X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אתם, עמך ישראל, כמו צאן שמובל לרעות בשדות יבשים, תמשיכו לעבוד, ליילל על משכורות נמוכות, על קשיים לגמור את החודש. אין לכם טיפת בושה, מינימום של כבוד לעבודה המפרכת של נבחרינו העושים בכספכם מה שהם רוצים
▪  ▪  ▪
מנהיגינו מרוששים אותנו אחד אחרי השני
לא נעלה לכם בשקל את המשכורות, לא את הקצבאות, לא את התשלומים לרווחה. נעשה לכם דווקא: נקצץ, כי לנבחרים שלנו לא נאפשר חיים בזבל, ללא מכוניות מפוארות, ללא משכורת עתק, ללא לשכות עם 50 יועצים ודוברים ומיני אוכלי חינם

   עידן יוסף
עלות נסיעה ל-4 ימים בפריז - 75 אלף שקל

   ספי קיני
313 אלף שקל ירדו לטמיון

תפסיקו להתבכיין, אזרחים ואזרחיות. על מה אתם מלינים? על כך שנבחרינו מתאכסנים בבתי מלון בעלויות שאפילו הדמיון הפרוע שלכם אינו מסוגל לתפוס? מה כל-כך הרבה ב-20,000 ש"ח ללילה במלון בסוויטה "עממית"? רק לדליה איציק מותר ולשר הביטחון לא? ומה עם ראש הממשלה הנוכחי, וקודמו, ואלה שקדמו לו, ושרים, וסגני שרים? להם כן מותר ולשר הביטחון של ישראל לא? הרי הכל למען בטחון המדינה!
ומה עם יושבי-ראש של הכנסת ששיפצו את לשכותיהם בעלויות של מאות אלפי שקלים? מדוע ולמה רק להם ולנו לא? עבודתם קשה מנשוא, הרבה יותר מעבודתו של פועל בניין העובד בשמש הקופחת, של קופאית העומדת על רגליה שעות אינספור, של קלדניות הסובלות מבעיות גב. נכון שכסאות הנבחרים עשויים מעור צבי רך ונעים למגע, אך מדוע תלינו? הם יושבים שעות במליאה, הכוונה לכסאות, לכן חייבים בנוחות מרבית.
למען בטחון המדינה, ורק למענה, מוכנים הנבחרים לרמוס את כבודם, לשבור את גבם בשנת ישרים במיטות בסוויטות מלכותיות, לנסוע במכוניות פאר, לאכול במסעדות שכל מנה בהן עולה משכורת חודשית של עובד מן השורה. אל תקפצו דום למשמע הנוחות כאילו, כי כאמור, הכל למען הביטחון של המדינה המוקפת אויבים המוכנים להשמידה. כדי להגן עליכם נבחרינו נוסעים לחו"ל ומקריבים את עצמם במנעמים מינימליים.
ואתם, עמך ישראל, כמו צאן שמובל לרעות בשדות יבשים, תמשיכו לעבוד, ליילל על משכורות נמוכות, על קשיים לגמור את החודש. בושו לכם, אין לכם טיפת בושה, מינימום של כבוד לעבודה המפרכת של נבחרינו העושים בכספכם מה שהם רוצים.
קשישים, נכים, ניצולי שואה, אתם מעיזים לבקש התחשבות מצד האוצר ומשרדי הממשלה, כאשר על כף המאזניים עומד בטחון המדינה, כלומר אלה המבלבלים לכם את המוח שכל מעשיהם לטובת המדינה והאזרחים.
לא נעלה לכם בשקל את המשכורות, לא את הקצבאות, לא את התשלומים לרווחה. נעשה לכם דווקא: נקצץ, כי לנבחרים שלנו לא נאפשר חיים בזבל, ללא מכוניות מפוארות, ללא משכורת עתק, ללא לשכות עם 50 יועצים ודוברים ומיני אוכלי חינם. לא ולא.
טמבלים הייתם, טמבלים תישארו
וכך, מדחי אל דחי, ממעשה בלתי מוסרי אחד למשנהו, כוחנו עולה. מי לא יבין עתה מדוע האוצר רצה להטיל מע"מ על פירות וירקות או לא לשלם דמי הבראה? כי אתם, עמך המטומטמים, המאמינים לכל מילה של הפוליטיקאי, אינכם זקוקים להבראה באיזשהו בית הבראה עלוב או במלון שלושה כוכבים. רק לאלה שעובדים קשה מגיעה סוויטה בעשרות אלפי שקלים ללילה.
אם אתם סבורים שבכך מסתיימים המעשים הבלתי מוסריים הללו, אתם טועים. מיליונים או יותר נכון מיליארדים מבוזבזים מבלי שיש פיקוח ובקרה. ללא שמץ של בושה נשלח אתמול סמנכ"ל משרד הביטחון כדי להסביר עד כמה היו תקינות הפעולות של המשרד. אם מישהו מאמין, שיקום. למען הצדק, יש לומר שכך מתנהלת המערכת הציבורית כולה. קופת המדינה פרוצה לחלוטין וכל שרלטן מקורב יכול לתחוב את ידו העמוקה אל תוכה. החברות הממשלתיות נשלטות על-ידי גנגסטרים בשליחות הפוליטיקאים כתגמול לנאמנותם הפוליטית. קופות הפנסיה ריקות ואילו אלה המנהלים אותן, כיסיהם מלאים בכספי הציבור. עמותות פיקטיביות וחברות קש ממלאות את קופתן עד לעייפה מכספי משלם המיסים, ואין פוצה פה ומצפצף.
ואתם יקיריי, עובדים ועובדות קשה, המרוויחים גרושים לעומת הלווייתנים העומדים בצמרת, מייחלים לעוד עשרה שקלים למשכורת העלובה, אך תקוותכם נמוגה מייד. ברוני המדינה זקוקים לכסף.
לבטח ימצאו כאלה שיטענו שהדברים שלעיל הם דמגוגיה זולה. ייתכן, אך מי שמסתכל במציאות בעיניים פקוחות אינו יכול שלא להיגעל מרף הביבים אליו הגיעו מנהיגינו. הם הדמגוגים האמיתיים, הם הרובד הבלתי מוסרי ביותר בחברה, הם הדוגמה לנתק שבינם לבין החברה.
יאמרו אחרים שזהו מחיר הדמוקרטיה. גם בכך הם ישקרו. דמוקרטיה איננה התעלמות גסה מבזבוז כספי ציבור למנעמים, למלונות פאר, לשיפוץ בתים ולמשרדי ממשלה בלתי נחוצים בהם משרתים שרים ללא תיק ומקבלים את משכורתם המנופחת מקופת הציבור. דמוקרטיה דורשת כסף אך דורשת גם פיקוח ובקרה, ואולי טיפת בושה.
חבריי, עמך ישראל: טמבלים הייתם וטמבלים תישארו בעיני המנהיגים, כי כל עוד הם מסוגלים לעשות את מה שהם עושים, אין הגדרה אחרת מתאימה יותר.

