X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יגאל לביב עיתונאי ותיק ופעיל שמאל על צד שמאל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
אם אירן תהפוך לבת ברית של המערב ותמלא את תביעות הסוכנות לאנרגיה גרעינית, הרי שאין לצפות ממנה לאיום אטומי ההנהגה הישראלית עדיין בהלם מהתפנית וטוענת, גם בשקרים, כי אירן מייצרת נשק אטומי. למה? כי האירנים משכו לישראל את הסיבה לתקציבי הביטחון
▪  ▪  ▪
הסכנה מכיוון האירנים חלפה [צילום: AP]

אירן ידועה באיכות שטיחיה. לאחרונה הראתה כי היא יודעת גם איך למשוך את השטיח מתחת לרגלי יריביה. הסכמתה לשיתוף פעולה מלא עם המערב וסוכנות האנרגיה הבינלאומית גרמה אפילו לגנרל האמריקני ג'ונס, היועץ לביטחון של הנשיא אובמה, לומר כי אירן מילאה את הציפיות.
למעשה, למי שעקב אחרי הודעות אירן בנושא זה בתקופה אחרונה ולא הלך שולל אחרי דיווחי הכזב של התקשורת המערבית והישראלית, לא הייתה כל הפתעה. אירן הצהירה כמה פעמים בעבר הקרוב והרחוק כי אין לה עניין בייצור נשק אטומי וכי היא מוכנה לפיקוח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה גרעינית על כוריה הגרעיניים. אירן גם הצהירה כי היא מעשירה אוראניום לצרכים אזרחיים בלבד ומוכנה לפיקוח גם בנושא זה. למעשה, כל מה שהציעה עכשיו אינו חדש.
מה שהשתנה הוא נפילת ממשל בוש שסירב לקבל את הצעות אירן וניהל, בסיוע ישראל, מערכה לקראת תקיפה צבאית. לולי הסתבך בוש בעירק ובאפגניסטן היינו מזמן חוזים בתקיפה אמריקנית-ישראלית של אירן. בוש עשה זאת בשירות חברות הנפט הגדולות שלא השלימו עם הלאמת תעשיית הנפט האירני שהייתה בבעלותם עד נפילת השאח. מאותו אינטרס הוא גם פלש לעירק, שאף היא הלאימה את תעשיית הנפט שהייתה בבעלות חברות אמריקניות ואירופיות. גם הפלישה לאפגניסטן יסודה בתוכנית חברות הנפט האמריקניות להולכת צינורות נפט וגז מאזור הים הכספי דרך אפגניסטן להודו ולמזרח הרחוק. משפחת בוש היא בעלת מניות גדולה בחברות הנפט האמריקניות.
חוקרי פרשת "ווטרגייט" האמריקנית סיפרו בספרם כי מקור המידע שלהם, גרון-עמוק, תמיד החדיר לראשם את המשפט: לכו בעקבות הכסף! כלומר, בידקו מה המניע הכספי של כל מהלך וכך תגיעו למי שעומד מאחורי המהלכים. מבחן הכסף טוב גם לגבי ממשל בוש והוא מסביר מדוע אמריקה פלשה לעירק, לאפגניסטן ואיימה על אירן.
אובמה, שעלה לנשיאות על סמך תוכנית מנוגדת לתוכנית ממשל בוש, יודע כי ללא יציאה מארצות אלו לא תוכל אמריקה להיחלץ מהמשבר הכלכלי. הוא יודע כי בלי אירן לא יהיה הסדר בעירק ובאפגניסטן. כדי לקרב את אירן שינה לחלוטין את מדיניות אמריקה כלפיה ובכך השאיר את ישראל, שממשיכה לתבוע תקיפה צבאית לבדה.
הממסד הביטחוני בישראל זקוק לאירן כאיום קיומי, כדי להצדיק את המשך תקציבי הביטחון הענקיים שלא מאפשרים שיפור מצב חלשי היכולת. כל שקל לביטחון הוא שקל פחות לשכבות החלשות. פרט לאירן, אין כל אויב קיומי אחר אותו ניתן להציג לישראלים כסיבה לתקציבי הביטחון הגדלים ותופחים.
עכשיו משכו האירנים לישראל את הסיבה לתקציבי הביטחון. אם אירן תהפוך לבת ברית של המערב ותמלא את תביעות הסוכנות לאנרגיה גרעינית, הרי שאין לצפות ממנה לאיום אטומי. אם אירן לא מפתחת נשק גרעיני, אין סיבה להצהרות המלחמתיות הישראליות נגדה.
הנהגת ישראל, שהיא חלק מהממסד הביטחוני, עדיין בהלם מהתפנית. היא מנסה בכל כוחה, כולל בשקרים, לטעון כי אירן מייצרת נשק אטומי. הדוגמה האחרונה היא ידיעה שפורסמה בכותרות ראשיות בכל התקשורת הישראלית, כאילו הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית פרסמה דוח סודי המוכיח שאירן ממשיכה בייצור נשק אטומי.
האמת כמובן, שניתן לבדוק אותה בקלות בפרסומים בעיתונים אחראיים כמו ה"ניו-יורק-טיימס", שהדוח חובר על-ידי פקיד של הסוכנות על דעת עצמו ואינו של הסוכנות. הדוח עצמו אומר כי מסקנותיו אינן מבוססות וטרם אומתו. אבל לתקשורת הישראלית, שטרם הבינה כי השד האירני נגמר, העובדות לא משנות. יש להצדיק בכל מחיר את תקציבי הביטחון ולייצר מהר איום קיומי אחר.

