X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רונן הלל רונן הלל תקשורת ויחסי ציבור
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
אין ספק שכוונותיו של הנשיא השחור הראשון של ארצות הברית כנות ונכונות מאוד, אך על-מנת להצליח לשנות את מצב ארה"ב והעולם יש צורך בהישגים, ומהר
▪  ▪  ▪
נשיא במעצמה שעניינה הוא כבוד. אובמה [צילום: AP]
נצחון העטיפה
איתמר לוין
הענקת פרס נובל לשלום לברק אובמה היא עוד הידרדרות של התרבות העולמית מן התוכן אל העטיפה, מן המהות אל היחצ"נות
לרשימה המלאה

הפרס לאובמה - פארסה גדולה
יוסי ריבלין
עתה, משקיבל את הפרס, יוכל הנשיא ברק אובמה לנוח על זרי הדפנה * הוא כבר "עשה שלום", אליבא דנותני הפרס * שבדים, אגב
לרשימה המלאה

   עו"ד משה מכנס
ברק אובמה, הגשש החיוור ויגאל אלון

   אלכס לוין
ברק אובמה, סרג סרגסיאן והפרס

לאחר שניסה לשכנע את הוועד האולימפי לערוך את האולימפיאדה הבאה בשיקאגו וכשל כישלון חרוץ, ברק אובמה יכול לסמן עוד איקס ברשימה הארוכה של האיקסים.
נשיאות היא לא דבר פשוט, אבל הפצת סיסמאות דווקא כן. לפני יותר מתשעה חודשים פרסמתי מאמר על אופן התנהלותה של התקשורת האמריקנית ושיפוטה את המציאות, ובוודאי שאת הנשיא השחור הראשון שלה, שהצליח לעלות למעמד הזה בזכות תקוות רבות שהפיח בעמו, שנמצא עכשיו באחד מרגעי השפל הגדולים שלו: משבר כלכלי חריף ביותר המשמיד כל חלקה אמריקנית גאה, כמו תעשיית הרכב שהייתה לסמל הגאווה הגדול ביותר של ארצות הברית; משבר אינטרסים צבאי חריף מול הרוסים ועכשיו גם הפסד צורב לוועד האולימפי שהדיח את שיקאגו מלהיות המקום החם הבא שיארח את האולימפיאדה. חוץ מעניינים אלו, הקשורים קשר הדוק ליחסים הבינלאומיים, אובמה לא מצליח להעביר את רשימת המשימות שתכנן גם מבית, כמו ניעור מערכת הבריאות ובוודאי שאת הרפורמות בביטוח הרפואי כפי שהבטיח לפני היבחרו.
סיסמאות לחוד ומציאות לחוד
אובמה מנסה להיות בסדר עם כולם. זו טעות קריטית. הוא מנסה להיות בסדר עם הזרם ההומניסטי כשהוא קורא להפסקת העינויים, הוא מנסה להיות בסדר עם השמרנים, עם הכלכלנים, הוא אפילו מנסה להיות בסדר עם האירנים במדיניות סלחנית מדי.
אין ספק שכוונותיו של הנשיא השחור הראשון של ארצות הברית כנות ונכונות מאוד, אך על-מנת להצליח לשנות את מצבה של ארצות הברית יש צורך בהישגים, ומהר. תקופת הסלחנות של התקשורת הסתיימה כבר מזמן והוא חייב לייצר הישג משמעותי, כזה שיוכל למנף תקשורתית ולהרגיע את הקולות המאוכזבים מבית. הקולות הללו אגב, כבר לא נמצאים רק בראשם המודאג של יועצי התקשורת שלו. הם כבר מזמן עולים בקרב הציבור, ומי שדואגת להזכיר שתקופת הסלחנות הסתיימה היא התקשורת.
כפי הנראה כרגע, אובמה רחוק מהישג משמעותי בזירה הבינלאומית. מערכת הגנת הטילים האמריקנית, שתוכננה לעמוד על אדמת אירופה, קופלה, או לפחות קופלה תקשורתית - מה שהופך את הקיפול הזה לצורם; הישג של שלום בין ישראל לרשות הפלשתינית, או בין ישראל לסוריה בהתערבות אמריקנית, רחוק מלהתקיים והאולימפיאדה תיערך בדרום אמריקה, אפילו אחרי שזה נסע בעצמו לשכנע את הוועד, שלא קנה את הביקור הנשיאותי. גם בנושא האירני אובמה מייצר כישלונות לא ברורים וכרגע נדמה שאחמדינג'אד מעביר לו שיעור בחמקנות מדינית.
נשארו לאובמה שתי ברירות עיקריות על-מנת לשקם את ארצות הברית: הצלחה כבירה בזירה הפנימית או יציאה למלחמה. שתי האופציות הללו הן היחידות שתוכלנה לייצב את הכלכלה האמריקנית הקפיטליסטית ולהשיב את הכבוד האבוד. ואל תטעו, ארצות הברית של אמריקה היא מעצמה של כבוד. היא מעצמה שאמנם מאבדת אחיזה, אך בפירוש לא הייתי מספיד אותה כל כך מהר. האמריקנים לא פראיירים, גם לא מול סין שכרגע הופכת לבירת התעשיה העולמית בכל קנה מידה, ואובמה מבין את המצב ומנסה לפחות לייצב אותו. הרי בסך-הכל, הוא ירש מקודמו מצב לא פשוט כלל והוא טוען שיש לו את הכוח לשנות את זה.
כפי שזה נראה כרגע, אם אובמה לא יביא לשינוי של ממש אצל האירנים - כזה שיירשם לזכות המדיניות שלו - הוא יאלץ לטעון את מחסניות הצבא. אולם אחרי שזכה בפרס נובל לשלום, נראה שגם בזה הוא לא ממש יצליח...