ד"ר צ'לו רוזנברג הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי.
תאריך:  16/10/2009   |   עודכן:  16/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אהוד ברק  דליה איציק
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בוש לך עם נבער
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
הלו רוזנברג - תעשת!
humanape  |  16/10/09 11:38
2
שכחת שריפת כספים על הדולר
C-cyclist  |  16/10/09 15:15
3
תיקון-עם גלותי, לא נבער...
מטאטא  |  16/10/09 17:52
4
ואיך שכחת את פקידי בנק ישראל?
מיכל מירושלים  |  17/10/09 12:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דני רשף
עלילת אנקרה אינה אלא המשך ישיר מדוח גולדסטון, פרשת מוחמד א-דורה, הפרוטוקולים של זקני ציון ועלילת דמשק    מדינת ישראל חייבת להבין שטורקיה הידידה היא נחלת ההיסטוריה
נסים ישעיהו
זכרתי שהחוקרים המודרניים עשו מטעמים מההבדלים שמצאו בין פרק א' לפרק ב' בבראשית, אבל אנחנו מחפשים תשובות רציניות, לא רעיונות שצמחו על מצע האגו של מישהו, ונועדו לנפח את אותו אגו
ראובן לייב
מסעדת הכריכים הכשרה "סנדוויץ' פקטורי", שהגיעה לארץ היישר מניו-יורק, מציעה 30 סוגים מהם, וגם קישים, חביתות, סלטים, מרקים, מתוקים ומבחר גדול של שתייה
יהונתן דחוח-הלוי
בצלם דוחה את גרסאות צה"ל וחמאס לפיהן מלווהו האישי של השיח' יאסין נהרג לאחר ששיגר פצצות מרגמה לעבר ישראל, ומוסיף לטעון שנסיבות מותו "אינן ידועות"    בכך, מטה בצלם את נתוני ההרוגים הפלשתינים לרעת צה"ל ע"י הגדלת שיעור "האזרחים ההרוגים"
אהרון שחר
בפרשה הזו אין נמנעים    שתיקה בנושא גירוש הילדים - כמוה כתמיכה בסוחרי העובדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il