פורסם במקור: על צד שמאל
הכותב הנו עיתונאי ותיק מימי "העולם הזה", "חדשות", הארץ, "טלגרף" - והיום באתרים שונים. פעיל שמאל ותיק.
תאריך:  12/10/2009   |   עודכן:  12/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האירנים משכו את השטיח
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אכן הכותב קם על צד שמאל ל"ת
א מ רול  |  12/10/09 13:44
 
- לא רק קם על צד שמאל אלא גם לא
שומע ורואה   |  12/10/09 15:01
2
השטיח בתמונה
סמולטריש  |  12/10/09 15:45
3
הגרויסע קקר ל"ת
ים  |  13/10/09 09:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
לכתוב סרה במציל חיים זה מאוד קשה, ובכ"ז: הטענה לפיה ד"ר סרוב לקח שוחד (שלוש פעמים) רק משום שפחד, היא בוז לאינטליגנציה. אילו תרם את הכסף, והיה מציג הוכחה בביהמ"ש - הייתי מאמין לו. הרופא קנה בכסף הנאה. מאחר שכך, הטענה על פחד נשמעה רק משום שנותן השוחד הוא עבריין
אפרי הלפרין
אנחנו חשבנו שעם התפרקות המשטר הקומוניסטי ששלט בחצי עולם, התפרקה עמו גם משטרת המחשבות שליוותה אותו, אבל מסתבר שלא. משטרת המחשבות לא רק שלא התפרקה, אלא התרחבה לכל רחבי אירופה, היא רק פועלת, בינתיים, בשיטות קצת שונות, היא מלטפת ועוטפת את קורבנותיה בכסף, במקום לשלוח אותם למעמקי הבור. שיטה הרבה יותר יעילה, מאד לא מוסרית, ומאד מאד זמנית.
ספי סגל
ומרגע שבחר שליט לפעול לשחרור בנו לצד המדינה ולא נכחה הוא כפף את עצמו לסדרי העדיפויות שלה    יש מקום לעיסקה פוליטית פומבית בין שליט לנתניהו
אלכס לוין
למי באמת הגיע פרס הנובל לשלום - לנשיא רך בשנים אשר לא עשה דבר ממשי למען השלום, או לנשיא רב-פעלים אשר עשה מהפך מדיני-חברתי למען השלום בין טורקיה לארמניה?
מנחם רבוי
זה התחיל במכתב מאת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ובו התבשרנו כי משפחתנו נבחרה להשתתף השנה בסקר "הוצאות והכנסות משק הבית". במכתב נאמר כי ההשתתפות הינה חובה ע"פ חוק    ממתי חייב האזרח להרשות לנציג השלטון לתחוב את אפו לתוך המקרר הביתי?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il