הכותב הנו מנכ"ל רונן הלל תקשורת ויחסי ציבור, זוכה פרס האריה השואג 2009.
תאריך:  12/10/2009   |   עודכן:  12/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כן, אנחנו לא בדיוק יכולים...
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יש ספק ביחס לכוונותיו -טעית
מרק_טווין  |  12/10/09 17:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יגאל לביב
אם אירן תהפוך לבת ברית של המערב ותמלא את תביעות הסוכנות לאנרגיה גרעינית, הרי שאין לצפות ממנה לאיום אטומי    ההנהגה הישראלית עדיין בהלם מהתפנית וטוענת, גם בשקרים, כי אירן מייצרת נשק אטומי. למה? כי האירנים משכו לישראל את הסיבה לתקציבי הביטחון
נרי אבנרי
לכתוב סרה במציל חיים זה מאוד קשה, ובכ"ז: הטענה לפיה ד"ר סרוב לקח שוחד (שלוש פעמים) רק משום שפחד, היא בוז לאינטליגנציה. אילו תרם את הכסף, והיה מציג הוכחה בביהמ"ש - הייתי מאמין לו. הרופא קנה בכסף הנאה. מאחר שכך, הטענה על פחד נשמעה רק משום שנותן השוחד הוא עבריין
אפרי הלפרין
אנחנו חשבנו שעם התפרקות המשטר הקומוניסטי ששלט בחצי עולם, התפרקה עמו גם משטרת המחשבות שליוותה אותו, אבל מסתבר שלא. משטרת המחשבות לא רק שלא התפרקה, אלא התרחבה לכל רחבי אירופה, היא רק פועלת, בינתיים, בשיטות קצת שונות, היא מלטפת ועוטפת את קורבנותיה בכסף, במקום לשלוח אותם למעמקי הבור. שיטה הרבה יותר יעילה, מאד לא מוסרית, ומאד מאד זמנית.
ספי סגל
ומרגע שבחר שליט לפעול לשחרור בנו לצד המדינה ולא נכחה הוא כפף את עצמו לסדרי העדיפויות שלה    יש מקום לעיסקה פוליטית פומבית בין שליט לנתניהו
מנחם רבוי
זה התחיל במכתב מאת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ובו התבשרנו כי משפחתנו נבחרה להשתתף השנה בסקר "הוצאות והכנסות משק הבית". במכתב נאמר כי ההשתתפות הינה חובה ע"פ חוק    ממתי חייב האזרח להרשות לנציג השלטון לתחוב את אפו לתוך המקרר הביתי?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il