X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רשמים אישיים מכינוס האיורוודה העולמי באיטליה ועוד: על שיטת האיורוודה, אורח החיים של הנוקטים בשיטה זו ועוד
▪  ▪  ▪
האדמה מספקת צרכינו [צילום: AP]

השתתפתי כנציגת ישראל בכינוס העולמי התשיעי שהתקיים השנה בטורינו, איטליה, בו השתתפו כ-200 נציגים מ-12 ארצות. הכינוס נערך במיקום נהדר ובאוויר צח לרגלי האלפים הצרפתים, בסמוך לאגמים, לנהרות, ליערות ולפארקים. בין המשתתפים היה אנטוני אלנג'מיטן, בן 95, מי שהיה עוזרו של מהטמה גנדי, הארכיבישוף אלפרדו מיניולה מונטרצה, מארגנטינה, לקשמי טאקור סינגל נשיאת הפרלמנט הדתי מהודו, וסרי ויג'אי טיווארי נשיא הקונפדרציה של היוגה בהודו. המשתתפים האחרים היו מרפאים, מטפלים, מורי יוגה ומדיטציה, אמנים בתחום האמנות הפלסטית והמחול והמוזיקה, כולם מדריכים של שיטת האיורוודה והיוגה.
הכינוס עמד בסימן שלום עולמי והתקיימו בו הרצאות, סדנאות, הופעות מחול ומוזיקה ומפגשים אישיים בין המשתתפים. התקיימו שיעורי יוגה ומדיטציה שכל המשתתפים רגילים לתרגל על בסיס יומי. הכינוס עמד בסימן שלום עולמי בשיתוף כל הדתות הגדולות ו-12 לאומים מחמש יבשות.
בסיכום הכינוס הביעו המארגנים סיפוק על עלייה בשימוש בשיטה האיורוודית ברחבי העולם תוך שילוב האיורוודה ברפואה הקונבנציונלית.
מהי איורוודה?
האיורוודה הינה אורח חיים ושיטת ריפוי עתיקה המיושמת היום בכל העולם. פירוש המילה הוא "ידע" (ודה) של החיים (איוס). מטרת השיטה להביא לאיזון מושלם של הגוף והנפש.
מה הם פרטי השיטה?
בבסיס האמונה האיורוודית עומדת התפיסה כי לאדמה וליקום, מקור החיים והיצירה, יש יכולת בסיסית מוכחת לספק לנו את כל צרכינו. האנשים החיים לפי האיורוודה אוכלים מזונות מן הטבע ולא מן החי. השיטה גורסת שאת כל מה שהגוף זקוק לו מפיקים מן האדמה. בעיקר סוגי אגוזים, דגנים, פירות, ירקות, קטניות וצמחי מרפא. התזונה מבוססת על צורת בישול מסוימת תוך שימוש במרכיבים הנכונים המותאמים לגוף באופן אישי ומשתנים, בחלקם, בהתאם לעונות השנה. אלה עוזרים לנקות את הגוף מרעלים (דטוקס).
האנשים שמקיימים אורח חיים איורוודי מתרגלים יוגה ומדיטציה על בסיס יומי, על-מנת ליצור גמישות והרמוניה בגוף, ולשחרר אותו מלחצים ומרעלים שנגרמים מתזונה בלתי מתאימה ומהלחצים של חיי היומיום בעידן שלנו.
מה הן התוצאות המוכחות של אורח חיים זה?
השיטה עוזרת להתגבר על מחלות נפוצות בעזרת השינוי התזונתי והפעילות הגופנית. אנשים שחיים לפי האיורוודה, שהינה רפואת האנטי-אייג'ינג הראשונה בעולם, שומרים על האיברים הפנימיים מפני הזדקנות. הם נראים צעירים בהרבה מגילם, בעלי אנרגיות פיזיות ומנטליות לאורך כל החיים, מתפקדים כצעירים בכל גיל ושומרים על צלילות מחשבתית ונפשית. זוהי שיטה בת 5,000 שנה, המיישמת את המסקנות שהגיעה אליהן הרפואה המודרנית, של שילוב הרמוני בין תזונה מאוזנת ופעילות גופנית - הנחשב עכשיו לאורח החיים הבריא ביותר בעידן המודרני.
