.09
דן בבלי
רבים יסכימו כי החברה הישראלית מתחמקת בעקביות מלדון בנושאים המתעוררים מדי פעם - נושאים שאינם לרוחה, ומעדיפה להתעלם מהם    מן הראוי לזכור כי הערבים אזרחי ישראל הינם שומרי חוק וכי הם אלה שעד כה נפגעים מהיחס השלטוני    שוויון לאוכלוסיה הערבית
מיכאל פואה
מדינת ישראל גזלה את הר הבית מהעם היהודי והעבירה אותו לידי הגזלן המוסלמי. המקום שאמור להיות מקום תפילה עולמי, הופקר בידי מי שמפנים אליו את אחוריהם, וממקום זה מפיצים את תרבות החרב והשנאה בעולם
חיים שיבי
מדוע לא להמתין ואף לשאוף לחקיקה נוספת שתבצר את מעמדו של העיתונאי? תעניק לו ביטחון תעסוקתי שיאפשר לו לחשוף שחיתות בכל מקום שיגלה אותה - ללא חשש לפרנסתו?    חלק מן התשובה - ברשימת המועמדים שהציג לאחרונה השר הממונה על רשות השידור
יוני בן-מנחם
פתיחת הדיאלוג בין המערב לאירן תביא לדחיית ההתקפה הישראלית על מתקני הגרעין באירן    תקיפה ישראלית בעיצומו של הדיאלוג תסבך את יחסיה עם מדינות העולם    ישראל צריכה לעודד הטלת סנקציות קשות על אירן ורק אח"כ לתקוף אם אירן תמשיך בהכנת הפצצה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il