מה הקשר בין איורוודה ושמירת איכות הסביבה - הפן האקולוגי
האנשים החיים לפי האיורוודה, אוכלים אוכל אורגני כמו ירקות ופירות בלתי מרוססים, אגוזים שונים, דגנים וקטניות שגודלו באמצעים טהורים, נטולי כימיקלים. האמונה כי האדמה מספקת לנו את כל צרכינו ולכן עלינו להגן עליה ועל היקום כולו, מחברת את האיורוודה לעידן שלנו, המתאפיין בזיהום סביבתי, ומגינה על האדם ועל בריאותו. הדרישה לטוהר מגינה על הגוף ושומרת על הנעורים כמו גם על כדור הארץ והאדמה.
מה הקשר בין האיורוודה לבין טיפוח העור
הטיפול בעור הפנים, הגוף והשיער, לפי השיטה האיורוודית, מבוסס על חומרים מן האדמה, חומרים טהורים שלא רוססו ואינם מכילים כימיקלים. בדיוק כמו שלא אוכלים אוכל שאינו טהור ואורגני, כך החומרים בהם משתמשים למריחה על העור או לניקיון העור והשיער, חייבים להיות טהורים. צמחי מרפא, שמנים ארומתרפיים, כמו שמני אגוזים, מכילים ויטמינים מזינים ומאזנים ובעלי כושר הגנה, ריפוי וחידוש הנעורים.
אנשים שנוהגים להשתמש בטיפוח אורגני טהור המותאם לצרכי העור שלהם (לפי גיל ובעיות סביבתיות וספציפיות), מודעים לשינוי במרקם, לזוהר ולמיצוק העור שהם זוכים לו במהלך השימוש.
האם יש לעור ולשיער כושר ספיגה?
העור הוא בעל כושר ספיגה גדול מאוד. זאת יודע כל מי ששם על עורו מוצר שגרם לו לאלרגיה מיידית, או מי שמשתמש בתרופות או בהורמונים הניתנים בעזרת מדבקות על העור. לכן יש חשיבות לכל מוצר טיפוח וניקוי שאנחנו משתמשים בו על גבי העור. חומרים אורגניים טבעיים כמו שמני אגוזים, שמני פירות, צמחים וירקות בתרכובת נכונה ובשילוב המילה האחרונה של המדע, יחד עם ויטמינים מתאימים מהטבע, יעניקו לעור ריפוי, חיזוק, מראה צעיר ורוגע, וישלימו את אורח החיים של תזונה בריאה ופעילות גופנית.

הכותבת היא תזונאית איורוודית, הרבליסטית ומפתחת מוצרים אורגניים לטיפוח העור של חברת אננדה.
תאריך:  13/10/2009   |   עודכן:  14/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
בכירי הרשות הפלשתינית מאשימים את אמצעי התקשורת בישראל כי הם מסייעים לממשלת נתניהו להכפיש את מחמוד עבאס וכי מדובר בקנוניה משותפת לישראל ולחמאס    רצוי שהנשיא עבאס יתקן את דרכיו ולא יאשים את כלי התקשורת הישראלים שעשו את עבודתם כראוי וחשפו את רפיסותו המדינית בפרשת דוח גולדסטון
דודו אלהרר
לגבי הטענה בדוח שישראל ביצעה פשעי מלחמה אמר השופט כי בסך-הכל מדובר ב"מסקנה על תנאי, מסקנה שצריכה להיבדק", אז על מה קמה מהומה?    הדוח אינו אלא בומרנג שישוב אל מנסחיו בדמותו של טרור עולמי ההולך וגובר, עד אשר יקום העולם "הנאור" עצמו וישליכהו לפח האשפה
אברהם בן-עזרא
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה במדינת ישראל ממשיכה ללכת בתלם לקוי ושגוי של התייחסות לאוכלוסיית היהודים כמקשה אחת    לא מדובר בתרגיל מתמטי אלא בתחזית העלולה להשפיע על המדיניות ועל המורל הלאומי
ד"ר מוחמד מחאג'נה
כאשר מדובר בכאבי ראש אצל פעוטות וילדים, לא תמיד יודעים להסביר במילים מה כואב    הדבר מורכב לא פחות בקרב בני הנוער וגיל ההתבגרות
ד"ר תמי קרני
מהן ההשפעות האפשריות של המחלה על נשים המתמודדות עם סרטן השד ובני משפחתן    כיצד בא לידי ביטוי בתפקוד היומיומי, ביצירת מתח אישי ובין בני המשפחה, מצב חברתי, כלכלי, תעסוקתי, כיצד משפיעה ההתמודדות עם סרטן שד על הדימוי עצמי/גופני, תפקוד מיני ועוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il